|
|
Hlavní nabídka Prohlížení IS/STAG
Nalezené předměty, počet: 1
Stránkování výsledků vyhledávání
Nalezeno 1 záznamů
Export do Xls
Informace o předmětu
KAJ / KPR2
:
Popis předmětu
Pracoviště / Zkratka
|
KAJ
/
KPR2
|
Akademický rok
|
2023/2024
|
Akademický rok
|
2023/2024
|
Název
|
Kulturní přehled anglofonních zemí 2
|
Způsob zakončení
|
Zkouška
|
Způsob zakončení
|
Zkouška
|
Akreditováno / Kredity
|
Ano,
6
Kred.
|
Forma zakončení
|
Kombinovaná
|
Forma zakončení
|
Kombinovaná
|
Rozsah hodin
|
Přednáška
2
[HOD/TYD]
Cvičení
2
[HOD/TYD]
|
Zápočet před zkouškou
|
Ne
|
Zápočet před zkouškou
|
Ne
|
Automatické uznávání zápočtu před zkouškou
|
Ano v případě předchozího hodnocení 4 nebo nic.
|
Počítán do průměru
|
ANO
|
Vyučovací jazyk
|
Angličtina
|
Obs/max
|
|
|
|
Automatické uznávání zápočtu před zkouškou
|
Ano v případě předchozího hodnocení 4 nebo nic.
|
Letní semestr
|
0 / -
|
0 / -
|
0 / -
|
Počítán do průměru
|
ANO
|
Zimní semestr
|
0 / -
|
0 / -
|
0 / -
|
Opakovaný zápis
|
NE
|
Opakovaný zápis
|
NE
|
Rozvrh
|
Ano
|
Vyučovaný semestr
|
Letní semestr
|
Vyučovaný semestr
|
Letní semestr
|
Minimum (B + C) studentů
|
10
|
Volně zapisovatelný předmět |
Ano
|
Volně zapisovatelný předmět
|
Ano
|
Vyučovací jazyk
|
Angličtina
|
Počet dnů praxe
|
0
|
Počet hodin kontaktní výuky |
|
Hodnotící stupnice |
1|2|3|4 |
Periodicita |
každý rok
|
Periodicita upřesnění |
|
Základní teoretický předmět |
Ne
|
Profilující předmět |
Ne
|
Základní teoretický předmět |
Ne
|
Hodnotící stupnice |
1|2|3|4 |
Nahrazovaný předmět
|
KAJ/KP2
|
Vyloučené předměty
|
Nejsou definovány
|
Podmiňující předměty
|
Nejsou definovány
|
Předměty informativně doporučené
|
Nejsou definovány
|
Předměty,které předmět podmiňuje
|
Nejsou definovány
|
Graf četnosti udělených hodnocení studentům napříč roky:
Obrázek PNG
,
XLS
|
Cíle předmětu (anotace):
|
Obeznámit studenty s vybranými oblastmi kulturněhistorického vývoje angloamerických zemí během 20. století. Pozornost je věnována nejen kultuře v užším směru (výtvarné umění, architektura, hudba) nýbrž i kultuře ve smyslu širším (životní styl, móda, média, myšlenkový svět Britů a Američanů). Předmět je vyučován v angličtině.
|
Požadavky na studenta
|
Vypracování písemných úkolů založených na četbě textu. Splnění závěrečného testu.
Seminární práce.
|
Obsah
|
1. Úvod; Británie na přelomu 20. století; edwardiánská éra
2. Společenský dopad první světové války; kultura dvacátých let; situace v Irsku
3. Třicátá léta; vliv hospodářské krize; role monarchie; britská společnost v předvečer druhé
světové války
4. Druhá světová válka a její vliv na každodenní život Britů
5. Padesátá léta: ?nová alžbětinská éra?; od přídělů k prosperitě
6. Šedesátá léta: atmosféra a móda ?swinging sixties?, Londýn jako kulturní centrum
7. Sedmdesátá léta a thatcherismus; vliv deindustrializace a amerikanizace britské společnosti
8. Konec impéria; kultura imigrantů v Británii
9. Dvacátá léta v USA a velká hospodářská krize
10. Padesátá léta v USA: společenský a kulturní konzervatismus versus hlasy proti konformitě
11. Šedesátá léta v USA: kontrakultura, hnutí za občanská práva
12. Závěr
|
Aktivity
|
|
Studijní opory
|
|
Garanti a vyučující
|
|
Literatura
|
-
Základní:
Pugh, Martin. "We danced all night" : a social history of Britain between the wars. London : Bodley Head, 2008. ISBN 978-0-224-07698-2.
-
Doporučená:
MARWICK, A. British Society Since 1945. London : Penguin, 2003.
-
Doporučená:
Kynaston, David. Family Britain 1951-57. Tales of the New Jerusalem. London: Bloomsbury, 2010.
-
Doporučená:
SANDBROOK, D. Never Having It So Good. A History of Britain from Suez to the Beatles. London, 2006.
-
Doporučená:
Sandbrook, Dominic. Seasons in the Sun: The Battle for Britain 1974-1979. Londeo: Allen Lane, 2012.
-
Doporučená:
BROGAN, H. The Penguin History of the USA. London, 2001.
-
Doporučená:
SAMPSON, A. Who Runs This Place? An Anatomy of Britain in the 21st Century. London : John Murray, 2004.
-
On-line katalogy knihoven
|
Časová náročnost
|
Všechny formy studia
|
Aktivity
|
Časová náročnost aktivity [h]
|
Kontaktní výuka
|
52
|
Příprava na zkoušku [10-60]
|
60
|
Příprava na souhrnný test [6-30]
|
24
|
Příprava na dílčí test [2-10]
|
20
|
Celkem
|
156
|
|
Předpoklady
|
Odborné znalosti - pro úspěšné zvládnutí předmětu se předpokládá, že je student před zahájením výuky schopen: |
disponovat základní znalostí evropského kulturního vývoje |
orientovat se v aktuálním kulturním dění anglofonních zemí |
orientovat se v klíčových literárních směrech a proudech |
orientovat se v základní anglicky psané odborné literatuře |
používat anglický jazyk na úrovni B2+ |
vysvětlit klíčová fakta z kulturního vývoje anglofonních zemí ve 20. století |
vysvětlit klíčová fakta z oblasti historie anglofonních zemí do 19. století |
žádné podmiňující předměty |
Odborné dovednosti - pro úspěšné zvládnutí předmětu se předpokládá, že student před zahájením výuky dokáže: |
adekvátně reagovat na poslechové texty věnované kulturnímu vývoji anglofonních zemí |
adekvátně sumarizovat základní teze odborného anglického textu |
aktivně se zapojovat do diskuse na dané téma |
na základní úrovni vysvětlit své názorové stanovisko týkající se aktuálního kulturního dění v anglofonních zemích |
porozumět hlavním myšlenkám odborných anglických textů |
vytvářet koherentní písemné texty |
|
Výsledky učení
|
Odborné znalosti - po absolvování předmětu prokazuje student znalosti: |
charakterizovat společenský a kulturní konzervatismus v USA |
charakterizovat významné kulturně-historické epochy anglofonních zemí v první polovině 20. století se zřetelem na Velkou Británii a USA |
popsat kulturu druhé poloviny 20. století ve Velké Británii a USA (s ohledem na kontrakulturu a hnutí za občanská práva) |
studenti jsou schopni - analyzovat klíčové aspekty současné angloamerické kultury - pracovat s pestrou škálou pramenů k soudobým kulturním dějinám i britským/americkým tiskem - diskutovat v odborném jazyce na kulturně historická témata |
uvést významné kulturní osobnosti Velké Británie a USA a specifikovat jejich přínos |
vysvětlit dopad druhé světové války na každodenní život ve Velké Británii a USA |
vysvětlit vývoj a proměny kultury imigrantů |
Odborné dovednosti - po absolvování předmětu prokazuje student dovednosti: |
aktivně používat odbornou slovní zásobu a složité gramatické jevy v kontextu odborného jazyka |
na základě získaných znalostí shromáždit potřebná data z odborných anglických zdrojů, adekvátně je analyzovat a písemnou či ústní formou následně interpretovat |
podrobně vysvětlit své stanovisko k dané problematice a obhájit jej |
samostatně reprodukovat poslechový text a zpracovat jej do písemné podoby |
uvést do souvislosti evropský a světový kulturní vývoj s ohledem na vztahy Velké Británie a USA k ostatnímu světu |
vytvořit koherentní písemné pojednání na téma vztahující se ke kulturnímu vývoji v anglofonních zemích |
|
Hodnoticí metody
|
Odborné znalosti - odborné znalosti dosažené studiem předmětu jsou ověřovány hodnoticími metodami: |
Průběžné hodnocení, |
Seminární práce, |
Test, |
Kombinovaná zkouška, |
|
Vyučovací metody
|
Odborné znalosti - pro dosažení odborných znalostí jsou užívány vyučovací metody: |
Přednáška s diskusí, |
Seminární výuka (diskusní metody), |
Výuka podporovaná multimédii, |
Analyticko-kritická práce s textem, |
Demonstrace dovedností, |
Prezentace práce studentů, |
Diskuse, |
Seminární výuka (badatelské metody), |
|
|
|
|