|
|
Main menu for Browse IS/STAG
Course info
CBG / 9EVOR
:
Course description
Department/Unit / Abbreviation
|
CBG
/
9EVOR
|
Academic Year
|
2023/2024
|
Academic Year
|
2023/2024
|
Title
|
Plant evolution
|
Form of course completion
|
Pre-Exam Credit
|
Form of course completion
|
Pre-Exam Credit
|
Accredited / Credits
|
Yes,
1
Cred.
|
Type of completion
|
Combined
|
Type of completion
|
Combined
|
Time requirements
|
Lecture
4
[Hours/Semester]
|
Course credit prior to examination
|
No
|
Course credit prior to examination
|
No
|
Automatic acceptance of credit before examination
|
Yes in the case of a previous evaluation 4 nebo nic.
|
Included in study average
|
NO
|
Language of instruction
|
-
|
Occ/max
|
|
|
|
Automatic acceptance of credit before examination
|
Yes in the case of a previous evaluation 4 nebo nic.
|
Summer semester
|
0 / -
|
0 / -
|
0 / -
|
Included in study average
|
NO
|
Winter semester
|
0 / -
|
0 / -
|
0 / -
|
Repeated registration
|
NO
|
Repeated registration
|
NO
|
Timetable
|
Yes
|
Semester taught
|
Summer semester
|
Semester taught
|
Summer semester
|
Minimum (B + C) students
|
10
|
Optional course |
Yes
|
Optional course
|
Yes
|
Language of instruction
|
-
|
Internship duration
|
0
|
No. of hours of on-premise lessons |
|
Evaluation scale |
S|N |
Periodicity |
každý rok
|
Periodicita upřesnění |
|
Fundamental theoretical course |
No
|
Fundamental course |
No
|
Fundamental theoretical course |
No
|
Evaluation scale |
S|N |
Substituted course
|
KBI/9EVOR
|
Preclusive courses
|
N/A
|
Prerequisite courses
|
N/A
|
Informally recommended courses
|
N/A
|
Courses depending on this Course
|
N/A
|
Histogram of students' grades over the years:
Graphic PNG
,
XLS
|
Course objectives:
|
Metody výzkumu fosilních rostlin. Evoluce fotosyntézy. Vznik mnohobuněčnosti u autotrofních organizmů. Rozvoj sinic a řas v prekambriu a paleozoiku (stromatolity, útesy). Vznik a vývoj cévnatých rostlin (ryniofyta, zosterophyllophyta, trimerofyta, kapraďorosty, nahosemenné a krytosemenné rostliny). Fytogeografie v geologické minulosti. Praktické využití paleobotanického materiálu v analýze paleoprostředí (paleoklimatologie, paleoekologie aj.). Modelové skupiny a rody vhodné pro výuku ve škole.
|
Requirements on student
|
Zápočtový test
|
Content
|
1. Metody výzkumu fosilních rostlin. Evoluce fotosyntézy. 2. Vznik mnohobuněčnosti u autotrofních organizmů. 3. Rozvoj sinic a řas v prekambriu a paleozoiku (stromatolity, útesy). 4.-10..Vznik a vývoj cévnatých rostlin (ryniofyta, zosterophyllophyta, trimerofyta, kapraďorosty, nahosemenné a krytosemenné rostliny). 11. Fytogeografie v geologické minulosti. 12. Praktické využití paleobotanického materiálu v analýze paleoprostředí (paleoklimatologie, paleoekologie aj.). 13. Modelové skupiny a rody pro vhodné výuku ve škole. 14. Zápočtový test.
|
Activities
|
|
Fields of study
|
|
Guarantors and lecturers
|
|
Literature
|
-
Recommended:
Habětín, V. - Knobloch, E. Kapesní atlas zkamenělin. SPN Praha, 1981.
-
Recommended:
Němec, František. Paleobotanika : Systematická část. Praha : Academia, 1975.
-
Recommended:
Němejc, F. Paleobotanika I. Academia Praha, 1959.
-
Recommended:
Němejc, F. Paleobotanika II.
-
Recommended:
Němejc, F. Paleobotanika III.
-
Recommended:
Kvaček, Zlatko. Základy systematické paleontologie I. : paleobotanika, paleozoologie bezobratlých. Praha : Karolinum, 2000. ISBN 80-246-0132-X.
-
On-line library catalogues
|
Prerequisites
|
Knowledge - students are expected to possess the following knowledge before the course commences to finish it successfully: |
No particular prerequisites specified. |
|
Learning outcomes
|
|
Assessment methods
|
|
Teaching methods
|
|
|
|
|