|
|
Hlavní nabídka Prohlížení IS/STAG
Nalezené předměty, počet: 1
Stránkování výsledků vyhledávání
Nalezeno 1 záznamů
Export do Xls
Informace o předmětu
CBG / GVH
:
Popis předmětu
Pracoviště / Zkratka
|
CBG
/
GVH
|
Akademický rok
|
2023/2024
|
Akademický rok
|
2023/2024
|
Název
|
Geovědní hry
|
Způsob zakončení
|
Zápočet
|
Způsob zakončení
|
Zápočet
|
Akreditováno / Kredity
|
Ano,
4
Kred.
|
Forma zakončení
|
-
|
Forma zakončení
|
-
|
Rozsah hodin
|
Seminář
2
[HOD/TYD]
|
Zápočet před zkouškou
|
Ne
|
Zápočet před zkouškou
|
Ne
|
Automatické uznávání zápočtu před zkouškou
|
Ano v případě předchozího hodnocení 4 nebo nic.
|
Počítán do průměru
|
NE
|
Vyučovací jazyk
|
-
|
Obs/max
|
|
|
|
Automatické uznávání zápočtu před zkouškou
|
Ano v případě předchozího hodnocení 4 nebo nic.
|
Letní semestr
|
0 / -
|
0 / -
|
0 / -
|
Počítán do průměru
|
NE
|
Zimní semestr
|
0 / -
|
0 / -
|
0 / -
|
Opakovaný zápis
|
NE
|
Opakovaný zápis
|
NE
|
Rozvrh
|
Ano
|
Vyučovaný semestr
|
Letní semestr
|
Vyučovaný semestr
|
Letní semestr
|
Minimum (B + C) studentů
|
10
|
Volně zapisovatelný předmět |
Ano
|
Volně zapisovatelný předmět
|
Ano
|
Vyučovací jazyk
|
-
|
Počet dnů praxe
|
0
|
Počet hodin kontaktní výuky |
|
Hodnotící stupnice |
S|N |
Periodicita |
každý rok
|
Periodicita upřesnění |
|
Základní teoretický předmět |
Ne
|
Profilující předmět |
Ne
|
Základní teoretický předmět |
Ne
|
Hodnotící stupnice |
S|N |
Nahrazovaný předmět
|
Žádný
|
Vyloučené předměty
|
Nejsou definovány
|
Podmiňující předměty
|
Nejsou definovány
|
Předměty informativně doporučené
|
Nejsou definovány
|
Předměty,které předmět podmiňuje
|
Nejsou definovány
|
Graf četnosti udělených hodnocení studentům napříč roky:
Obrázek PNG
,
XLS
|
Cíle předmětu (anotace):
|
Cílem předmětu je studenty seznámit se zábavným a praktickým způsobem výuky geografie/zeměpisu. Studenti poznávají možnosti her a zábavných aktivit s geovědní tématikou, které lze zařadit do výuky geografie/zeměpisu. Probírány jsou jak hry a aktivity určené do třídy, tak venkovní hry v terénu. Studenti si vybrané hry zkouší a diskutují pozitiva i případná negativa jejich zařazení do výuky. Studenti posuzují faktory ovlivňující výběr a zařazení hry do výuky (věk žáků, velikost skupiny, předchozí znalosti žáků, probírané téma atd.). Studenti si vytváří portfolio her a aktivit do výuky.
|
Požadavky na studenta
|
- Účast na seminářích
- Příprava a realizace jedné hry nebo aktivity
- Zpracování portfolia her a aktivit
|
Obsah
|
1. Úvod do předmětu I - typy her a aktivit s příklady
2. Úvod do předmětu II - výběr hry, posouzení vhodnosti a přiměřenosti hry pro vybranou skupinu, příprava hry
3. Hry ve třídě bez použití PC (zeměpisný "oběšenec", vysvětlování a hádání pojmů, kvízy atd.)
4. Hry ve třídě za použití interaktivní tabule (mapové hry, kvízy, křížovky atd.)
5. Pokusy ve třídě I
6. Pokusy ve třídě II
7. Pokusy ve třídě III
8. Orientační hry v rámci třídy a školy
9. Orientační hry v přírodě
10. Geocaching ve městě
11. Geocaching v přírodě
12. Geografická stopovačka
13. Závěrečná hodina - odevzdávání portfolia, diskuze
|
Aktivity
|
|
Studijní opory
|
Studenti mají k dispozici Courseware předmětu GVHA, kde naleznou všechny důležité informace, termíny a materiály k výuce.
|
Garanti a vyučující
|
|
Literatura
|
-
Základní:
Didaktické hry na hodinách zemepisu
(Dragulová, A., Vincejová, E.)
-
Doporučená:
McClintock, Jack; Helgren, David. Everything is Somewhere: The Geography Quiz Book. 1986. ISBN 978-06880587.
-
Doporučená:
LISENBEEA, P., HALLMANB, CH., LANDRYC, D. Geocaching is Catching Students' Attention in the Classroom. The Geography Teacher. 2015.
-
Doporučená:
Goswami, Anuj. Geography Quiz Book. 2000. ISBN 978-81718264.
-
Doporučená:
Mísařová, Darina; Hercik, Jan. Kapitoly z didaktiky geografie 1. Olomouc, 2013. ISBN 978-80-244-3849-8.
-
Doporučená:
Činčera, Jan. Práce s hrou : pro profesionály. Vyd. 1. Praha : Grada, 2007. ISBN 978-80-247-1974-0.
-
Doporučená:
Koten, Tomáš. Škola? V pohodě! : metody, hry a formy práce pro realizaci učiva, pro dosažení očekávaných výstupů a rozvoj klíčových kompetencí. Vyd. 1. Most : Hněvín, 2006. ISBN 80-86654-18-4.
-
Doporučená:
Fuller, G. The Trivia Lover's Guide to the World: Geography for the Lost and Found. 2012. ISBN 978-1442214033.
-
Doporučená:
To play or not to play: an introduction to games and simulations in geography teaching
(King, R.)
-
Doporučená:
Walford, R. Using games in School Geography.
-
On-line katalogy knihoven
|
Časová náročnost
|
Všechny formy studia
|
Aktivity
|
Časová náročnost aktivity [h]
|
Kontaktní výuka
|
26
|
Projekt týmový [20-60 / počet studentů]
|
30
|
Vypracování seminární práce v bakalářském studijním programu [5-40]
|
26
|
Celkem
|
82
|
|
Předpoklady
|
Odborné znalosti - pro úspěšné zvládnutí předmětu se předpokládá, že je student před zahájením výuky schopen: |
zdůvodnit vhodnost zařazení her do výuky |
popsat rizika zařazení her do výuky a navrhnout, jak se s riziky vypořádat |
Odborné dovednosti - pro úspěšné zvládnutí předmětu se předpokládá, že student před zahájením výuky dokáže: |
sestavit přípravu na vyučovací hodinu |
prezentovat výstup před lidmi |
|
Výsledky učení
|
Odborné znalosti - po absolvování předmětu prokazuje student znalosti: |
rozlišit různé druhy didaktických her s geovědní tématikou |
vyjmenovat konkrétní hry pro každý druh |
objasnit základní pravidla a zásady pro zařazení her do vyučování |
Odborné dovednosti - po absolvování předmětu prokazuje student dovednosti: |
naplánovat vyučování pomocí vybrané didaktické hry s geovědní tématikou |
hodnotit žáky/studenty v průběhu nebo na konci vybrané hry |
reailzovat naplánované vyučování pomocí vybrané hry |
|
Hodnoticí metody
|
Odborné znalosti - odborné znalosti dosažené studiem předmětu jsou ověřovány hodnoticími metodami: |
Portfolio, |
Studenti si během semestru tvoří portfolio všech her, které byly v rámci semestru představeny a třídí je podle druhu do větších skupin. |
Odborné dovednosti - odborné dovednosti dosažené studiem předmětu jsou ověřovány hodnoticími metodami: |
Demonstrace dovedností (praktická činnost), |
Studenti během semináře realizují vyučování pomocí vybrané didaktické hry. |
|
Vyučovací metody
|
Odborné znalosti - pro dosažení odborných znalostí jsou užívány vyučovací metody: |
Seminární výuka (diskusní metody), |
Exkurze, soustředění, výuka v terénu, |
Výuka podporovaná multimédii, |
Řešení problémů, |
Demonstrace dovedností, |
Skupinová výuka, |
Diskuse, |
|
|
|
|