|
|
Hlavní nabídka Prohlížení IS/STAG
Nalezené předměty, počet: 1
Stránkování výsledků vyhledávání
Nalezeno 1 záznamů
Export do Xls
Informace o předmětu
CBG / 9FYRP
:
Popis předmětu
Pracoviště / Zkratka
|
CBG
/
9FYRP
|
Akademický rok
|
2024/2025
|
Akademický rok
|
2024/2025
|
Název
|
Fyziologie rostlin
|
Způsob zakončení
|
Zkouška
|
Způsob zakončení
|
Zkouška
|
Akreditováno / Kredity
|
Ne,
1
Kred.
|
Forma zakončení
|
Písemná
|
Forma zakončení
|
Písemná
|
Rozsah hodin
|
Přednáška
8
[HOD/SEM]
|
Zápočet před zkouškou
|
Ne
|
Zápočet před zkouškou
|
Ne
|
Automatické uznávání zápočtu před zkouškou
|
Ano v případě předchozího hodnocení 4 nebo nic.
|
Počítán do průměru
|
ANO
|
Vyučovací jazyk
|
Čeština
|
Obs/max
|
|
|
|
Automatické uznávání zápočtu před zkouškou
|
Ano v případě předchozího hodnocení 4 nebo nic.
|
Letní semestr
|
0 / -
|
0 / -
|
0 / -
|
Počítán do průměru
|
ANO
|
Zimní semestr
|
0 / -
|
0 / -
|
0 / -
|
Opakovaný zápis
|
NE
|
Opakovaný zápis
|
NE
|
Rozvrh
|
Ano
|
Vyučovaný semestr
|
Zimní + Letní
|
Vyučovaný semestr
|
Zimní + Letní
|
Minimum (B + C) studentů
|
10
|
Volně zapisovatelný předmět |
Ano
|
Volně zapisovatelný předmět
|
Ano
|
Vyučovací jazyk
|
Čeština
|
Počet dnů praxe
|
0
|
Počet hodin kontaktní výuky |
|
Hodnotící stupnice |
1|2|3|4 |
Periodicita |
každý rok
|
Periodicita upřesnění |
|
Základní teoretický předmět |
Ne
|
Profilující předmět |
Ne
|
Základní teoretický předmět |
Ne
|
Hodnotící stupnice |
1|2|3|4 |
Nahrazovaný předmět
|
CBG/FYRP
|
Vyloučené předměty
|
Nejsou definovány
|
Podmiňující předměty
|
Nejsou definovány
|
Předměty informativně doporučené
|
Nejsou definovány
|
Předměty,které předmět podmiňuje
|
Nejsou definovány
|
Graf četnosti udělených hodnocení studentům napříč roky:
Obrázek PNG
,
XLS
|
Cíle předmětu (anotace):
|
Cílem kurzu je seznámit studenty se základy fyziologie rostlin.
|
Požadavky na studenta
|
Orientace v odborné literatuře a dalších zdrojích informací. Písemný test v rozsahu obsahu kurzu.
|
Obsah
|
1. Obecný úvod do fyziologie rostlin
2. Ontogeneze rostlin. Celistvost rostlin 1. část
3. Ontogeneze rostlin. Celistvost rostlin 2. část: Rostlinné regulátory
4. Transport látek v rostlinném těle. Pohyby rostlin.
5. Vodní režim rostlin
6.-8. Minerální výživa rostlin
9.-11. Fotosyntéza
12. Respirace
13. Stres, aklimatizace a adaptace rostlin, sekundární metabolity
|
Aktivity
|
|
Studijní opory
|
Studentům jsou k dispozici materiály a všechny informace na Coursewaru daného předmětu a v Moodlu.
|
Garanti a vyučující
|
|
Literatura
|
|
Časová náročnost
|
Všechny formy studia
|
Aktivity
|
Časová náročnost aktivity [h]
|
Příprava na zkoušku [10-60]
|
30
|
Kontaktní výuka
|
26
|
Příprava na souhrnný test [6-30]
|
5
|
Celkem
|
61
|
|
Předpoklady
|
Odborné znalosti - pro úspěšné zvládnutí předmětu se předpokládá, že je student před zahájením výuky schopen: |
znát odborné termíny obecné biologie a botaniky na úrovni bakalářského studia biologie |
znát stavbu rostlinné buňky na úrovni bakalářského studia biologie |
znát stavbu, ontogenezi a rozmnožování rostlin na úrovni bakalářského studia biologie |
znát biochemické děje probíhající v živých organismech na úrovni gymnaziálního učiva |
znát fyzikální děje uplatňující se v živých organismech a v ekologických procesech na gymnaziální úrovni |
Odborné dovednosti - pro úspěšné zvládnutí předmětu se předpokládá, že student před zahájením výuky dokáže: |
být schopen porozumět mezioborovým vztahům, především k fyzice a chemii |
Obecné způsobilosti - před zahájením studia předmětu je student schopen: |
bc. studium: používá s porozuměním odborný jazyk a symbolická a grafická vyjádření informací různého typu, |
bc. studium: vyjadřuje se v mluvených i psaných projevech jasně, srozumitelně a přiměřeně tomu, komu, co a jak chce sdělit, s jakým záměrem a v jaké situaci komunikuje, |
|
Výsledky učení
|
Odborné znalosti - po absolvování předmětu prokazuje student znalosti: |
znát fyziologickou podstatu ontogenetických změn rostlin a přechodu rostlin do generativní fáze |
znát roli rostlinných regulátorů na udržení homeostázy, vývoj, život a obranu rostlin |
umět popsat výměnu látek s prostředím a vedení látek rostlinným tělem |
umět vysvětlit pricipy příjmu vody rostlinou a vodnímu režimu rostlin i celých společenstev včetně ekologických adaptací na extrémní podmínky |
vysvětlit základní biochemické děje na úrovni buňky a na subbuněčné úrovni: fotosyntéza, metabolismus hlavních živin, respirace, produkce významných látek |
znát vztah fyziologických dějů v rostlině k produktivitě ekosystému a vztahům mezi organismy |
Odborné dovednosti - po absolvování předmětu prokazuje student dovednosti: |
dokázat vysvětlit fyziologické děje pomocí fyzikálních a chemických zákonů |
chápat mechanismy, které určují fyziologickou odpověď rostliny |
chápat a vysvětlit evoluční adaptace rostlin jako fyziologickou odpověď na dané podmínky |
Obecné způsobilosti - po absolvování předmětu je student schopen: |
bc. studium: srozumitelně a přesvědčivě sdělují odborníkům i laikům informace o povaze odborných problémů a vlastním názoru na jejich řešení, |
|
Hodnoticí metody
|
Odborné znalosti - odborné znalosti dosažené studiem předmětu jsou ověřovány hodnoticími metodami: |
Test, |
Odborné dovednosti - odborné dovednosti dosažené studiem předmětu jsou ověřovány hodnoticími metodami: |
Test, |
Obecné způsobilosti - obecné způsobilosti dosažené studiem předmětu jsou ověřovány hodnoticími metodami: |
Test, |
|
Vyučovací metody
|
Odborné znalosti - pro dosažení odborných znalostí jsou užívány vyučovací metody: |
Přednáška s diskusí, |
Odborné dovednosti - pro dosažení odborných dovedností jsou užívány vyučovací metody: |
Přednáška s diskusí, |
Obecné způsobilosti - pro dosažení obecných způsobilostí jsou užívány vyučovací metody: |
Přednáška s diskusí, |
|
|
|
|