|
|
Hlavní nabídka Prohlížení IS/STAG
Nalezené předměty, počet: 1
Stránkování výsledků vyhledávání
Nalezeno 1 záznamů
Export do Xls
Informace o předmětu
KAN / 9ARFU
:
Popis předmětu
Pracoviště / Zkratka
|
KAN
/
9ARFU
|
Akademický rok
|
2024/2025
|
Akademický rok
|
2024/2025
|
Název
|
Fonetika pro učitele AJ
|
Způsob zakončení
|
Zápočet
|
Způsob zakončení
|
Zápočet
|
Akreditováno / Kredity
|
Ne,
1
Kred.
|
Forma zakončení
|
Kombinovaná
|
Forma zakončení
|
Kombinovaná
|
Rozsah hodin
|
Seminář
12
[HOD/SEM]
|
Zápočet před zkouškou
|
Ne
|
Zápočet před zkouškou
|
Ne
|
Automatické uznávání zápočtu před zkouškou
|
Ano v případě předchozího hodnocení 4 nebo nic.
|
Počítán do průměru
|
NE
|
Vyučovací jazyk
|
-
|
Obs/max
|
|
|
|
Automatické uznávání zápočtu před zkouškou
|
Ano v případě předchozího hodnocení 4 nebo nic.
|
Letní semestr
|
0 / -
|
0 / -
|
0 / -
|
Počítán do průměru
|
NE
|
Zimní semestr
|
0 / -
|
0 / -
|
0 / -
|
Opakovaný zápis
|
NE
|
Opakovaný zápis
|
NE
|
Rozvrh
|
Ano
|
Vyučovaný semestr
|
Zimní semestr
|
Vyučovaný semestr
|
Zimní semestr
|
Minimum (B + C) studentů
|
10
|
Volně zapisovatelný předmět |
Ne
|
Volně zapisovatelný předmět
|
Ne
|
Vyučovací jazyk
|
-
|
Počet dnů praxe
|
0
|
Počet hodin kontaktní výuky |
|
Hodnotící stupnice |
S|N |
Periodicita |
každý rok
|
Periodicita upřesnění |
|
Základní teoretický předmět |
Ne
|
Profilující předmět |
Ne
|
Základní teoretický předmět |
Ne
|
Hodnotící stupnice |
S|N |
Nahrazovaný předmět
|
KAN/9AFF1
|
Vyloučené předměty
|
Nejsou definovány
|
Podmiňující předměty
|
Nejsou definovány
|
Předměty informativně doporučené
|
Nejsou definovány
|
Předměty,které předmět podmiňuje
|
Nejsou definovány
|
Graf četnosti udělených hodnocení studentům napříč roky:
Obrázek PNG
,
XLS
|
Cíle předmětu (anotace):
|
Seznámit studenty se systémem anglické fonetiky a fonologie, a to na dvou základních úrovních - segmentální (samohlásky, dvoj/trojhlásky, souhlásky, slovní přízvuk ) a suprasegmentální (větný přízvuk, rytmus, intonace, aspekty vázané řeči ? vázání slov, spodoba, výpustka).
Vybavit studenty nezbytnou terminologií v této lingvistické oblasti tak, aby byli schopni analyzovat základní principy anglické výslovnosti v mluveném projevu (prostřednictvím ukázek z originálních anglických zdrojů).Přiblížit studentům nejužívanější typy fonetické transkripce ?IPA chart?).
|
Požadavky na studenta
|
Aktivní účast v hodinách (kromě individuálního plánu), analýza mluveného projevu rodilých mluvčích (audio-/videozáznamy) či přečteného textu (nahlas) s použitím osvojené terminologie
|
Obsah
|
Systém anglických fonémů (?IPA? chart), slovní a větný přízvuk, aspekty vázané řeči (vázání slov, spodoba, výpustka), intonace. Srovnávací analýza české a anglické výslovnosti na segmentální a suprasegmentální úrovni.
|
Aktivity
|
|
Studijní opory
|
|
Garanti a vyučující
|
|
Literatura
|
-
Základní:
Roach, Peter. English phonetics and phonology. Cambridge : Cambridge University Press, 2009. ISBN 0-521-717-40X.
-
Základní:
Bradford, Barbara. Intonation in context : intonation practice for upper-intermediate and advanced learners of english : student's book. 3rd printing. Cambridge : Cambridge University Press, 1992. ISBN 0-521-31914-5.
-
Základní:
Brazil, D. Pronunciation for Advanced Learners of English. Cambridge, 1994.
-
Základní:
Hewings, Martin. Pronunciation practice activities : a resource book for teaching English pronunciation. Cambridge : Cambridge University Press, 2004. ISBN 0-521-75457-7.
-
Základní:
Jenkins, J. The Phonology of English as an International Language. Oxford, 2004.
-
Doporučená:
Bowler, Bill; Cunningham, Sarah. Headway : upper - intermediate pronunciation. Oxford : Oxford University Press, 1991. ISBN 0-19-433971-8.
-
Doporučená:
Collins, Beverly; Mees, Inger M. Practical phonetics and phonology : a resource book for students. 1st ed. London : Routledge, 2003. ISBN 0-415-26134-1.
-
Doporučená:
Underhill, Adrian. Sound foundations : chart and guide. 1st publ. Oxford : Heinemann, 1994. ISBN 0-435-24093-5.
-
Doporučená:
O´Connor, J.D.; Fletcher, C. Sounds English. London, 1991.
-
On-line katalogy knihoven
|
Časová náročnost
|
Všechny formy studia
|
Aktivity
|
Časová náročnost aktivity [h]
|
Příprava na zkoušku [10-60]
|
60
|
Příprava prezentace (referátu v cizím jazyce) [10-15]
|
15
|
Kontaktní výuka
|
26
|
Celkem
|
101
|
|
Předpoklady
|
Odborné znalosti - pro úspěšné zvládnutí předmětu se předpokládá, že je student před zahájením výuky schopen: |
částečná znalost teorie a terminologie týkající se principů anglické výslovnosti (viz kurz KFA) |
|
Výsledky učení
|
Odborné znalosti - po absolvování předmětu prokazuje student znalosti: |
studenti jsou schopni aplikovat znalost terminologie a základních principů anglické fonetiky a fonologie při analýze mluveného projevu rodilého mluvčího nebo jiné anglicky mluvící osoby (fonetická transkripce částí textu, rozbor mluveného slova z hlediska intonace, větného přízvuku či aspektů vázané řeči); identifikovat a komentovat výslovnostní rozdíly mezi dvěma základními variantami angličtiny (britská, americká); použít veškeré načerpané teoretické znalosti v oblasti anglické fonetiky a fonologie k porovnání rozdílů mezi českou a anglickou výslovností, a to jak na úrovni jednotlivých fonémů, tak i v oblasti vázané řeči; srozumitelně přečíst neznámý text a reflektovat na potenciální výslovnostní problémy ? jak své, tak i svých kolegů |
|
Hodnoticí metody
|
Odborné znalosti - odborné znalosti dosažené studiem předmětu jsou ověřovány hodnoticími metodami: |
Ústní zkouška, |
Demonstrace dovedností (praktická činnost), |
Průběžné hodnocení, |
Sebehodnocení, |
|
Vyučovací metody
|
Odborné znalosti - pro dosažení odborných znalostí jsou užívány vyučovací metody: |
Přednáška založená na výkladu, |
Přednáška s analýzou videozáznamu, |
Přednáška s diskusí, |
Seminární výuka (diskusní metody), |
Analyticko-kritická práce s textem, |
Demonstrace dovedností, |
Kooperativní výuka, |
Skupinová konzultace, |
Samostudium, |
Samostatná práce studentů, |
Individuální konzultace, |
Diskuse, |
Seminární výuka (badatelské metody), |
|
|
|
|