|
|
Hlavní nabídka Prohlížení IS/STAG
Nalezené předměty, počet: 1
Stránkování výsledků vyhledávání
Nalezeno 1 záznamů
Export do Xls
Informace o předmětu
KAJ / AKS1
:
Popis předmětu
Pracoviště / Zkratka
|
KAJ
/
AKS1
|
Akademický rok
|
2024/2025
|
Akademický rok
|
2024/2025
|
Název
|
Angličtina pro kulturní studia 1
|
Způsob zakončení
|
Zápočet
|
Způsob zakončení
|
Zápočet
|
Akreditováno / Kredity
|
Ano,
3
Kred.
|
Forma zakončení
|
-
|
Forma zakončení
|
-
|
Rozsah hodin
|
Přednáška
1
[HOD/TYD]
Cvičení
1
[HOD/TYD]
|
Zápočet před zkouškou
|
Ne
|
Zápočet před zkouškou
|
Ne
|
Automatické uznávání zápočtu před zkouškou
|
Ano v případě předchozího hodnocení 4 nebo nic.
|
Počítán do průměru
|
NE
|
Vyučovací jazyk
|
Angličtina
|
Obs/max
|
|
|
|
Automatické uznávání zápočtu před zkouškou
|
Ano v případě předchozího hodnocení 4 nebo nic.
|
Letní semestr
|
0 / -
|
0 / -
|
0 / -
|
Počítán do průměru
|
NE
|
Zimní semestr
|
0 / -
|
0 / -
|
0 / -
|
Opakovaný zápis
|
NE
|
Opakovaný zápis
|
NE
|
Rozvrh
|
Ano
|
Vyučovaný semestr
|
Zimní + Letní
|
Vyučovaný semestr
|
Zimní + Letní
|
Minimum (B + C) studentů
|
10
|
Volně zapisovatelný předmět |
Ano
|
Volně zapisovatelný předmět
|
Ano
|
Vyučovací jazyk
|
Angličtina
|
Počet dnů praxe
|
0
|
Počet hodin kontaktní výuky |
|
Hodnotící stupnice |
S|N |
Periodicita |
každý rok
|
Periodicita upřesnění |
|
Základní teoretický předmět |
Ne
|
Profilující předmět |
Ne
|
Základní teoretický předmět |
Ne
|
Hodnotící stupnice |
S|N |
Nahrazovaný předmět
|
Žádný
|
Vyloučené předměty
|
Nejsou definovány
|
Podmiňující předměty
|
Nejsou definovány
|
Předměty informativně doporučené
|
Nejsou definovány
|
Předměty,které předmět podmiňuje
|
Nejsou definovány
|
Graf četnosti udělených hodnocení studentům napříč roky:
Obrázek PNG
,
XLS
|
Cíle předmětu (anotace):
|
Cílem předmětu je rozvíjet schopnost studentů porozumět širokému spektru původních textů obecného i odborného jazyka evropských anglofonních oblastí. Předmět je určen studentům magisterského oboru Evropská kulturní studia. Přednáška je zaměřena na metody četby odborných textů, jejich vysvětlení, pochopení i využití v praxi, a to z hlediska vztahu mezi jazykem a sdělovaným obsahem. Semináře jsou věnovány analýze textů, vycházející z praktického a pragmatického chápání obecného i odborného jazyka, jsou vedeny snahou upozornit na lingvistické zvláštnosti vyjadřování, a to nejen v rovině morfologické a syntaktické, ale především v rovině sémantické. Zvláštní pozornost je věnována formální i pojmové analýze terminologických pojmenování a ekvivalentním vyjádřením v rodném jazyce.
|
Požadavky na studenta
|
Splnění závěrečného testu. Doporučena aktivní účast ve výuce.
|
Obsah
|
Kurz je zaměřen na lingvistickou analýzu vybraných textů z oblasti literatury, kultury, filosofie a sociologie, jakož i dalších dokumentů s obecnou společenskovědní tématikou. Jednotlivé semináře budou zaměřeny na práci s texty a dokumenty z následujících oblastí: evropská literatura a kultura, aktuální sociologické otázky, EU a Česká republika, problematika gender, multikulturalismus a mnoho dalších společenskovědně zaměřených témat. Součástí kurzu jsou aplikační cvičení, jejichž cílem je nejen snaha seznámit studenty s různorodostí jednotlivých textů, ale vést je především ke správnému a přesnému jazykovému vyjadřování písemnému i ústnímu.
|
Aktivity
|
|
Studijní opory
|
|
Garanti a vyučující
|
|
Literatura
|
-
Základní:
Hewings, Martin. Advanced grammar in use : a self-study reference and practice book for advanced learners of English : with answers. Cambridge : Cambridge University Press, 1999. ISBN 0-521-49868-6.
-
Základní:
Murphy, Raymond. English grammar in use : a self-study reference and practice book for intermediate students of English : with answers. Cambridge : Cambridge University Press, 2004. ISBN 0-521-53762-2.
-
Základní:
Swan, Michael; Walter, Catherine. How english works : a grammar practice book. 1st ed., 4th impression. Oxford : Oxford University Press, 1998. ISBN 0-19-431456-1.
-
Základní:
Macionis, John J.; Benokraitis, Nijole V. Seeing ourselves : classic, contemporary, and cross-cultural readings in sociology. Upper Saddle River, N.J. : Prentice Hall, 2006. ISBN 0-13-220491-6.
-
Doporučená:
Whittaker, Paul; Whittaker, Jarmila. English for Europe. Olomouc : inStep, 2002. ISBN 80-238-9259-2.
-
On-line katalogy knihoven
|
Časová náročnost
|
Všechny formy studia
|
Aktivity
|
Časová náročnost aktivity [h]
|
Kontaktní výuka
|
26
|
Příprava na dílčí test [2-10]
|
14
|
Příprava na souhrnný test [6-30]
|
38
|
Celkem
|
78
|
|
Předpoklady
|
Odborné znalosti - pro úspěšné zvládnutí předmětu se předpokládá, že je student před zahájením výuky schopen: |
používat anglický jazyk na úrovni B2+/C1 podle SERR |
orientovat se v klíčových uměleckých směrech a proudech |
vysvětlit klíčová fakta z evropského kulturního vývoje ve 20. století |
analyzovat aktuální kulturní dění v Evropě |
charakterizuje základní kulturologické pojmy |
Odborné dovednosti - pro úspěšné zvládnutí předmětu se předpokládá, že student před zahájením výuky dokáže: |
používat kulturologické pojmosloví |
rozumět textům z oblasti kultury |
rozumět hlavním myšlenkám odborných anglických textů zaměřených na dějiny a vývoj evropské kultury |
adekvátně tyto texty sumarizovat |
aktivně se zapojovat do diskuse na dané téma |
na základní úrovni vysvětlit své názorové stanovisko týkající se daného textu |
|
Výsledky učení
|
Odborné znalosti - po absolvování předmětu prokazuje student znalosti: |
uvést do souvislosti dané kulturněhistorické události |
na konkrétním příkladu vysvětlit vztah současné kultury a společnosti |
na konkrétním příkladu vysvětlit vztah mezi jedincem a kulturou |
na konkrétním příkladu vysvětlit vztah mezi jazykem a sdělovaným obsahem |
charakterizovat metody četby odborných textů |
Odborné dovednosti - po absolvování předmětu prokazuje student dovednosti: |
aktivně používat odborné pojmosloví |
adekvátně interpretovat autentické texty z dané oblasti |
na základě porozumění danému textu charakterizovat jeho hlavní znaky |
prezentovat zvolené téma z dané oblasti (viz obsah) |
na základě získaných znalostí vyprodukovat odborný písemný projev a v něm adekvátně zhodnotit zadané téma |
Obecné způsobilosti - po absolvování předmětu je student schopen: |
bc. studium: samostatně a odpovědně se na základě rámcového zadání rozhodují v souvislostech jen částečně známých, |
bc. studium: používají své odborné znalosti, odborné dovednosti a obecné způsobilosti alespoň v jednom cizím jazyce, |
mgr. studium: samostatně a odpovědně se rozhodují v nových nebo měnících se souvislostech nebo v zásadně se vyvíjejícím prostředí s přihlédnutím k širším společenským důsledkům jejich rozhodování, |
|
Hodnoticí metody
|
Odborné znalosti - odborné znalosti dosažené studiem předmětu jsou ověřovány hodnoticími metodami: |
Test, |
Průběžné hodnocení, |
Odborné dovednosti - odborné dovednosti dosažené studiem předmětu jsou ověřovány hodnoticími metodami: |
Test, |
Individuální prezentace, |
Průběžné hodnocení, |
Obecné způsobilosti - obecné způsobilosti dosažené studiem předmětu jsou ověřovány hodnoticími metodami: |
Sebehodnocení, |
|
Vyučovací metody
|
Odborné znalosti - pro dosažení odborných znalostí jsou užívány vyučovací metody: |
Cvičení (praktické činnosti), |
Výuka podporovaná multimédii, |
Samostudium, |
Přednáška založená na výkladu, |
Odborné dovednosti - pro dosažení odborných dovedností jsou užívány vyučovací metody: |
Cvičení (praktické činnosti), |
Demonstrace dovedností, |
Výuka podporovaná multimédii, |
Obecné způsobilosti - pro dosažení obecných způsobilostí jsou užívány vyučovací metody: |
Samostudium, |
|
|
|
|