|
|
Hlavní nabídka Prohlížení IS/STAG
Nalezené předměty, počet: 1
Stránkování výsledků vyhledávání
Nalezeno 1 záznamů
Export do Xls
Informace o předmětu
KAN / AFC
:
Popis předmětu
Pracoviště / Zkratka
|
KAN
/
AFC
|
Akademický rok
|
2024/2025
|
Akademický rok
|
2024/2025
|
Název
|
Fonetická cvičení
|
Způsob zakončení
|
Zápočet
|
Způsob zakončení
|
Zápočet
|
Akreditováno / Kredity
|
Ano,
2
Kred.
|
Forma zakončení
|
Kombinovaná
|
Forma zakončení
|
Kombinovaná
|
Rozsah hodin
|
Cvičení
2
[HOD/TYD]
|
Zápočet před zkouškou
|
Ne
|
Zápočet před zkouškou
|
Ne
|
Automatické uznávání zápočtu před zkouškou
|
Ano v případě předchozího hodnocení 4 nebo nic.
|
Počítán do průměru
|
NE
|
Vyučovací jazyk
|
Čeština, Angličtina
|
Obs/max
|
|
|
|
Automatické uznávání zápočtu před zkouškou
|
Ano v případě předchozího hodnocení 4 nebo nic.
|
Letní semestr
|
0 / -
|
0 / -
|
0 / -
|
Počítán do průměru
|
NE
|
Zimní semestr
|
52 / -
|
0 / -
|
0 / -
|
Opakovaný zápis
|
NE
|
Opakovaný zápis
|
NE
|
Rozvrh
|
Ano
|
Vyučovaný semestr
|
Zimní semestr
|
Vyučovaný semestr
|
Zimní semestr
|
Minimum (B + C) studentů
|
10
|
Volně zapisovatelný předmět |
Ano
|
Volně zapisovatelný předmět
|
Ano
|
Vyučovací jazyk
|
Čeština, Angličtina
|
Počet dnů praxe
|
0
|
Počet hodin kontaktní výuky |
|
Hodnotící stupnice |
S|N |
Periodicita |
každý rok
|
Periodicita upřesnění |
|
Základní teoretický předmět |
Ne
|
Profilující předmět |
Ano
|
Základní teoretický předmět |
Ne
|
Hodnotící stupnice |
S|N |
Nahrazovaný předmět
|
Žádný
|
Vyloučené předměty
|
Nejsou definovány
|
Podmiňující předměty
|
Nejsou definovány
|
Předměty informativně doporučené
|
Nejsou definovány
|
Předměty,které předmět podmiňuje
|
Nejsou definovány
|
Graf četnosti udělených hodnocení studentům napříč roky:
Obrázek PNG
,
XLS
|
Cíle předmětu (anotace):
|
Pomoci studentům procvičit některé problémové aspekty anglické výslovnosti a upevnit znalost terminologie v oblasti anglické fonetiky a fonologie (viz předměty KFA a AFF1).
|
Požadavky na studenta
|
Aktivní účast v hodinách, čtení textu (nahlas), poslech neznámého textu a následný rozbor výslovnosti (diskuse) s použitím požadované terminologie, komplexní foneticko-fonologický rozbor včetně transkripce.
|
Obsah
|
Mluvený projev studentů a následná korekce potenciálních výslovnostních chyb. Poslech mluveného slova v angličtině a jeho porozumění s následnou diskusí týkající se aspektů anglické výslovnosti: systém anglických fonémů, IPA, slovní a větný přízvuk, aspekty vázané řeči, intonace. Realizace i identifikace silných a slabých forem funkčních slov. Srovnávací analýza české a anglické výslovnosti na segmentální a suprasegmentální úrovni.
|
Aktivity
|
|
Studijní opory
|
|
Garanti a vyučující
|
|
Literatura
|
-
Základní:
Bradford B. Intonation in Context .. Cambridge, CUP, 1993.
-
Základní:
Brazil D. Pronunciation for Advanced Learners of English.. CUP,, 1994.
-
Doporučená:
Roach, P. English phonetics and phonology. Cambridge, 2009.
-
Doporučená:
Bowler, B., Cunningham, S. New Headway Pronunciation Course, Upper-Intermediate. Oxford, 2005.
-
Doporučená:
Hewings, M. Pronunciation Practice Activities: a resource book for teaching English pronunciation. Cambridge, 2004.
-
Doporučená:
Crystal, D. The Cambridge Encyclopaedia of the English Language. Cambridge, 2003.
-
On-line katalogy knihoven
|
Časová náročnost
|
Všechny formy studia
|
Aktivity
|
Časová náročnost aktivity [h]
|
Kontaktní výuka
|
26
|
Příprava prezentace (referátu v cizím jazyce) [10-15]
|
10
|
Vypracování seminární práce v bakalářském studijním programu [5-40]
|
20
|
Příprava na souhrnný test [6-30]
|
10
|
Celkem
|
66
|
|
Předpoklady
|
Odborné znalosti - pro úspěšné zvládnutí předmětu se předpokládá, že je student před zahájením výuky schopen: |
Všeobecný přehled v oblasti anglické fonetiky a fonologie, znalost terminologie |
Odborné dovednosti - pro úspěšné zvládnutí předmětu se předpokládá, že student před zahájením výuky dokáže: |
- používat transkripci IPA |
- identifikovat základní fonologické jevy v konkrétním anglickém textu a jejich zvukouvou realizaci v přirozené řeči |
|
Výsledky učení
|
Odborné znalosti - po absolvování předmětu prokazuje student znalosti: |
znát foneticko-fonologické terminologie |
znát komplexního systému anglické fonetiky a fonologie |
Odborné dovednosti - po absolvování předmětu prokazuje student dovednosti: |
- číst neznámý text v angličtině a reagovat na potenciální problémy ve výslovnosti (jak vlastní, tak i výslovnosti ostatních studentů), a to nejen na segmentální úrovni (jednotlivé fonémy, slovní přízvuk), ale především z hlediska suprasegmentálních jevů (větný přízvuk, aspekty vázané řeči, intonace) |
- aplikovat znalost terminologie a fonetické transkripce při rozboru textu |
- analyzovat mluvený projev rodilého mluvčího nebo jiné anglicky mluvící osoby z hlediska základních principů anglické fonetiky a fonologie |
- použít veškeré získané vědomosti v oblasti anglické fonetiky a fonologie k tomu, aby jeho mluvený projev v angličtině byl srozumitelný a zároveň aby i on lépe porozuměl projevu anglicky mluvících osob |
- aktivně a plynule používat transkripci IPA, včetně záznamu suprasegmentálních jevů |
|
Hodnoticí metody
|
Odborné znalosti - odborné znalosti dosažené studiem předmětu jsou ověřovány hodnoticími metodami: |
Test, |
Demonstrace dovedností (praktická činnost), |
Průběžné hodnocení, |
Sebehodnocení, |
Odborné dovednosti - odborné dovednosti dosažené studiem předmětu jsou ověřovány hodnoticími metodami: |
Test, |
Demonstrace dovedností (praktická činnost), |
Průběžné hodnocení, |
Sebehodnocení, |
|
Vyučovací metody
|
Odborné znalosti - pro dosažení odborných znalostí jsou užívány vyučovací metody: |
Cvičení (praktické činnosti), |
Výuka podporovaná multimédii, |
Řešení problémů, |
Analyticko-kritická práce s textem, |
Demonstrace dovedností, |
Kooperativní výuka, |
Samostudium, |
Samostatná práce studentů, |
Prezentace práce studentů, |
Diskuse, |
Odborné dovednosti - pro dosažení odborných dovedností jsou užívány vyučovací metody: |
Cvičení (praktické činnosti), |
Výuka podporovaná multimédii, |
Řešení problémů, |
Analyticko-kritická práce s textem, |
Demonstrace dovedností, |
Kooperativní výuka, |
Samostudium, |
Samostatná práce studentů, |
Prezentace práce studentů, |
Diskuse, |
|
|
|
|