|
|
Hlavní nabídka Prohlížení IS/STAG
Nalezené předměty, počet: 1
Stránkování výsledků vyhledávání
Nalezeno 1 záznamů
Export do Xls
Informace o předmětu
KAN / AJ1E
:
Popis předmětu
Pracoviště / Zkratka
|
KAN
/
AJ1E
|
Akademický rok
|
2024/2025
|
Akademický rok
|
2024/2025
|
Název
|
Anglický jazyk 1
|
Způsob zakončení
|
Zápočet
|
Způsob zakončení
|
Zápočet
|
Akreditováno / Kredity
|
Ano,
5
Kred.
|
Forma zakončení
|
Kombinovaná
|
Forma zakončení
|
Kombinovaná
|
Rozsah hodin
|
Seminář
4
[HOD/TYD]
|
Zápočet před zkouškou
|
Ne
|
Zápočet před zkouškou
|
Ne
|
Automatické uznávání zápočtu před zkouškou
|
Ano v případě předchozího hodnocení 4 nebo nic.
|
Počítán do průměru
|
NE
|
Vyučovací jazyk
|
Čeština, Angličtina
|
Obs/max
|
|
|
|
Automatické uznávání zápočtu před zkouškou
|
Ano v případě předchozího hodnocení 4 nebo nic.
|
Letní semestr
|
0 / -
|
0 / -
|
0 / -
|
Počítán do průměru
|
NE
|
Zimní semestr
|
0 / -
|
0 / -
|
0 / -
|
Opakovaný zápis
|
NE
|
Opakovaný zápis
|
NE
|
Rozvrh
|
Ano
|
Vyučovaný semestr
|
Letní semestr
|
Vyučovaný semestr
|
Letní semestr
|
Minimum (B + C) studentů
|
10
|
Volně zapisovatelný předmět |
Ano
|
Volně zapisovatelný předmět
|
Ano
|
Vyučovací jazyk
|
Čeština, Angličtina
|
Počet dnů praxe
|
0
|
Počet hodin kontaktní výuky |
|
Hodnotící stupnice |
S|N |
Periodicita |
každý rok
|
Periodicita upřesnění |
|
Základní teoretický předmět |
Ne
|
Profilující předmět |
Ne
|
Základní teoretický předmět |
Ne
|
Hodnotící stupnice |
S|N |
Nahrazovaný předmět
|
Žádný
|
Vyloučené předměty
|
KAN/AJ1
|
Podmiňující předměty
|
Nejsou definovány
|
Předměty informativně doporučené
|
Nejsou definovány
|
Předměty,které předmět podmiňuje
|
Nejsou definovány
|
Graf četnosti udělených hodnocení studentům napříč roky:
Obrázek PNG
,
XLS
|
Cíle předmětu (anotace):
|
Předmět rozvíjí jazyk nejen z pohledu všeobecných jazykových dovedností, ale i ve vztahu ke kontextu školního prostředí základních škol. Zohledňuje jazykové potřeby budoucích učitelů, které souvisejí s výukou anglického jazyka na 1. stupni ZŠ. Cílem je rozvoj jazykových prostředků a řečových dovedností studentů tak, jak odpovídají úrovni B1 Společného evropského referenčního rámce pro jazyky. Je rozvíjena schopnost recepce, interakce a produkce.
Cílem je rovněž osvojit si základních pojmů z fonetiku a fonologie, seznámit studenty s fonetickými symboly, se zvukovou podobou jazyka a jejím fungováním jako prostředku komunikace. Dále dovést studenty k pochopení stavby fonetického a fonologického systému a jeho používání v reálné mluvní situaci, tedy k porozumění problematice produkce a percepce řeči.
|
Požadavky na studenta
|
Aktivní účast na seminářích; splnění všech dílčích úkolů v daných termínech, např. 4x psaní; 2x čtení odborného textu apod. Předložení čtenářského deníku (alespoň 2 knihy v anglickém jazyce, může být i zjednodušená četba tzv. readers). Úspěšné absolvování pěti dílčích a závěrečného souhrnného testu.
|
Obsah
|
Studenti si postupně si osvojí základní repertoár slovní zásoby a budou procvičovat jejich použití v konkrétních situacích. Osvojí si základní gramatické struktury. Probíraná témata: Where are you from?; describing people; clothes; holidays; the story behind the photo; One dark October evening - verb phrases; plans and dreams; let us meet again; what is the word? Patente and teenagers; fashion and shopping; lost weekend; no time for anything; superlative cities; How much is too much? Are you a pessimist? I'll never forget you; the meaning of dreaming
Výcvik výslovnosti bude zaměřen na osvojení slov a frází tak, aby byly srozumitelné pro rodilé mluvčí. Bude věnován především praktickým aspektům anglické promluvy. Studenti se nejprve seznámí se systémem anglických fonémů (samohlásek, dvojhlásek, souhlásek) a s nejužívanějšími typy fonetické transkripce, a to prostřednictvím ukázek z originálních anglických zdrojů. Zároveň si osvojí pravidla a výslovnost anglického přízvuku ve slovech. Všechny zmíněné oblasti anglické výslovnosti jsou probírány a procvičovány na pozadí češtiny. Studenti tak mají možnost analyzovat a opravit nejčastější chyby ve výslovnosti.
Zaměříme se rovněž na výcvik pravopisu a hláskování. Účastníci se budou jednoduchým způsobem zapojovat do interakce (párové, skupinové), Poslechové texty budou obsahovat výrazy, které se týkají účastníků samotných, jejich rodin a bezprostředního okolí. Texty budou namluveny pomalu a zřetelně. Texty ke čtení budou rovněž jednoduché, budou obsahovat většinu známých slov a jednoduché věty. Účastnící budou procvičovat psaní stručných jednoduchých textů (např. formální a neformální e-mail, foto blog, popis místa, kde žijí).
|
Aktivity
|
|
Studijní opory
|
|
Garanti a vyučující
|
|
Literatura
|
-
Základní:
LATHAM-KOENIG, C., OXENDEN, C. & SELIGSON, P. English File. Pre-intermediate. Multipack A, third edition.. Oxford: Oxford University Press,, 2013. ISBN 978-0-19-451796-6.
-
Doporučená:
COE, N., M. HARRISON & PATERSON, K. Oxford Practice Grammar. (s výkladem gramatiky v češtině).. Oxford: Oxford University Press,, 2008. ISBN 987-0-19-457975-9.
-
Doporučená:
Oxford studijní slovník. Výkladový slovník s českým překladem hesel.. Oxford: Oxford University Press,, 2010. ISBN 978-0-19-430-3.
-
On-line katalogy knihoven
|
Časová náročnost
|
Všechny formy studia
|
Aktivity
|
Časová náročnost aktivity [h]
|
Příprava prezentace (referátu v cizím jazyce) [10-15]
|
15
|
Příprava na souhrnný test [6-30]
|
20
|
Kontaktní výuka
|
52
|
Projekt individuální [40]
|
40
|
Celkem
|
127
|
|
Předpoklady
|
Odborné znalosti - pro úspěšné zvládnutí předmětu se předpokládá, že je student před zahájením výuky schopen: |
Předmět je určen pro studenty učitelství 1.stupně ZŠ. |
Znalost angličtiny minimálně na úrovni B1 dle Společného evropského referenčního rámce pro jazyky (SERR). B1 specifikace viz Společný evropský referenční rámec pro jazyky. |
|
Výsledky učení
|
Odborné znalosti - po absolvování předmětu prokazuje student znalosti: |
osvojit si základní repertoár slovní zásoby a základních gramatických struktur;
seznámit se se systémem anglických fonémů (samohlásek, dvojhlásek, souhlásek) a s nejužívanějšími typy fonetické transkripce;
charakterizovat pravidla a výslovnost anglického přízvuku ve slovech.
|
Odborné dovednosti - po absolvování předmětu prokazuje student dovednosti: |
porozumět hovoru o základních tématech, jako osobní informace, rodina, nakupování atd.; porozumět základnímu obsahu prostých zpráv a sdělení;
porozumět popisům událostí, pocitů a přáním v osobních dopisech;
číst s porozuměním texty obsahující předvídatelnou informaci, jako jsou jízdní řády, jídelníčky, reklamy;
komunikovat a reagovat v jednoduchých rutinních situacích;
užívat jednoduché obraty k popsání sebe, své rodiny, vzdělání a práce;
psát jednoduché texty.
Fonetika a fonologie: přečíst text fonetické transkripce;
objasnit základní fonetické a fonologické pojmy a vysvětlit jejich funkci a využití v jazyce; porovnat a zhodnotit jazykové prostředky psaného a mluveného textu;
uplatnit zásady správné výslovnosti.
|
|
Hodnoticí metody
|
Odborné znalosti - odborné znalosti dosažené studiem předmětu jsou ověřovány hodnoticími metodami: |
Test, |
Demonstrace dovedností (praktická činnost), |
Portfolio, |
Individuální prezentace, |
Průběžné hodnocení, |
Sebehodnocení, |
6 průběžných testů; 1 závěrečný |
|
Vyučovací metody
|
Odborné znalosti - pro dosažení odborných znalostí jsou užívány vyučovací metody: |
Výuka podporovaná multimédii, |
Řešení problémů, |
Analyticko-kritická práce s textem, |
Demonstrace dovedností, |
Samostudium, |
Samostatná práce studentů, |
Prezentace práce studentů, |
Individuální konzultace, |
Seminární výuka (badatelské metody), |
|
|
|
|