|
|
Hlavní nabídka Prohlížení IS/STAG
Nalezené předměty, počet: 1
Stránkování výsledků vyhledávání
Nalezeno 1 záznamů
Export do Xls
Informace o předmětu
CBG / FACR
:
Popis předmětu
Pracoviště / Zkratka
|
CBG
/
FACR
|
Akademický rok
|
2023/2024
|
Akademický rok
|
2023/2024
|
Název
|
Fauna České republiky
|
Způsob zakončení
|
Zápočet
|
Způsob zakončení
|
Zápočet
|
Akreditováno / Kredity
|
Ano,
2
Kred.
|
Forma zakončení
|
-
|
Forma zakončení
|
-
|
Rozsah hodin
|
Přednáška
1
[HOD/TYD]
Cvičení
1
[HOD/TYD]
|
Zápočet před zkouškou
|
Ne
|
Zápočet před zkouškou
|
Ne
|
Automatické uznávání zápočtu před zkouškou
|
Ano v případě předchozího hodnocení 4 nebo nic.
|
Počítán do průměru
|
NE
|
Vyučovací jazyk
|
Čeština
|
Obs/max
|
|
|
|
Automatické uznávání zápočtu před zkouškou
|
Ano v případě předchozího hodnocení 4 nebo nic.
|
Letní semestr
|
0 / -
|
0 / -
|
9 / -
|
Počítán do průměru
|
NE
|
Zimní semestr
|
0 / -
|
0 / 20
|
0 / 10
|
Opakovaný zápis
|
NE
|
Opakovaný zápis
|
NE
|
Rozvrh
|
Ano
|
Vyučovaný semestr
|
Letní semestr
|
Vyučovaný semestr
|
Letní semestr
|
Minimum (B + C) studentů
|
10
|
Volně zapisovatelný předmět |
Ano
|
Volně zapisovatelný předmět
|
Ano
|
Vyučovací jazyk
|
Čeština
|
Počet dnů praxe
|
0
|
Počet hodin kontaktní výuky |
|
Hodnotící stupnice |
S|N |
Periodicita |
každý rok
|
Periodicita upřesnění |
|
Základní teoretický předmět |
Ne
|
Profilující předmět |
Ne
|
Základní teoretický předmět |
Ne
|
Hodnotící stupnice |
S|N |
Nahrazovaný předmět
|
KBI/FACR
|
Vyloučené předměty
|
Nejsou definovány
|
Podmiňující předměty
|
Nejsou definovány
|
Předměty informativně doporučené
|
Nejsou definovány
|
Předměty,které předmět podmiňuje
|
Nejsou definovány
|
Graf četnosti udělených hodnocení studentům napříč roky:
Obrázek PNG
,
XLS
|
Cíle předmětu (anotace):
|
Seznámit studenty rozšířením, ekologií a významem významných zástupců fauny bezobratlých a obratlovců na území České republiky s důrazem na otázky jejich ochrany.
|
Požadavky na studenta
|
Splnění zápočtového testu. Vypracování individuálního projektu k vybrané skupině. Aktivní účast a prezentace projektu na cvičení.
|
Obsah
|
1. Historie a změny fauny ČR v kvartéru.
2.-6. Rozšíření, ekologie a význam významných zástupců fauny bezobratlých (měkkýši, pavouci, motýli, brouci, desetinožci, síťokřídlí) na území České republiky, přehled literatury a informačních zdrojů.
7.-10. Rozšíření, ekologie a význam významných zástupců fauny obratlovců na území České republiky, přehled literatury a informačních zdrojů.
11. Nepůvodní druhy bezobratlých v naší fauně a ochrana proti nim.
12. Nepůvodní druhy obratlovců v naší fauně.
13. Ochrana fauny ČR.
14. Zápočtový test.
|
Aktivity
|
|
Studijní opory
|
Studijní materiály na WWW stranách CBG: https://www.cbg.zcu.cz/OB/atlas/index2.php
a rovněž na https://www.cbg.zcu.cz/OB/proucitele.php
Studijní materiály na portálu Courseware ZCU: https://portal.zcu.cz/portal/studium/courseware/cbg
Studijní materiály na kurzu Moodle ZČU: https://phix.zcu.cz/moodle/course/view.php?id=9127
|
Garanti a vyučující
|
-
Garanti:
Prof. RNDr. Michal Mergl, CSc. (100%),
-
Přednášející:
Mgr. Ivana Hradská (100%),
Mgr. Jiří Kout, Ph.D. (100%),
Prof. RNDr. Michal Mergl, CSc. (100%),
-
Cvičící:
Mgr. Ivana Hradská (100%),
Mgr. Jiří Kout, Ph.D. (100%),
Prof. RNDr. Michal Mergl, CSc. (100%),
|
Literatura
|
-
Doporučená:
Baruš, V. - Hudec K. a kol. Fauna ČSFR (ČR a SR). Mihulovci, ryby, obojživelníci, plazi, ptáci. Academia Praha.
-
Doporučená:
Klíč k určování bezobratlých. 1. vyd. Praha : Scientia, 1995. ISBN 80-85827-81-6.
-
Doporučená:
Anděra, M. - Horáček, I. Poznáváme naše savce. Mladá Fronta Praha, 1982.
-
Doporučená:
Práce ze zoologie : Určeno pro posl. fakult pedagog. na území ČSR. Praha : SPN, 1983.
-
On-line katalogy knihoven
|
Časová náročnost
|
Všechny formy studia
|
Aktivity
|
Časová náročnost aktivity [h]
|
Projekt individuální [40]
|
20
|
Příprava na souhrnný test [6-30]
|
10
|
Příprava prezentace (referátu) [3-8]
|
5
|
Kontaktní výuka
|
26
|
Celkem
|
61
|
|
Předpoklady
|
Odborné znalosti - pro úspěšné zvládnutí předmětu se předpokládá, že je student před zahájením výuky schopen: |
znát biologickou terminologii na úrovni střední školy |
znát běžné druhy živočichů na úrovni střední školy |
znát základní metody biologického výzkumu |
znát zoogeografii a základní geografii území ČR |
Odborné dovednosti - pro úspěšné zvládnutí předmětu se předpokládá, že student před zahájením výuky dokáže: |
umět pracovat s atlasy a určovacími klíči |
popsat základní morfologii a anatomii velkých skupin bezobratlých (kmeny, třídy, řády) |
určit běžné druhy bezobratlých |
Obecné způsobilosti - před zahájením studia předmětu je student schopen: |
bc. studium: své učení a pracovní činnost si sám plánuje a organizuje, |
bc. studium: efektivně využívá moderní informační technologie, |
bc. studium: uplatňuje při řešení problémů vhodné metody a dříve získané vědomosti a dovednosti, kromě analytického a kritického myšlení využívá i myšlení tvořivé s použitím představivosti a intuice, |
|
Výsledky učení
|
Odborné znalosti - po absolvování předmětu prokazuje student znalosti: |
znát determinační literaturu k velkým skupinám bezobralých a obtatlovců (měkkýši, členovci, obratlovci) vyskytujícíh se na našem území |
znát významné druhy živočichů a metody jejeich výzkumu včetně jejich historie v kvartéru a vztahu ke konkrétním ekosystémům |
být obeznámen s problematikou určování skupin a ochrany některých (vybraných) druhů |
Odborné dovednosti - po absolvování předmětu prokazuje student dovednosti: |
umět pracovat s determinačními klíči |
umět kriticky pracovat s webovými informačními zdroji |
používat správnou odbornou terminologii při popisu organismů a procesů |
Obecné způsobilosti - po absolvování předmětu je student schopen: |
bc. studium: samostatně a odpovědně se na základě rámcového zadání rozhodují v souvislostech jen částečně známých, |
bc. studium: samostatně získávají další odborné znalosti, dovednosti a způsobilosti na základě především praktické zkušenosti a jejího vyhodnocení, ale také samostatným studiem teoretických poznatků oboru, |
|
Hodnoticí metody
|
Odborné znalosti - odborné znalosti dosažené studiem předmětu jsou ověřovány hodnoticími metodami: |
Test, |
Demonstrace dovedností (praktická činnost), |
Průběžné hodnocení, |
Odborné dovednosti - odborné dovednosti dosažené studiem předmětu jsou ověřovány hodnoticími metodami: |
Test, |
Obecné způsobilosti - obecné způsobilosti dosažené studiem předmětu jsou ověřovány hodnoticími metodami: |
Test, |
|
Vyučovací metody
|
Odborné znalosti - pro dosažení odborných znalostí jsou užívány vyučovací metody: |
Přednáška s demonstrací, |
Cvičení (praktické činnosti), |
Samostudium, |
Prezentace práce studentů, |
Diskuse, |
Odborné dovednosti - pro dosažení odborných dovedností jsou užívány vyučovací metody: |
Prezentace práce studentů, |
Cvičení (praktické činnosti), |
Diskuse, |
Obecné způsobilosti - pro dosažení obecných způsobilostí jsou užívány vyučovací metody: |
Prezentace práce studentů, |
Diskuse, |
|
|
|
|