|
|
Hlavní nabídka Prohlížení IS/STAG
Nalezené předměty, počet: 1
Stránkování výsledků vyhledávání
Nalezeno 1 záznamů
Export do Xls
Informace o předmětu
CBG / 9PESN
:
Popis předmětu
Pracoviště / Zkratka
|
CBG
/
9PESN
|
Akademický rok
|
2024/2025
|
Akademický rok
|
2024/2025
|
Název
|
Pěstitelské práce na ZŠ
|
Způsob zakončení
|
Zápočet
|
Způsob zakončení
|
Zápočet
|
Akreditováno / Kredity
|
Ne,
1
Kred.
|
Forma zakončení
|
-
|
Forma zakončení
|
-
|
Rozsah hodin
|
Přednáška
4
[HOD/SEM]
Seminář
8
[HOD/SEM]
|
Zápočet před zkouškou
|
Ne
|
Zápočet před zkouškou
|
Ne
|
Automatické uznávání zápočtu před zkouškou
|
Ano v případě předchozího hodnocení 4 nebo nic.
|
Počítán do průměru
|
NE
|
Vyučovací jazyk
|
Čeština
|
Obs/max
|
|
|
|
Automatické uznávání zápočtu před zkouškou
|
Ano v případě předchozího hodnocení 4 nebo nic.
|
Letní semestr
|
0 / -
|
0 / -
|
0 / 20
|
Počítán do průměru
|
NE
|
Zimní semestr
|
0 / -
|
0 / -
|
0 / -
|
Opakovaný zápis
|
NE
|
Opakovaný zápis
|
NE
|
Rozvrh
|
Ano
|
Vyučovaný semestr
|
Zimní + Letní
|
Vyučovaný semestr
|
Zimní + Letní
|
Minimum (B + C) studentů
|
10
|
Volně zapisovatelný předmět |
Ano
|
Volně zapisovatelný předmět
|
Ano
|
Vyučovací jazyk
|
Čeština
|
Počet dnů praxe
|
0
|
Počet hodin kontaktní výuky |
|
Hodnotící stupnice |
S|N |
Periodicita |
každý rok
|
Periodicita upřesnění |
|
Základní teoretický předmět |
Ne
|
Profilující předmět |
Ne
|
Základní teoretický předmět |
Ne
|
Hodnotící stupnice |
S|N |
Nahrazovaný předmět
|
CBG/PESTN
|
Vyloučené předměty
|
Nejsou definovány
|
Podmiňující předměty
|
Nejsou definovány
|
Předměty informativně doporučené
|
Nejsou definovány
|
Předměty,které předmět podmiňuje
|
Nejsou definovány
|
Graf četnosti udělených hodnocení studentům napříč roky:
Obrázek PNG
,
XLS
|
Cíle předmětu (anotace):
|
Seznámit studenty s kulturními rostlinami, jejich historií a významem pro člověka. Současný stav a perspektivy zemědělství v ČR. Meteorologie a fenologie. Plevele. Osivo a sadba, základy šlechtění.Základy pokusnictví. Druhy zeleniny, jejich rozdělení, význam ve výživě, jejich pěstování. Druhy ovoce, jejich pěstování.Rozmnožování ovocných rostlin a zeleniny. Kalendář prací na školní zahradě. Méně známé druhy ovoce a zeleniny. Přírodní zahrada.
|
Požadavky na studenta
|
Aktivní účast na cvičení a exkurzích, seminární práce, zápočtový test.
|
Obsah
|
1., 2. a 3. Kulturní rostliny, jejich historie a význam pro člověka.
4. Současný stav a perspektivy zemědělství v ČR.
5., 6. a 7. Meteorologie a fenologie.
8. Plevele.
9., 10. Osivo a sadba, základy šlechtění.
11. Základy pokusnictví.
12. Druhy zeleniny, jejich rozdělení, význam ve výživě, jejich pěstování. Druhy ovoce, jejich pěstování. Rozmnožování ovocných rostlin a zeleniny. Kalendář prací na školní zahradě.
13. Méně známé druhy ovoce a zeleniny. Přírodní zahrada.
|
Aktivity
|
|
Studijní opory
|
|
Garanti a vyučující
|
-
Garanti:
Mgr. Lenka Benediktová, Ph.D. (100%),
-
Přednášející:
Mgr. Lenka Benediktová, Ph.D. (25%),
Ing. Antonín Veverka, CSc. (75%),
-
Cvičící:
Mgr. Lenka Benediktová, Ph.D. (25%),
Ing. Antonín Veverka, CSc. (75%),
-
Vede seminář:
Mgr. Lenka Benediktová, Ph.D. (100%),
|
Literatura
|
-
Základní:
Friedmann, Zdeněk. Pěstitelské práce. 2011. ISBN 978-80-86307-34-3.
-
Základní:
Dytrtová, Radmila. Pěstitelství : pro 6.-9. ročník základních škol. Třetí, upravené vydání. 2017. ISBN 978-80-7373-135-9.
-
Doporučená:
Šarapatka, B. Agroekologie. Olomouc, 2010.
-
Doporučená:
Kutina, Josef. Encyklopedie pro zahrádkáře. Díl 1.. 3. vyd. Praha : SZN, 1986.
-
Doporučená:
Kutina, Josef. Encyklopedie pro zahrádkáře. Díl 2.. 3. vyd. Praha : SZN, 1986.
-
Doporučená:
Kutina, Josef. Naše zahrádka. Praha : Státní zemědělské nakladatelství, 1965.
-
Doporučená:
Holzer, S. Permakultura podle Seppa Holzera. Brno, 2013.
-
Doporučená:
Vodáková, Z. Pěstitelské práce. Praha, 1990.
-
Doporučená:
Ryšán, M. a kol. Začínáme zahrádkařit. SZN Praha, 1990.
-
Doporučená:
Kincl, M. a. Základy rostlinné výroby pro učitele 1 a 2.
-
Doporučená:
Skorňakov, S. Zelená kuchyně. LN Praha, 1988.
-
On-line katalogy knihoven
|
Časová náročnost
|
Všechny formy studia
|
Aktivity
|
Časová náročnost aktivity [h]
|
E-learning [dáno e-learningovým kurzem]
|
39
|
Účast na exkurzi [reálný počet hodin - max. 8h/den]
|
8
|
Příprava na souhrnný test [6-30]
|
20
|
Příprava prezentace (referátu) [3-8]
|
10
|
Celkem
|
77
|
|
Předpoklady
|
Odborné znalosti - pro úspěšné zvládnutí předmětu se předpokládá, že je student před zahájením výuky schopen: |
základní znalosti aplikované biologie v rozsahu předmětu APBI |
Odborné dovednosti - pro úspěšné zvládnutí předmětu se předpokládá, že student před zahájením výuky dokáže: |
Student ověří teoretické poznatky prací na školním pozemku. |
Obecné způsobilosti - před zahájením studia předmětu je student schopen: |
mgr. studium: srozumitelně a přesvědčivě sdělují odborníkům i laikům informace o povaze odborných problémů a vlastním názoru na jejich řešení, |
|
Výsledky učení
|
Odborné znalosti - po absolvování předmětu prokazuje student znalosti: |
Studenti mají znalosti z oborů souvisejících s pěstitelstvím (zahradnictví, zemědělství, genetika a šlechtění rostlin). |
Student zná náplň předmětu pěstitelských prací na ZŠ. |
Odborné dovednosti - po absolvování předmětu prokazuje student dovednosti: |
Student používá základy zemědělství na školním pozemku. |
Student apolikuje teoretické poznatky při plánování vlastní výuky. |
Obecné způsobilosti - po absolvování předmětu je student schopen: |
mgr. studium: dle vyvíjejících se souvislostí a dostupných zdrojů vymezí zadání pro odborné činnosti, koordinují je a nesou konečnou odpovědnost za jejich výsledky, |
|
Hodnoticí metody
|
Odborné znalosti - odborné znalosti dosažené studiem předmětu jsou ověřovány hodnoticími metodami: |
Test, |
Seminární práce, |
Odborné dovednosti - odborné dovednosti dosažené studiem předmětu jsou ověřovány hodnoticími metodami: |
Seminární práce, |
Obecné způsobilosti - obecné způsobilosti dosažené studiem předmětu jsou ověřovány hodnoticími metodami: |
Seminární práce, |
|
Vyučovací metody
|
Odborné znalosti - pro dosažení odborných znalostí jsou užívány vyučovací metody: |
Přednáška s demonstrací, |
Exkurze, soustředění, výuka v terénu, |
Seminární výuka (badatelské metody), |
Odborné dovednosti - pro dosažení odborných dovedností jsou užívány vyučovací metody: |
Exkurze, soustředění, výuka v terénu, |
Výuka na školním pozemku. |
Obecné způsobilosti - pro dosažení obecných způsobilostí jsou užívány vyučovací metody: |
Exkurze, soustředění, výuka v terénu, |
Výuka na školním pozemku. |
|
|
|
|