|
|
Hlavní nabídka Prohlížení IS/STAG
Nalezené předměty, počet: 1
Stránkování výsledků vyhledávání
Nalezeno 1 záznamů
Export do Xls
Informace o předmětu
KAN / ADOV
:
Popis předmětu
Pracoviště / Zkratka
|
KAN
/
ADOV
|
Akademický rok
|
2024/2025
|
Akademický rok
|
2024/2025
|
Název
|
Ak. dovednosti v anglickém jazyce
|
Způsob zakončení
|
Zápočet
|
Způsob zakončení
|
Zápočet
|
Akreditováno / Kredity
|
Ano,
3
Kred.
|
Forma zakončení
|
Kombinovaná
|
Forma zakončení
|
Kombinovaná
|
Rozsah hodin
|
Seminář
2
[HOD/TYD]
|
Zápočet před zkouškou
|
Ne
|
Zápočet před zkouškou
|
Ne
|
Automatické uznávání zápočtu před zkouškou
|
Ano v případě předchozího hodnocení 4 nebo nic.
|
Počítán do průměru
|
NE
|
Vyučovací jazyk
|
Čeština, Angličtina
|
Obs/max
|
|
|
|
Automatické uznávání zápočtu před zkouškou
|
Ano v případě předchozího hodnocení 4 nebo nic.
|
Letní semestr
|
0 / -
|
0 / -
|
0 / -
|
Počítán do průměru
|
NE
|
Zimní semestr
|
59 / -
|
0 / -
|
0 / -
|
Opakovaný zápis
|
NE
|
Opakovaný zápis
|
NE
|
Rozvrh
|
Ano
|
Vyučovaný semestr
|
Zimní + Letní
|
Vyučovaný semestr
|
Zimní + Letní
|
Minimum (B + C) studentů
|
nestanoveno
|
Volně zapisovatelný předmět |
Ano
|
Volně zapisovatelný předmět
|
Ano
|
Vyučovací jazyk
|
Čeština, Angličtina
|
Počet dnů praxe
|
0
|
Počet hodin kontaktní výuky |
|
Hodnotící stupnice |
S|N |
Periodicita |
každý rok
|
Periodicita upřesnění |
|
Základní teoretický předmět |
Ne
|
Profilující předmět |
Ne
|
Základní teoretický předmět |
Ne
|
Hodnotící stupnice |
S|N |
Nahrazovaný předmět
|
Žádný
|
Vyloučené předměty
|
Nejsou definovány
|
Podmiňující předměty
|
Nejsou definovány
|
Předměty informativně doporučené
|
Nejsou definovány
|
Předměty,které předmět podmiňuje
|
Nejsou definovány
|
Graf četnosti udělených hodnocení studentům napříč roky:
Obrázek PNG
,
XLS
|
Cíle předmětu (anotace):
|
Studenti se seznámí s typy odborných zdrojů v anglickém jazyce, nástroji pro vyhledání odborných textů, kritérii pro hodnocení kvalitních odborných textů a zdrojů v online prostředí. Aplikují tyto dovednosti ve výzkumu vlastního tématu a jeho následné prezentaci.
|
Požadavky na studenta
|
Samostatné práce/dílčí úkoly
Prezentace na vlastní téma
Aktivní účast na seminářích a podílení se na práci ve skupinách
|
Obsah
|
Předmět rozvíjí akademické a výzkumné dovednosti, které budou studenti potřebovat v průběhu celého bakalářského studia. Náplní semináře jsou metody plánování a přípravy na psaní akademických textů, metody výzkumu odborné literatury a základní charakteristiky psaného akademického textu. Součástí semináře je i seznámení se s charakteristikami úspěšné prezentace.
|
Aktivity
|
|
Studijní opory
|
Studentům je k dispozici kurz v Google Classroom se všemi podstatnými informacemi a materiály.
|
Garanti a vyučující
|
|
Literatura
|
-
Doporučená:
Jordan, R. R. Academic writing course: study skills in English 3rd ed.. Harlow, 1999.
-
Doporučená:
Reinhert M. S. Giving Academic Presentations. Ann Harbor, 2002.
-
Doporučená:
Publication Manual of the American Psychological Association.. Washington, DC, 2009.
-
Doporučená:
Anderson, K., J. Maclean, a T. Lynch. Study speaking. 2nd ed.. Cambridge, 2004.
-
On-line katalogy knihoven
|
Časová náročnost
|
Všechny formy studia
|
Aktivity
|
Časová náročnost aktivity [h]
|
Příprava prezentace (referátu v cizím jazyce) [10-15]
|
15
|
Projekt individuální [40]
|
40
|
Kontaktní výuka
|
26
|
Celkem
|
81
|
|
Předpoklady
|
Odborné znalosti - pro úspěšné zvládnutí předmětu se předpokládá, že je student před zahájením výuky schopen: |
nejsou předepsány žádné specifické předpoklady |
Odborné dovednosti - pro úspěšné zvládnutí předmětu se předpokládá, že student před zahájením výuky dokáže: |
ovládat anglický jazyk v receptivních i produktivních dovednostech na úrovni B2 nebo vyšší |
|
Výsledky učení
|
Odborné znalosti - po absolvování předmětu prokazuje student znalosti: |
znát základní pravidla citační normy APA |
popsat okolnosti, které ovlivňují obsah a formu psaného nebo mluveného textu (rhetorical triangle) |
popsat vlastnosti efektivní prezentace |
vybrat prostředí vhodné pro daný typ prezentace |
vysvětlit vlastnosti kvalitního odborného zdroje |
vědět, co je plagiatorství |
popsat rozdíl mezi běžnou a akademickou angličtinou |
Odborné dovednosti - po absolvování předmětu prokazuje student dovednosti: |
aplikovat APA při psaní akademického textu |
identifikovat vhodné zdroje pro akademické texty |
vytvořit vizuálně atraktivní prezentaci |
vytvořit prezentaci zohledňující zvolené téma a jeho vztah k publiku |
prezentovat téma vlastní volby podle pravidel efektivních prezentací |
rozlišit akademický text od textu běžného |
|
Hodnoticí metody
|
Odborné znalosti - odborné znalosti dosažené studiem předmětu jsou ověřovány hodnoticími metodami: |
Individuální prezentace, |
Průběžné hodnocení, |
Odborné dovednosti - odborné dovednosti dosažené studiem předmětu jsou ověřovány hodnoticími metodami: |
Individuální prezentace, |
Sebehodnocení, |
Demonstrace dovedností (praktická činnost), |
|
Vyučovací metody
|
Odborné znalosti - pro dosažení odborných znalostí jsou užívány vyučovací metody: |
Seminární výuka (diskusní metody), |
Řešení problémů, |
Analyticko-kritická práce s textem, |
Kooperativní výuka, |
Samostatná práce studentů, |
Prezentace práce studentů, |
Diskuse, |
Odborné dovednosti - pro dosažení odborných dovedností jsou užívány vyučovací metody: |
Seminární výuka (diskusní metody), |
Demonstrace dovedností, |
Diskuse, |
Výuka podporovaná multimédii, |
Samostudium, |
Prezentace práce studentů, |
Kooperativní výuka, |
|
|
|
|