|
|
Hlavní nabídka Prohlížení IS/STAG
Nalezené předměty, počet: 1
Stránkování výsledků vyhledávání
Nalezeno 1 záznamů
Export do Xls
Informace o předmětu
KAN / 9AZM1
:
Popis předmětu
Pracoviště / Zkratka
|
KAN
/
9AZM1
|
Akademický rok
|
2024/2025
|
Akademický rok
|
2024/2025
|
Název
|
Didaktika 1 pro ZŠ
|
Způsob zakončení
|
Zápočet
|
Způsob zakončení
|
Zápočet
|
Akreditováno / Kredity
|
Ne,
1
Kred.
|
Forma zakončení
|
Kombinovaná
|
Forma zakončení
|
Kombinovaná
|
Rozsah hodin
|
Seminář
18
[HOD/SEM]
|
Zápočet před zkouškou
|
Ne
|
Zápočet před zkouškou
|
Ne
|
Automatické uznávání zápočtu před zkouškou
|
Ano v případě předchozího hodnocení 4 nebo nic.
|
Počítán do průměru
|
NE
|
Vyučovací jazyk
|
-
|
Obs/max
|
|
|
|
Automatické uznávání zápočtu před zkouškou
|
Ano v případě předchozího hodnocení 4 nebo nic.
|
Letní semestr
|
0 / -
|
0 / -
|
0 / -
|
Počítán do průměru
|
NE
|
Zimní semestr
|
0 / -
|
0 / -
|
0 / -
|
Opakovaný zápis
|
NE
|
Opakovaný zápis
|
NE
|
Rozvrh
|
Ano
|
Vyučovaný semestr
|
Zimní + Letní
|
Vyučovaný semestr
|
Zimní + Letní
|
Minimum (B + C) studentů
|
10
|
Volně zapisovatelný předmět |
Ano
|
Volně zapisovatelný předmět
|
Ano
|
Vyučovací jazyk
|
-
|
Počet dnů praxe
|
0
|
Počet hodin kontaktní výuky |
|
Hodnotící stupnice |
S|N |
Periodicita |
každý rok
|
Periodicita upřesnění |
|
Základní teoretický předmět |
Ne
|
Profilující předmět |
Ne
|
Základní teoretický předmět |
Ne
|
Hodnotící stupnice |
S|N |
Nahrazovaný předmět
|
KAN/9ARM1
|
Vyloučené předměty
|
Nejsou definovány
|
Podmiňující předměty
|
Nejsou definovány
|
Předměty informativně doporučené
|
Nejsou definovány
|
Předměty,které předmět podmiňuje
|
Nejsou definovány
|
Graf četnosti udělených hodnocení studentům napříč roky:
Obrázek PNG
,
XLS
|
Cíle předmětu (anotace):
|
Cílem předmětu je jednak získat povědomí o provázanosti všech činitelů vyučovacího procesu a o vývoji vyučování cizích jazyků a jeho prioritách, jednak ovládnout základní didaktickou terminologii jak v češtině, tak v angličtině. Studenti se seznámí s následujícím: Teorie osvojování si mateřského a cizího jazyka. (L1 and L2 Acquisition Theories.) Nástin vývoje a současné tendence metodických směrů cizojazyčného vyučování. (Methods and Approaches in Language Teaching). Výuka jazykových prostředků v cizojazyčné výuce: slovní zásoba z didaktického hlediska; mluvnická stavba cizího jazyka z didaktického hlediska; zvuková podoba cizího jazyka z didaktického hlediska.
|
Požadavky na studenta
|
Aktivní účast na seminářích, dvě písemné seminární práce, založení portfolia materiálů pro výuku AJ.
|
Obsah
|
Úvod do předmětu didaktika anglického jazyka v kontrastu ostatních vzdělávacích předmětů.
Nástin vývoje a současné tendence metodických směrů cizojazyčného vyučování. Teoretická východiska pro stávající pojetí didaktiky anglického jazyka.
Plánování (RVP/ŠVP, Evropský referenční rámec, cíle, struktura hodiny, příprava) jako základní jednotka efektivní výuky.
Výukové materiály (kritéria efektivních materálů a jejich hodnocení, typy materiálů a zdrojů, tvorba a adaptace materialů)
|
Aktivity
|
|
Studijní opory
|
|
Garanti a vyučující
|
|
Literatura
|
-
Doporučená:
Ur P. A Course in Language Teaching.. Cambridge, CUP, 1996.
-
Doporučená:
Richards, Jack C.; Rodgers, Theodore S. Approaches and methods in language teaching : a description and analysis. 7th print. New York : Cambridge University Press, 1991. ISBN 0-521-31255-8.
-
Doporučená:
Lightbown, Patsy M.; Spada, Nina Margaret. How languages are learned. 3rd ed. Oxford : Oxford University Press, 2006. ISBN 978-0-19-42224-6.
-
Doporučená:
Scrivener, Jim. Learning teaching (2nd ed.). 2nd ed. Oxford : Macmillan, 2005. ISBN 978-1-4050-1399-4.
-
Doporučená:
Doff A. Teach English.. Cambridge, CUP, 1988.
-
Doporučená:
Hedge T. Teaching and Learning in the Language Classroom.. Oxford, OUP, 2000.
-
Doporučená:
Kenworthy J. Teaching English Pronunciation.. Harlow, Longman, 1987.
-
Doporučená:
Larsen-Freeman D. Techniques and Principles in Language Teaching.. New York, OUP, 1986.
-
Doporučená:
Harmer J. The practice of English language teaching (4th ed.). Oxford, UK: Pearson Longman., 2007.
-
Doporučená:
Morgan, John; Rinvolucri, Mario. Vocabulary. 2nd ed. Oxford : Oxford University Press, 2004. ISBN 0-19-442186-4.
-
On-line katalogy knihoven
|
Předpoklady
|
Odborné znalosti - pro úspěšné zvládnutí předmětu se předpokládá, že je student před zahájením výuky schopen: |
nejsou předepsány žádné specifické předpoklady |
|
Výsledky učení
|
|
Hodnoticí metody
|
|
Vyučovací metody
|
|
|
|
|