|
|
Hlavní nabídka Prohlížení IS/STAG
Nalezené předměty, počet: 1
Stránkování výsledků vyhledávání
Nalezeno 1 záznamů
Export do Xls
Informace o předmětu
CBG / NAPXG
:
Popis předmětu
Pracoviště / Zkratka
|
CBG
/
NAPXG
|
Akademický rok
|
2024/2025
|
Akademický rok
|
2024/2025
|
Název
|
Náslechová praxe - bakalářská (GEO)
|
Způsob zakončení
|
Zápočet
|
Způsob zakončení
|
Zápočet
|
Název dlouhý
|
Náslechová praxe
|
Akreditováno / Kredity
|
Ano,
2
Kred.
|
Forma zakončení
|
-
|
Forma zakončení
|
-
|
Rozsah hodin
|
Seminář
5
[DNU/SEM]
|
Zápočet před zkouškou
|
Ne
|
Zápočet před zkouškou
|
Ne
|
Automatické uznávání zápočtu před zkouškou
|
Ano v případě předchozího hodnocení 4 nebo nic.
|
Počítán do průměru
|
NE
|
Vyučovací jazyk
|
Čeština
|
Obs/max
|
|
|
|
Automatické uznávání zápočtu před zkouškou
|
Ano v případě předchozího hodnocení 4 nebo nic.
|
Letní semestr
|
13 / -
|
0 / -
|
0 / -
|
Počítán do průměru
|
NE
|
Zimní semestr
|
0 / -
|
0 / -
|
0 / -
|
Opakovaný zápis
|
NE
|
Opakovaný zápis
|
NE
|
Rozvrh
|
Ano
|
Vyučovaný semestr
|
Zimní + Letní
|
Vyučovaný semestr
|
Zimní + Letní
|
Minimum (B + C) studentů
|
10
|
Volně zapisovatelný předmět |
Ano
|
Volně zapisovatelný předmět
|
Ano
|
Vyučovací jazyk
|
Čeština
|
Počet dnů praxe
|
0
|
Počet hodin kontaktní výuky |
|
Hodnotící stupnice |
S|N |
Periodicita |
každý rok
|
Periodicita upřesnění |
|
Základní teoretický předmět |
Ne
|
Profilující předmět |
Ano
|
Základní teoretický předmět |
Ne
|
Hodnotící stupnice |
S|N |
Nahrazovaný předmět
|
CBG/NAPGB
|
Vyloučené předměty
|
Nejsou definovány
|
Podmiňující předměty
|
Nejsou definovány
|
Předměty informativně doporučené
|
Nejsou definovány
|
Předměty,které předmět podmiňuje
|
Nejsou definovány
|
Graf četnosti udělených hodnocení studentům napříč roky:
Obrázek PNG
,
XLS
|
Cíle předmětu (anotace):
|
Cílem předmětu je seznámit studenty s průběhem vyučování zeměpisu na různých typech škol. Studenti pozorují průběh vyučování a sledují reakce žáků. Studenti získávají rámcovou představu o průběhu vyučování zeměpisu, o časovém plánu hodiny, o vyučovacích metodách, o organizačních formách, o možnostech motivace žáků a o způsobech hodnocení.
|
Požadavky na studenta
|
- Účast studentů na všech hodinách náslechové praxe
- Vedení záznamů o navštívených hodinách
- Aktivní účast na závěrečné diskuzi
|
Obsah
|
Studenti navštíví 5 vyučovacích hodin zeměpisu na základních i středních školách. Studenti pozorují průběh vyučování a dělají si poznámky. Při pozorování se zaměřují zejména na:
- časový plán hodiny
- použité metody
- organizační formy výuky
- způsoby motivace žáků v hodně
- způsoby evaluace a klasifikace
Studenti po hodině diskutují své postřehy s vyučujícím.
|
Aktivity
|
|
Studijní opory
|
|
Garanti a vyučující
|
|
Literatura
|
-
Doporučená:
O'LEARY, M. Classroom Observation: A guide to the effective observation of teaching and learning. London, 2013. ISBN 978-0-415-52579-4.
-
Doporučená:
Slavík, J. a kol. Didaktické kazuistiky v oborech školního vzdělávání. Brno, 2017. ISBN 978-80-210-8758-3.
-
Doporučená:
ŠUPKA, J. aj. Didaktika geografie I. PF MU Brno, 1993.
-
Doporučená:
Kühnlová, Hana. Kapitoly z didaktiky geografie. Praha : Karolinum, 1999. ISBN 80-7184-995-2.
-
Doporučená:
Mísařová, Darina; Hercik, Jan. Kapitoly z didaktiky geografie 1. Olomouc, 2013. ISBN 978-80-244-3849-8.
-
Doporučená:
JANÍK, T. a kol. Kvalita (ve) vzdělávání: obsahově zaměřený přístup ke zkoumání a zlepšování výuky. Brno, 2016. ISBN 978-80-210-6349-5.
-
Doporučená:
Petty, Geoffrey. Moderní vyučování. Praha : Portál, 2004. ISBN 80-7178-978-X.
-
Doporučená:
Čábalová, Dagmar. Pedagogika pro učitele - modul B. V Plzni : Západočeská univerzita, 2007. ISBN 978-80-7043-593-9.
-
Doporučená:
Slavík, J. a kol. Reflexe a hodnocení kvality výuky. Plzeň, 2020. ISBN 978-80-261-0920-4.
-
Doporučená:
KALHOUS, Z., OBST, O. Školní didaktika.. Praha: Portál,, 2002. ISBN 80-7178-253-X.
-
Doporučená:
Lambert, David; Morgan, John. Teaching geography 11-18 : a conceptual approach. First edition. 2010. ISBN 978-0-335-23448-6.
-
Doporučená:
Catling, Simon; Willy, Tessa. Teaching primary geography. 2011. ISBN 978-1-8444-5192-0.
-
On-line katalogy knihoven
|
Časová náročnost
|
Všechny formy studia
|
Aktivity
|
Časová náročnost aktivity [h]
|
Účast na exkurzi [reálný počet hodin - max. 8h/den]
|
10
|
Celkem
|
10
|
|
Předpoklady
|
Odborné znalosti - pro úspěšné zvládnutí předmětu se předpokládá, že je student před zahájením výuky schopen: |
vysvětlit základní pojmy pro popis výuky |
popsat základní strukturu vyučovací hodiny |
Odborné dovednosti - pro úspěšné zvládnutí předmětu se předpokládá, že student před zahájením výuky dokáže: |
zaznamenat klíčové momenty a situace při vyučování |
pozorovat vyučování jako komplexní soubor činností učitele i žáků |
|
Výsledky učení
|
Odborné znalosti - po absolvování předmětu prokazuje student znalosti: |
vyjmenovat nejčastěji využívané vyučovací metody a organizační formy vyučování a zhodnotit jejich klady a zápory |
popsat způsoby motivace žáků ve výuce a uvést příklady vhodné motivace |
popsat způsoby hodnocení žáků |
Odborné dovednosti - po absolvování předmětu prokazuje student dovednosti: |
zhodnotit vyučovací hodinu zeměpisu z formálního hlediska (posoudit vhodnost zvolených metod, organizačních forem, způsob motivace a evaluace žáků). |
zhodnotit vyučovací hodinu zeměpisu z obsahového hlediska (posoudit správnost odborné náplně a přiměřenost dané věkové skupině) |
zdůvodnit hodnocení formální i obsahové části hodiny a podpořit hodncení vhodnými příklady z náslechových praxí |
porovnat různé metody reflexe žákovské i učitelské práce |
rozvíjet metakognici učebního procesu u sebe i žáků |
Obecné způsobilosti - po absolvování předmětu je student schopen: |
bc. studium: samostatně získávají další odborné znalosti, dovednosti a způsobilosti na základě především praktické zkušenosti a jejího vyhodnocení, ale také samostatným studiem teoretických poznatků oboru, |
|
Hodnoticí metody
|
Odborné znalosti - odborné znalosti dosažené studiem předmětu jsou ověřovány hodnoticími metodami: |
Průběžné hodnocení, |
Individuální prezentace, |
Odborné dovednosti - odborné dovednosti dosažené studiem předmětu jsou ověřovány hodnoticími metodami: |
Demonstrace dovedností (praktická činnost), |
Individuální prezentace, |
|
Vyučovací metody
|
Odborné znalosti - pro dosažení odborných znalostí jsou užívány vyučovací metody: |
Studijní praxe, |
Samostatná práce studentů, |
Diskuse, |
|
|
|
|