|
|
Hlavní nabídka Prohlížení IS/STAG
Nalezené předměty, počet: 1
Stránkování výsledků vyhledávání
Nalezeno 1 záznamů
Export do Xls
Informace o předmětu
KAJ / PXE
:
Popis předmětu
Pracoviště / Zkratka
|
KAJ
/
PXE
|
Akademický rok
|
2024/2025
|
Akademický rok
|
2024/2025
|
Název
|
Praxe v podnikové sféře
|
Způsob zakončení
|
Zápočet
|
Způsob zakončení
|
Zápočet
|
Akreditováno / Kredity
|
Ano,
6
Kred.
|
Forma zakončení
|
-
|
Forma zakončení
|
-
|
Rozsah hodin
|
Cvičení
10
[DNU/SEM]
|
Zápočet před zkouškou
|
Ne
|
Zápočet před zkouškou
|
Ne
|
Automatické uznávání zápočtu před zkouškou
|
Ano v případě předchozího hodnocení 4 nebo nic.
|
Počítán do průměru
|
NE
|
Vyučovací jazyk
|
-
|
Obs/max
|
|
|
|
Automatické uznávání zápočtu před zkouškou
|
Ano v případě předchozího hodnocení 4 nebo nic.
|
Letní semestr
|
0 / -
|
0 / -
|
0 / -
|
Počítán do průměru
|
NE
|
Zimní semestr
|
0 / -
|
0 / -
|
0 / -
|
Opakovaný zápis
|
NE
|
Opakovaný zápis
|
NE
|
Rozvrh
|
Ano
|
Vyučovaný semestr
|
Zimní + Letní
|
Vyučovaný semestr
|
Zimní + Letní
|
Minimum (B + C) studentů
|
10
|
Volně zapisovatelný předmět |
Ano
|
Volně zapisovatelný předmět
|
Ano
|
Vyučovací jazyk
|
-
|
Počet dnů praxe
|
0
|
Počet hodin kontaktní výuky |
|
Hodnotící stupnice |
S|N |
Periodicita |
každý rok
|
Periodicita upřesnění |
|
Základní teoretický předmět |
Ne
|
Profilující předmět |
Ne
|
Základní teoretický předmět |
Ne
|
Hodnotící stupnice |
S|N |
Nahrazovaný předmět
|
Žádný
|
Vyloučené předměty
|
Nejsou definovány
|
Podmiňující předměty
|
Nejsou definovány
|
Předměty informativně doporučené
|
Nejsou definovány
|
Předměty,které předmět podmiňuje
|
Nejsou definovány
|
Graf četnosti udělených hodnocení studentům napříč roky:
Obrázek PNG
,
XLS
|
Cíle předmětu (anotace):
|
Předmět si klade za cíl seznámit studenty s pracovním prostředím v podnikové sféře. Poskytuje jim možnost orientovat se na trhu práce a poznat pravidelný pracovní rytmus. Studenti si tak mohou v reálném prostředí vyzkoušet své schopnosti a pokusit se uplatnit nabyté vědomosti. Zájemcům umožní řešit i určitý konkrétní úkol příslušné organizace např. v rámci studentovy bakalářské práce. Tato praxe jim nabídne i příležitost vyhledat, popř. i domluvit si budoucí pracovní místo. Praxe bude vykonána (po dobu 10 dnů při 8 hod. pracovní době za podmínek stanovených smlouvou mezi univerzitou a organizací) v období po absolvování 1. semestru do začátku 3. ročníku ve zkouškovém období v ZS nebo LS nebo v době prázdnin (leden, únor, červen, červenec, srpen, září), tj. mimo pravidelnou výuku.
V žádném případě nesmí být touto praxí narušena nebo omezena účast na řádném studiu. Student si může sám vyhledat místo praxe a požádá garanta předmětu o souhlas s konáním této praxe.
|
Požadavky na studenta
|
O průběhu praxe si student vede záznam a na závěr vypracuje zprávu, kterou předloží garantovi předmětu.
|
Obsah
|
Cílem předmětu je seznámit studenty s pracovním prostředím v podnikové sféře. Poskytuje jim možnost orientovat se na trhu práce a poznat pravidelný pracovní rytmus. Studenti si tak mohou v reálném prostředí vyzkoušet své schopnosti a pokusit se uplatnit nabyté vědomosti. Zájemcům umožní řešit i určitý konkrétní úkol příslušné organizace např. v rámci studentovy bakalářské práce. Tato praxe jim nabídne i příležitost vyhledat, popř. i domluvit si budoucí pracovní místo. Praxe bude vykonána (po dobu 10 dnů při 8 hod. pracovní době za podmínek stanovených smlouvou mezi univerzitou a organizací) v období po absolvování 1. semestru do začátku 3. ročníku ve zkouškovém období v ZS nebo LS nebo v době prázdnin (leden, únor, červen, červenec, srpen, září), tj. mimo pravidelnou výuku.
V žádném případě nesmí být touto praxí narušena nebo omezena účast na řádném studiu. Student si může sám vyhledat místo praxe a požádá garanta předmětu o souhlas s konáním této praxe.
|
Aktivity
|
|
Studijní opory
|
|
Garanti a vyučující
|
|
Literatura
|
-
Doporučená:
Guffey, Mary Ellen. Business English. South-Western Pub, 2008. ISBN 978-0324629408.
-
Doporučená:
Dignen, Bob. Communicating in Business English. Compass Publishing, 2003. ISBN 978-1932222173.
-
On-line katalogy knihoven
|
Časová náročnost
|
Všechny formy studia
|
Aktivity
|
Časová náročnost aktivity [h]
|
Praktická výuka [vyjádření počtem hodin]
|
80
|
Projekt individuální [40]
|
30
|
Příprava prezentace (referátu v cizím jazyce) [10-15]
|
15
|
Vypracování seminární práce v bakalářském studijním programu [5-40]
|
30
|
Celkem
|
155
|
|
Předpoklady
|
Odborné znalosti - pro úspěšné zvládnutí předmětu se předpokládá, že je student před zahájením výuky schopen: |
žádné podmiňující předměty |
- disponovat znalostí cizího jazyka na úrovni B2 podle SERR; |
- orientovat se v obchodních písemnostech; |
- vysvětlit základní pojmy mikroekonomie; |
- vysvětlit princip fungování trhu: nabídka a poptávka; |
- popsat chování spotřebitele a firem na trhu. |
Odborné dovednosti - pro úspěšné zvládnutí předmětu se předpokládá, že student před zahájením výuky dokáže: |
- porozumět hlavním myšlenkám odborných textů týkajících se oblasti ekonomiky; |
- odpovídajícím způsobem užívat slovní zásobu z oblasti obchodu; |
- adekvátně reagovat na poslechové texty věnované aktuálním otázkám z komerční sféry; |
- identifikovat různé typy obchodních písemností; |
- vytvářet srozumitelné písemné texty. |
|
Výsledky učení
|
Odborné znalosti - po absolvování předmětu prokazuje student znalosti: |
studenti jsou schopni: - aplikovat teoretické znalosti z oblasti komerční sféry a jazykové kompetence v praxi |
- vysvětlit základní pojmy z oblasti mikroekonomie; |
- orientovat se ve vnitrostátních i zahraničních ekonomických institucích; |
- definovat podnik a podnikání; |
- popsat efektivní fungování podniku; |
- charakterizovat nejběžnější právní formy podnikání. |
Odborné dovednosti - po absolvování předmětu prokazuje student dovednosti: |
- na základě dohody s partnerským podnikem plnit zadané úkoly; |
- aktivně a adekvátně používat získané jazykové znalosti a dovednosti v praxi; |
- aplikovat znalosti z oblasti mikroekonomie a ekonomických institucí v praxi; |
- zpracovat obchodní písemnosti; |
- efektivně komunikovat se zákazníky v ústní i písemné formě; |
- projednat praktické obchodní úkoly, např. objednávky, a reagovat na poptávky; |
- zpracovat tzv. zprávu z praxe.
|
|
Hodnoticí metody
|
Odborné znalosti - odborné znalosti dosažené studiem předmětu jsou ověřovány hodnoticími metodami: |
Seminární práce, |
|
Vyučovací metody
|
Odborné znalosti - pro dosažení odborných znalostí jsou užívány vyučovací metody: |
Studijní praxe, |
Individuální konzultace, |
|
|
|
|