|
|
Hlavní nabídka Prohlížení IS/STAG
Nalezené předměty, počet: 1
Stránkování výsledků vyhledávání
Nalezeno 1 záznamů
Export do Xls
Informace o předmětu
CBG / GVHA
:
Popis předmětu
Pracoviště / Zkratka
|
CBG
/
GVHA
|
Akademický rok
|
2024/2025
|
Akademický rok
|
2024/2025
|
Název
|
Geovědní hry a aktivity
|
Způsob zakončení
|
Zápočet
|
Způsob zakončení
|
Zápočet
|
Akreditováno / Kredity
|
Ano,
2
Kred.
|
Forma zakončení
|
-
|
Forma zakončení
|
-
|
Rozsah hodin
|
Seminář
2
[HOD/TYD]
|
Zápočet před zkouškou
|
Ne
|
Zápočet před zkouškou
|
Ne
|
Automatické uznávání zápočtu před zkouškou
|
Ano v případě předchozího hodnocení 4 nebo nic.
|
Počítán do průměru
|
NE
|
Vyučovací jazyk
|
Čeština
|
Obs/max
|
|
|
|
Automatické uznávání zápočtu před zkouškou
|
Ano v případě předchozího hodnocení 4 nebo nic.
|
Letní semestr
|
0 / -
|
0 / -
|
11 / -
|
Počítán do průměru
|
NE
|
Zimní semestr
|
0 / -
|
0 / -
|
0 / -
|
Opakovaný zápis
|
NE
|
Opakovaný zápis
|
NE
|
Rozvrh
|
Ano
|
Vyučovaný semestr
|
Zimní + Letní
|
Vyučovaný semestr
|
Zimní + Letní
|
Minimum (B + C) studentů
|
10
|
Volně zapisovatelný předmět |
Ano
|
Volně zapisovatelný předmět
|
Ano
|
Vyučovací jazyk
|
Čeština
|
Počet dnů praxe
|
0
|
Počet hodin kontaktní výuky |
|
Hodnotící stupnice |
S|N |
Periodicita |
každý rok
|
Periodicita upřesnění |
|
Základní teoretický předmět |
Ne
|
Profilující předmět |
Ne
|
Základní teoretický předmět |
Ne
|
Hodnotící stupnice |
S|N |
Nahrazovaný předmět
|
CBG/GVH
|
Vyloučené předměty
|
Nejsou definovány
|
Podmiňující předměty
|
Nejsou definovány
|
Předměty informativně doporučené
|
Nejsou definovány
|
Předměty,které předmět podmiňuje
|
Nejsou definovány
|
Graf četnosti udělených hodnocení studentům napříč roky:
Obrázek PNG
,
XLS
|
Cíle předmětu (anotace):
|
Studenti znají hry a zábavné aktivity s geovědní tématikou, které mohou aplikovat při vyučování zeměpisu. Studenti třídí hry podle různých kritérií (věk žáků, prostor, probírané učivo, velikost skupiny, fáze osvojení učiva apod). Studenti aplikují teoretické znalosti ohledně her a sami vybranou hru připravují a realizují s ostatními studenty předmětu. Po realizaci studenti kriticky hodnotí průběh hry a navrhují případné změny.
|
Požadavky na studenta
|
- Účast na seminářích
- Příprava a realizace jedné hry nebo aktivity
|
Obsah
|
1. Úvod do předmětu I - požadavky k zápočtu, příklady didaktických her a aktivit do výuky
2. Úvod do předmětu II - teoretické pozadí didaktických her a pravidla pro jejich aplikace do výuky
3. Hry ve třídě bez použití IT, realizace her studenty
4. Hry ve třídě bez použití IT, realizace her studenty
5. Hry ve třídě bez použití IT, realizace her studenty
6. Hry ve třídě s použitím IT, realizace her studenty
7. Hry ve třídě s použitím IT, realizace her studenty
8. Hry ve třídě s použitím IT, realizace her studenty
9. Hry v terénu, realizace her studenty
10. Hry v terénu, realizace her studenty
11. Hry v terénu, realizace her studenty
12. Geocaching, orientační hry
13. Závěrečná hodina - diskuze
|
Aktivity
|
|
Studijní opory
|
Studenti mají k dispozici Courseware předmětu GVHA, kde naleznou všechny důležité informace, termíny a materiály k výuce.
|
Garanti a vyučující
|
|
Literatura
|
-
Základní:
Didaktické hry na hodinách zemepisu
(Dragulová, A., Vincejová, E.)
-
Doporučená:
McClintock, Jack; Helgren, David. Everything is Somewhere: The Geography Quiz Book. 1986. ISBN 978-06880587.
-
Doporučená:
LISENBEEA, P., HALLMANB, CH., LANDRYC, D. Geocaching is Catching Students' Attention in the Classroom. The Geography Teacher. 2015.
-
Doporučená:
Goswami, Anuj. Geography Quiz Book. 2000. ISBN 978-81718264.
-
Doporučená:
Mísařová, Darina; Hercik, Jan. Kapitoly z didaktiky geografie 1. Olomouc, 2013. ISBN 978-80-244-3849-8.
-
Doporučená:
Činčera, Jan. Práce s hrou : pro profesionály. Vyd. 1. Praha : Grada, 2007. ISBN 978-80-247-1974-0.
-
Doporučená:
Koten, Tomáš. Škola? V pohodě! : metody, hry a formy práce pro realizaci učiva, pro dosažení očekávaných výstupů a rozvoj klíčových kompetencí. Vyd. 1. Most : Hněvín, 2006. ISBN 80-86654-18-4.
-
Doporučená:
Fuller, G. The Trivia Lover's Guide to the World: Geography for the Lost and Found. 2012. ISBN 978-1442214033.
-
Doporučená:
To play or not to play: an introduction to games and simulations in geography teaching
(King, R.)
-
Doporučená:
Walford, R. Using games in School Geography.
-
On-line katalogy knihoven
|
Časová náročnost
|
Všechny formy studia
|
Aktivity
|
Časová náročnost aktivity [h]
|
Projekt týmový [20-60 / počet studentů]
|
30
|
Kontaktní výuka
|
26
|
Celkem
|
56
|
|
Předpoklady
|
Odborné znalosti - pro úspěšné zvládnutí předmětu se předpokládá, že je student před zahájením výuky schopen: |
zdůvodnit vhodnost zařazení her do výuky |
popsat rizika zařazení her do výuky a navrhnout, jak se s riziky vypořádat |
Odborné dovednosti - pro úspěšné zvládnutí předmětu se předpokládá, že student před zahájením výuky dokáže: |
sestavit přípravu na vyučovací hodinu |
prezentovat výstup před lidmi |
|
Výsledky učení
|
Odborné znalosti - po absolvování předmětu prokazuje student znalosti: |
rozlišit různé druhy didaktických her s geovědní tématikou |
vyjmenovat konkrétní hry pro každý druh |
objasnit základní pravidla a zásady pro zařazení her do vyučování |
Odborné dovednosti - po absolvování předmětu prokazuje student dovednosti: |
naplánovat vyučování pomocí vybrané didaktické hry s geovědní tématikou |
hodnotit žáky/studenty v průběhu nebo na konci vybrané hry |
reailzovat naplánované vyučování pomocí vybrané hry |
|
Hodnoticí metody
|
Odborné znalosti - odborné znalosti dosažené studiem předmětu jsou ověřovány hodnoticími metodami: |
Demonstrace dovedností (praktická činnost), |
Studenti během semináře realizují vyučování pomocí vybrané didaktické hry. Studenti během vedení hry prokazují znalosti teoretického pozadí didaktických her a pravidla pro jejich aplikaci ve výuce. |
Odborné dovednosti - odborné dovednosti dosažené studiem předmětu jsou ověřovány hodnoticími metodami: |
Demonstrace dovedností (praktická činnost), |
Studenti během semináře realizují vyučování pomocí vybrané didaktické hry. Studenti během vedení hry prokazují schopnosti a dovednosti vést a hodnotit hru. |
|
Vyučovací metody
|
Odborné znalosti - pro dosažení odborných znalostí jsou užívány vyučovací metody: |
Seminární výuka (diskusní metody), |
Exkurze, soustředění, výuka v terénu, |
Výuka podporovaná multimédii, |
Řešení problémů, |
Demonstrace dovedností, |
Skupinová výuka, |
Diskuse, |
|
|
|
|