|
|
Hlavní nabídka Prohlížení IS/STAG
Nalezené předměty, počet: 1
Stránkování výsledků vyhledávání
Nalezeno 1 záznamů
Export do Xls
Informace o předmětu
KAN / ADI2Z
:
Popis předmětu
Pracoviště / Zkratka
|
KAN
/
ADI2Z
|
Akademický rok
|
2024/2025
|
Akademický rok
|
2024/2025
|
Název
|
Didaktika 2 pro ZŠ
|
Způsob zakončení
|
Zápočet
|
Způsob zakončení
|
Zápočet
|
Akreditováno / Kredity
|
Ano,
3
Kred.
|
Forma zakončení
|
Kombinovaná
|
Forma zakončení
|
Kombinovaná
|
Rozsah hodin
|
Seminář
3
[HOD/TYD]
|
Zápočet před zkouškou
|
Ne
|
Zápočet před zkouškou
|
Ne
|
Automatické uznávání zápočtu před zkouškou
|
Ano v případě předchozího hodnocení 4 nebo nic.
|
Počítán do průměru
|
NE
|
Vyučovací jazyk
|
Čeština, Angličtina
|
Obs/max
|
|
|
|
Automatické uznávání zápočtu před zkouškou
|
Ano v případě předchozího hodnocení 4 nebo nic.
|
Letní semestr
|
21 / -
|
0 / -
|
0 / 0
|
Počítán do průměru
|
NE
|
Zimní semestr
|
0 / -
|
0 / -
|
0 / 0
|
Opakovaný zápis
|
NE
|
Opakovaný zápis
|
NE
|
Rozvrh
|
Ano
|
Vyučovaný semestr
|
Letní semestr
|
Vyučovaný semestr
|
Letní semestr
|
Minimum (B + C) studentů
|
10
|
Volně zapisovatelný předmět |
Ano
|
Volně zapisovatelný předmět
|
Ano
|
Vyučovací jazyk
|
Čeština, Angličtina
|
Počet dnů praxe
|
0
|
Počet hodin kontaktní výuky |
|
Hodnotící stupnice |
S|N |
Periodicita |
každý rok
|
Periodicita upřesnění |
|
Základní teoretický předmět |
Ne
|
Profilující předmět |
Ano
|
Základní teoretický předmět |
Ne
|
Hodnotící stupnice |
S|N |
Nahrazovaný předmět
|
KAN/ADID2
|
Vyloučené předměty
|
Nejsou definovány
|
Podmiňující předměty
|
Nejsou definovány
|
Předměty informativně doporučené
|
Nejsou definovány
|
Předměty,které předmět podmiňuje
|
Nejsou definovány
|
Graf četnosti udělených hodnocení studentům napříč roky:
Obrázek PNG
,
XLS
|
Cíle předmětu (anotace):
|
Předmět studenty seznámí s didaktikou jazykových systémů (gramatiky, slovní zásoby) a receptivních dovedností (čtení, poslech) v prostředí základního vzdělávání. Studenti se naučí vnímat roli chyby v procesu osvojování cizího jazyka. Začínají argumentovat o vhodnosti a nevhodnosti různých metod a technik práce a prohlubují svoji schopnost aplikovat teoretické poznatky při vlastní přípravě hodiny zaměřené na vybrané jazykové dovednosti a poznatky a to jak individuálně tak i integrovaně.
|
Požadavky na studenta
|
Samostatné práce/dílčí úkoly, např. týdenní četba (2-3) textů a odevzdání písemných úkolů vycházejících z této četby (struktura úkolu vychází z obsahu textů: reflexe, shrnutí, analýza, evaluace, syntéza, práce s myšlenkovými mapami).
Závěrečná reflexe.
Aktivní účast na seminářích a podílení se na práci ve skupinách.
|
Obsah
|
1. Výuka jazykových znalostí-mluvnice.
2. Výuka slovní zásoby.
3. Výuka výslovnosti.
|
Aktivity
|
|
Studijní opory
|
Studentům je k dispozici kurz v Google Classroom se všemi podstatnými informacemi a materiály.
|
Garanti a vyučující
|
|
Literatura
|
-
Doporučená:
UR, Penny. A course in English language teaching. 2nd ed. Cambridge, 2012. ISBN 9781107684676.
-
Doporučená:
Richards, J. Key issues in language teaching. Cambridge, UK, 2015.
-
Doporučená:
SCRIVENER, Jim. Learning teaching. 3rd ed.. Houndmills, 2011. ISBN 9780230729841.
-
Doporučená:
WATKINS, Peter. The better learning research review.. Cambridge, 2022. ISBN 9781009152150.
-
On-line katalogy knihoven
|
Časová náročnost
|
Všechny formy studia
|
Aktivity
|
Časová náročnost aktivity [h]
|
Projekt individuální [40]
|
40
|
Kontaktní výuka
|
36
|
Celkem
|
76
|
|
Předpoklady
|
Odborné znalosti - pro úspěšné zvládnutí předmětu se předpokládá, že je student před zahájením výuky schopen: |
znalosti odpovídající rozsahu předmětu ADI1Z |
|
Výsledky učení
|
Odborné znalosti - po absolvování předmětu prokazuje student znalosti: |
popsat principy a kroky výuky slovní zásoby
|
popsat principy a kroky výuky gramatiky
|
Odborné dovednosti - po absolvování předmětu prokazuje student dovednosti: |
vysvětlit a odůvodnit volbu metod práce
|
aplikovat teoretické poznatky výuky jazykových znalostí při vlastní přípravě hodiny zaměřené na jednotlivé jazykové dovednosti
|
identifikovat způsoby rozvoje klíčových kompetencí v rámci jazykových aktivit
|
vyhledat v odborné literatuře a na internetu jazykové aktivity a hodnotit jejich vhodnost ve vztahu k rozvoji jazyka jakož i klíčových kompetencí
|
hodnotit své učitelské dovednosti a popsat své silné stránky jakož i problémové oblasti v základních didaktických dovednostech učitele anglického jazyka
|
používat odbornou terminologii spojenou s obsahem předmětu
|
aplikovat teoretické poznatky výuky jazykových znalostí při vlastní přípravě hodiny zaměřené na jednotlivé jazykové dovednosti |
|
Hodnoticí metody
|
Odborné znalosti - odborné znalosti dosažené studiem předmětu jsou ověřovány hodnoticími metodami: |
Demonstrace dovedností (praktická činnost), |
Seminární práce, |
Průběžné hodnocení, |
Sebehodnocení, |
Odborné dovednosti - odborné dovednosti dosažené studiem předmětu jsou ověřovány hodnoticími metodami: |
Demonstrace dovedností (praktická činnost), |
Sebehodnocení, |
Průběžné hodnocení, |
|
Vyučovací metody
|
Odborné znalosti - pro dosažení odborných znalostí jsou užívány vyučovací metody: |
Výuka podporovaná multimédii, |
Řešení problémů, |
Analyticko-kritická práce s textem, |
Demonstrace dovedností, |
Skupinová výuka, |
Kooperativní výuka, |
Samostudium, |
Prezentace práce studentů, |
Diskuse, |
Odborné dovednosti - pro dosažení odborných dovedností jsou užívány vyučovací metody: |
Výuka podporovaná multimédii, |
Řešení problémů, |
Demonstrace dovedností, |
Skupinová výuka, |
Kooperativní výuka, |
Prezentace práce studentů, |
Diskuse, |
|
|
|
|