|
|
Hlavní nabídka Prohlížení IS/STAG
Nalezené předměty, počet: 1
Stránkování výsledků vyhledávání
Nalezeno 1 záznamů
Export do Xls
Informace o předmětu
KAJ / MS3A
:
Popis předmětu
Pracoviště / Zkratka
|
KAJ
/
MS3A
|
Akademický rok
|
2024/2025
|
Akademický rok
|
2024/2025
|
Název
|
Morfosyntax angličtiny 3
|
Způsob zakončení
|
Zkouška
|
Způsob zakončení
|
Zkouška
|
Akreditováno / Kredity
|
Ano,
4
Kred.
|
Forma zakončení
|
Kombinovaná
|
Forma zakončení
|
Kombinovaná
|
Rozsah hodin
|
Přednáška
1
[HOD/TYD]
Cvičení
2
[HOD/TYD]
|
Zápočet před zkouškou
|
Ne
|
Zápočet před zkouškou
|
Ne
|
Automatické uznávání zápočtu před zkouškou
|
Ano v případě předchozího hodnocení 4 nebo nic.
|
Počítán do průměru
|
ANO
|
Vyučovací jazyk
|
Angličtina
|
Obs/max
|
|
|
|
Automatické uznávání zápočtu před zkouškou
|
Ano v případě předchozího hodnocení 4 nebo nic.
|
Letní semestr
|
0 / -
|
0 / -
|
0 / -
|
Počítán do průměru
|
ANO
|
Zimní semestr
|
0 / -
|
0 / -
|
0 / -
|
Opakovaný zápis
|
NE
|
Opakovaný zápis
|
NE
|
Rozvrh
|
Ano
|
Vyučovaný semestr
|
Zimní semestr
|
Vyučovaný semestr
|
Zimní semestr
|
Minimum (B + C) studentů
|
10
|
Volně zapisovatelný předmět |
Ano
|
Volně zapisovatelný předmět
|
Ano
|
Vyučovací jazyk
|
Angličtina
|
Počet dnů praxe
|
0
|
Počet hodin kontaktní výuky |
|
Hodnotící stupnice |
1|2|3|4 |
Periodicita |
každý rok
|
Periodicita upřesnění |
|
Základní teoretický předmět |
Ne
|
Profilující předmět |
Ne
|
Základní teoretický předmět |
Ne
|
Hodnotící stupnice |
1|2|3|4 |
Nahrazovaný předmět
|
Žádný
|
Vyloučené předměty
|
KAJ/G3A
|
Podmiňující předměty
|
Nejsou definovány
|
Předměty informativně doporučené
|
Nejsou definovány
|
Předměty,které předmět podmiňuje
|
Nejsou definovány
|
Graf četnosti udělených hodnocení studentům napříč roky:
Obrázek PNG
,
XLS
|
Cíle předmětu (anotace):
|
Cílem předmětu je představit studentům náročnější gramatické struktury, např. infinitiv, gerundium, přímá/nepřímá řeč, frázová slovesa, a procvičit jejich užívání v různých komunikativních situacích. Předmět je vyučován v angličtině.
Účast na cvičeních je podle rozhodnutí děkana povinná (viz čl. 7, odst. 8 Studijního a zkušebního řádu FF).
|
Požadavky na studenta
|
Plnění zadaných úkolů. Seminární práce. Úspěšné splnění závěrečného testu a závěrečné zkoušky. Doporučena aktivní účast.
|
Obsah
|
1. Infinitive (formy, užití)
2. Gerundium a participium
3. Pasívum (formální, funkční charakteristiky)
4. Zápor (lexikílní, částečný, větný)
5. Frázová slovesa I
6. Frázová slovesa II
7. Věta jednoduchá (typologie: deklarativní, tázací, rozkazovací, zvolací)
8. Větna stavba, syntaktické dvojice
9. Vztahy mezi větami (paratxe, hypotaxe)
10. Druhy vedlejších vět
11. Druhy vedlejších vět
12. Slovosled, funkční větná perspektiva
13. Shrnutí
|
Aktivity
|
|
Studijní opory
|
|
Garanti a vyučující
|
|
Literatura
|
-
Základní:
Thomson, A. J.; Martinet, A. V. A practical English grammar : exercises 1. Oxford : Oxford University Press, 1986. ISBN 0-19-431349-2.
-
Základní:
Thomson, A. J.; Martinet, A. V. A practical english grammar : exercises 2. Oxford : Oxford University Press, 1986. ISBN 0-19-431350-6.
-
Základní:
A student`s grammar of the English language
(Greenbaum, Sidney; Quirk, Randolph)
-
Základní:
Alexander, L. G. Longman English grammar. London [etc.] : Longman, 1991. ISBN 0-582-55892-1.
-
Základní:
Mluvnice současné angličtiny na pozadí češtiny
(Dušková, Libuše)
-
Rozšiřující:
Hewings, Martin. Advanced grammar in use : a self-study reference and practice book for advanced learners of English : with answers. Cambridge : Cambridge University Press, 1999. ISBN 0-521-49868-6.
-
Rozšiřující:
LEECH, George; SVARTVIK, Jan. A. Comprehensive Grammar of the English Language. Harlow: Longman, 1989. ISBN 0-582-51734-6.
-
Rozšiřující:
Murphy, Raymond. English grammar in use : a self-study reference and practice book for intermediate students of English : with answers. Cambridge : Cambridge University Press, 2004. ISBN 0-521-53762-2.
-
Rozšiřující:
Johansson, S., Leech, G., Condra, S., Finegan, E. Longman grammar of spoken and written English. London: Longman, UK, 2000.
-
Rozšiřující:
Tryml, Sergej; Gottheinerová, Till. Moderní učebnice angličtiny. Praha : NS Svoboda, 1997. ISBN 80-205-0529-6.
-
Rozšiřující:
Peters, Sarah; Gráf, Tomáš. Nová cvičebnice anglické gramatiky. Praha : Polyglot, 1998. ISBN 80-86195-00-7.
-
On-line katalogy knihoven
|
Časová náročnost
|
Všechny formy studia
|
Aktivity
|
Časová náročnost aktivity [h]
|
Kontaktní výuka
|
39
|
Příprava na zkoušku [10-60]
|
30
|
Příprava na souhrnný test [6-30]
|
20
|
Příprava na dílčí test [2-10]
|
15
|
Celkem
|
104
|
|
Předpoklady
|
Odborné znalosti - pro úspěšné zvládnutí předmětu se předpokládá, že je student před zahájením výuky schopen: |
ovládat anglický jazyk na úrovni B1- B2 dle SERRJ pro cizí jazyky |
adekvátně definovat jednotlivé jazykové roviny |
orientovat se v typologické klasifikaci jazyků |
ovládat základní odbornou terminologii z oblasti anglické morfosyntaxe |
adekvátně se orientovat v temporálním systému angličtiny |
Odborné dovednosti - pro úspěšné zvládnutí předmětu se předpokládá, že student před zahájením výuky dokáže: |
používat základní odbornou terminologii z oblasti anglické morfosyntaxe |
adekvátně použít odbornou terminologii k základnímu teoretickému popisu gramatických jevů |
demonstrovat základní znalost slovesných vzorců (verb patterns) v angličtině |
prokázat znalost základních frázových sloves v angličtině |
správně používat základní anglické spojky |
|
Výsledky učení
|
Odborné znalosti - po absolvování předmětu prokazuje student znalosti: |
identifikovat neurčité slovesné tvary v angličtině |
vysvětlit rozdíl mezi gerundiem, přítomným příčestím (přechodníkem) a infinitivem |
formulovat pravidla užití přímé a nepřímé řeči |
prokázat znalost základních větných typů, větných členů a souvětí |
aktivně používat anglická frázová slovesa |
Odborné dovednosti - po absolvování předmětu prokazuje student dovednosti: |
aplikovat teoretické poznatky o neurčitých slovesných tvarech v ústním a písemném projevu |
správně aplikovat infinitiv a gerundium v ústním a písemném projevu |
správně používat frázová slovesa |
provést rozbor souvětí v angličtině |
rozlišit větné typy |
Obecné způsobilosti - po absolvování předmětu je student schopen: |
bc. studium: samostatně a odpovědně se na základě rámcového zadání rozhodují v souvislostech jen částečně známých, |
bc. studium: používají své odborné znalosti, odborné dovednosti a obecné způsobilosti alespoň v jednom cizím jazyce, |
bc. studium: samostatně získávají další odborné znalosti, dovednosti a způsobilosti na základě především praktické zkušenosti a jejího vyhodnocení, ale také samostatným studiem teoretických poznatků oboru, |
|
Hodnoticí metody
|
Odborné znalosti - odborné znalosti dosažené studiem předmětu jsou ověřovány hodnoticími metodami: |
Kombinovaná zkouška, |
Test, |
Průběžné hodnocení, |
Odborné dovednosti - odborné dovednosti dosažené studiem předmětu jsou ověřovány hodnoticími metodami: |
Kombinovaná zkouška, |
Test, |
Demonstrace dovedností (praktická činnost), |
Průběžné hodnocení, |
Obecné způsobilosti - obecné způsobilosti dosažené studiem předmětu jsou ověřovány hodnoticími metodami: |
Sebehodnocení, |
|
Vyučovací metody
|
Odborné znalosti - pro dosažení odborných znalostí jsou užívány vyučovací metody: |
Přednáška založená na výkladu, |
Cvičení (praktické činnosti), |
Výuka podporovaná multimédii, |
Odborné dovednosti - pro dosažení odborných dovedností jsou užívány vyučovací metody: |
Přednáška založená na výkladu, |
Cvičení (praktické činnosti), |
Výuka podporovaná multimédii, |
Demonstrace dovedností, |
Analyticko-kritická práce s textem, |
Obecné způsobilosti - pro dosažení obecných způsobilostí jsou užívány vyučovací metody: |
Samostudium, |
|
|
|
|