|
|
Hlavní nabídka Prohlížení IS/STAG
Nalezené předměty, počet: 1
Stránkování výsledků vyhledávání
Nalezeno 1 záznamů
Export do Xls
Informace o předmětu
CBG / FYRC
:
Popis předmětu
Pracoviště / Zkratka
|
CBG
/
FYRC
|
Akademický rok
|
2024/2025
|
Akademický rok
|
2024/2025
|
Název
|
Praktikum z fyziologie rostlin
|
Způsob zakončení
|
Zápočet
|
Způsob zakončení
|
Zápočet
|
Akreditováno / Kredity
|
Ano,
1
Kred.
|
Forma zakončení
|
-
|
Forma zakončení
|
-
|
Rozsah hodin
|
Cvičení
3
[DNU/SEM]
|
Zápočet před zkouškou
|
Ne
|
Zápočet před zkouškou
|
Ne
|
Automatické uznávání zápočtu před zkouškou
|
Ano v případě předchozího hodnocení 4 nebo nic.
|
Počítán do průměru
|
NE
|
Vyučovací jazyk
|
Čeština
|
Obs/max
|
|
|
|
Automatické uznávání zápočtu před zkouškou
|
Ano v případě předchozího hodnocení 4 nebo nic.
|
Letní semestr
|
0 / -
|
0 / -
|
0 / -
|
Počítán do průměru
|
NE
|
Zimní semestr
|
35 / -
|
0 / -
|
0 / -
|
Opakovaný zápis
|
NE
|
Opakovaný zápis
|
NE
|
Rozvrh
|
Ano
|
Vyučovaný semestr
|
Zimní + Letní
|
Vyučovaný semestr
|
Zimní + Letní
|
Minimum (B + C) studentů
|
10
|
Volně zapisovatelný předmět |
Ano
|
Volně zapisovatelný předmět
|
Ano
|
Vyučovací jazyk
|
Čeština
|
Počet dnů praxe
|
0
|
Počet hodin kontaktní výuky |
|
Hodnotící stupnice |
S|N |
Periodicita |
každý rok
|
Periodicita upřesnění |
|
Základní teoretický předmět |
Ano
|
Profilující předmět |
Ne
|
Základní teoretický předmět |
Ano
|
Hodnotící stupnice |
S|N |
Nahrazovaný předmět
|
KBI/FYRC
|
Vyloučené předměty
|
Nejsou definovány
|
Podmiňující předměty
|
Nejsou definovány
|
Předměty informativně doporučené
|
CBG/FYRP nebo KBI/FYRP
|
Předměty,které předmět podmiňuje
|
Nejsou definovány
|
Graf četnosti udělených hodnocení studentům napříč roky:
Obrázek PNG
,
XLS
|
Cíle předmětu (anotace):
|
Cílem praktika je prezentovat některé fyziologické děje.
|
Požadavky na studenta
|
Aktivní účast na laboratorních pracích, odevzdání protokolů.
|
Obsah
|
Praktikum probíhá formou blokové výuky od pátečního odpoledne, v sobotu a v neděli. Během praktika studenti ve skupinkách samostatně pracují na jednotlivých úlohách a vyhodnocují zjištěné výsledky. Některé úlohy (č. 1, 3) jsou vyhodnoceny napříč skupinami.
Seznam úloh:
1 Vliv alelopatie na klíčivost řeřichy
2 Důkaz syntézy škrobu v asimilujících částech rostliny
3 Stanovení rychlosti transpirace
4 Závislost otevírání průduchů na turgoru svěracích buněk
5 Vliv etylenu na růst rostlin
6 Extrakce fotosyntetických pigmentů. Chromatografie na křídě
7 Porušení rostlinné buňky mrazem a vliv kryoprotektivních látek
|
Aktivity
|
|
Studijní opory
|
Studentům jsou k dispozici materiály a všechny informace na Coursewaru daného předmětu.
|
Garanti a vyučující
|
|
Literatura
|
|
Časová náročnost
|
Všechny formy studia
|
Aktivity
|
Časová náročnost aktivity [h]
|
Příprava na laboratorní měření, zpracování výsledků [1-8]
|
26
|
Praktická výuka [vyjádření počtem hodin]
|
26
|
Celkem
|
52
|
|
Předpoklady
|
Odborné znalosti - pro úspěšné zvládnutí předmětu se předpokládá, že je student před zahájením výuky schopen: |
znát odborné termíny obecné biologie a botaniky na úrovni bakalářského studia biologie |
znát stavbu rostlinné buňky na úrovni bakalářského studia biologie |
znát stavbu, ontogenezi a rozmnožování rostlin na úrovni bakalářského studia biologie |
znát biochemické děje probíhající v živých organismech na úrovni bakalářského studia přírodovědného oboru |
znát fyzikální děje uplatňující se v živých organismech a v ekologických procesech na úrovni bakalářského studia přírodovědného oboru |
Odborné dovednosti - pro úspěšné zvládnutí předmětu se předpokládá, že student před zahájením výuky dokáže: |
být schopen porozumět mezioborovým vztahům, zejména k fyzice a chemii |
být schopen na základě zadání naplánovat, provést a vyhodnotit experiment |
být schopen spolupráce na složité úloze ve skupině |
být schopen interpretovat výsledky vlastního pozorování s ohledem na znalosti, které získal předchozím studiem |
Obecné způsobilosti - před zahájením studia předmětu je student schopen: |
bc. studium: své učení a pracovní činnost si sám plánuje a organizuje, |
bc. studium: rozpozná problém, objasní jeho podstatu, rozčlení ho na části, |
bc. studium: vytváří hypotézy, navrhuje postupné kroky, zvažuje využití různých postupů při řešení problému nebo ověřování hypotézy, |
bc. studium: používá s porozuměním odborný jazyk a symbolická a grafická vyjádření informací různého typu, |
bc. studium: uplatňuje při řešení problémů vhodné metody a dříve získané vědomosti a dovednosti, kromě analytického a kritického myšlení využívá i myšlení tvořivé s použitím představivosti a intuice, |
bc. studium: vyjadřuje se v mluvených i psaných projevech jasně, srozumitelně a přiměřeně tomu, komu, co a jak chce sdělit, s jakým záměrem a v jaké situaci komunikuje, |
bc. studium: prezentuje vhodným způsobem svou práci i sám sebe před známým i neznámým publikem, |
bc. studium: rozumí sdělením různého typu v různých komunikačních situacích, správně interpretuje přijímaná sdělení a věcně argumentuje; v nejasných nebo sporných komunikačních situacích pomáhá dosáhnout porozumění, |
|
Výsledky učení
|
Odborné znalosti - po absolvování předmětu prokazuje student znalosti: |
Znát vodní režim rostlin na úrovni pletiv, orgánů, jedince i ekosystému. |
Popsat fyziologickou podstatu poškození mrazem včetně možných fyziologických adaptací rostlin na mráz. |
Na příkladu alelopatie popsat mezidruhové vztahy rostlin včetně fyziologických mechanismů, které rostliny používají. |
Popsat primární i sekundární fázi fotosyntézy, včetně role fotosynteticky aktivních barviv. |
Na příkladu působení etylénu vysvětlit roli rostlinných regulátorů na vývoj rostlin. |
Odborné dovednosti - po absolvování předmětu prokazuje student dovednosti: |
být schopen ověřit teoretické informace vhodně naplánovaným pokusem |
dát do souvislosti pozorované jevy s teoretickými znalostmi získané studiem |
zhodnotit výsledky experimentu s ohledem na teoretické znalosti získané studiem |
vyvodit důsledky pozorování pro reálnou situaci |
prezentovat výsledky svých měření a interpretovat je s ohledem na fyziologické děje probíhající v rostlinách |
Obecné způsobilosti - po absolvování předmětu je student schopen: |
bc. studium: samostatně a odpovědně se na základě rámcového zadání rozhodují v souvislostech jen částečně známých, |
bc. studium: samostatně získávají další odborné znalosti, dovednosti a způsobilosti na základě především praktické zkušenosti a jejího vyhodnocení, ale také samostatným studiem teoretických poznatků oboru, |
bc. studium: srozumitelně shrnou názory ostatních členů týmu, |
|
Hodnoticí metody
|
Odborné znalosti - odborné znalosti dosažené studiem předmětu jsou ověřovány hodnoticími metodami: |
Skupinová prezentace, |
Seminární práce, |
Odborné dovednosti - odborné dovednosti dosažené studiem předmětu jsou ověřovány hodnoticími metodami: |
Demonstrace dovedností (praktická činnost), |
Skupinová prezentace, |
Obecné způsobilosti - obecné způsobilosti dosažené studiem předmětu jsou ověřovány hodnoticími metodami: |
Seminární práce, |
Skupinová prezentace, |
|
Vyučovací metody
|
Odborné znalosti - pro dosažení odborných znalostí jsou užívány vyučovací metody: |
Laboratorní praktika, |
Skupinová výuka, |
Řešení problémů, |
Prezentace práce studentů, |
Odborné dovednosti - pro dosažení odborných dovedností jsou užívány vyučovací metody: |
Laboratorní praktika, |
Skupinová výuka, |
Řešení problémů, |
Prezentace práce studentů, |
Obecné způsobilosti - pro dosažení obecných způsobilostí jsou užívány vyučovací metody: |
Laboratorní praktika, |
Skupinová výuka, |
Řešení problémů, |
Prezentace práce studentů, |
|
|
|
|