|
|
Hlavní nabídka Prohlížení IS/STAG
Nalezené předměty, počet: 1
Stránkování výsledků vyhledávání
Nalezeno 1 záznamů
Export do Xls
Informace o předmětu
KAN / AJ2E
:
Popis předmětu
Pracoviště / Zkratka
|
KAN
/
AJ2E
|
Akademický rok
|
2023/2024
|
Akademický rok
|
2023/2024
|
Název
|
Anglický jazyk 2
|
Způsob zakončení
|
Zápočet
|
Způsob zakončení
|
Zápočet
|
Akreditováno / Kredity
|
Ano,
5
Kred.
|
Forma zakončení
|
Kombinovaná
|
Forma zakončení
|
Kombinovaná
|
Rozsah hodin
|
Seminář
4
[HOD/TYD]
|
Zápočet před zkouškou
|
Ne
|
Zápočet před zkouškou
|
Ne
|
Automatické uznávání zápočtu před zkouškou
|
Ano v případě předchozího hodnocení 4 nebo nic.
|
Počítán do průměru
|
NE
|
Vyučovací jazyk
|
Čeština, Angličtina
|
Obs/max
|
|
|
|
Automatické uznávání zápočtu před zkouškou
|
Ano v případě předchozího hodnocení 4 nebo nic.
|
Letní semestr
|
0 / -
|
0 / -
|
0 / -
|
Počítán do průměru
|
NE
|
Zimní semestr
|
0 / -
|
0 / -
|
14 / 18
|
Opakovaný zápis
|
NE
|
Opakovaný zápis
|
NE
|
Rozvrh
|
Ano
|
Vyučovaný semestr
|
Zimní semestr
|
Vyučovaný semestr
|
Zimní semestr
|
Minimum (B + C) studentů
|
10
|
Volně zapisovatelný předmět |
Ano
|
Volně zapisovatelný předmět
|
Ano
|
Vyučovací jazyk
|
Čeština, Angličtina
|
Počet dnů praxe
|
0
|
Počet hodin kontaktní výuky |
|
Hodnotící stupnice |
S|N |
Periodicita |
každý rok
|
Periodicita upřesnění |
|
Základní teoretický předmět |
Ne
|
Profilující předmět |
Ne
|
Základní teoretický předmět |
Ne
|
Hodnotící stupnice |
S|N |
Nahrazovaný předmět
|
Žádný
|
Vyloučené předměty
|
KAN/AJ2
|
Podmiňující předměty
|
Nejsou definovány
|
Předměty informativně doporučené
|
Nejsou definovány
|
Předměty,které předmět podmiňuje
|
Nejsou definovány
|
Graf četnosti udělených hodnocení studentům napříč roky:
Obrázek PNG
,
XLS
|
Cíle předmětu (anotace):
|
Předmět rozvíjí jazyk nejen z pohledu všeobecných jazykových dovedností, ale i ve vztahu ke kontextu školního prostředí základních škol. Zohledňuje jazykové potřeby budoucích učitelů, které souvisejí s výukou anglického jazyka na 1. stupni ZŠ. Studenti si osvojí jazykové prostředky a dále rozvíjejí řečové dovednosti tak, jak odpovídají úrovni B1+ Společného evropského referenčního rámce pro jazyky. Rozšiřují si slovní zásobu umožňující komunikaci v běžném denním styku v rámci známých situací a témat.
Cílem je rovněž osvojení základních znalostí ze syntaxu a morfologie, tj. pevné postavení větných členů ve větě jednoduché, identifikace nesložitých souvětí, pravidla tvoření plurálu podstatných jmen, stupňování přídavných jmen, tvoření a užití některých slovesných časů včetně stránky fonologické a pravidla užívání členu určitého a neurčitého.
|
Požadavky na studenta
|
aktivní účast na seminářích je povinná; splnění všech dílčích úkolů v daných termínech např. 3x psaní; 2x čtení odborného textu apod; předložení čtenářského deníku (alespoň 2 knihy v anglickém jazyce, může být i zjednodušená četba tzv. readers); úspěšné absolvování průběžných a závěrečného souhrnného testu.
|
Obsah
|
Studenti si budou osvojovat další jazykové prostředky a dále rozvíjet řečové dovednosti. Budou si rozšiřovat slovní zásobu umožňující komunikaci v běžném denním styku v rámci známých situací a témat. Probíraná témata: How to; being happy; learn a language in a month; I do not know what to do; If something can go wrong; you must be mine; what would you do?; I have been afraid of it for years; born to sing; the mothers of invention; could do better; Mr Indecisive; bad losers; are you a morning person?; what a coincidence!; strange but true; gossip is good for you. Budou se učit správně používat některé jednoduché gramatické struktury. V oblasti mluvnice účastníci získají a prakticky procvičí základní znalosti ze syntaxu a morfologie: pevné postavení větných členů ve větě jednoduché, identifikace nesložitých souvětí, způsoby připojování vět vedlejších, pravidla tvoření plurálu podstatných jmen, stupňování přídavných jmen, tvoření a užití některých slovesných časů včetně stránky fonologické a pravidla užívání členu určitého a neurčitého.
Výslovnost bude dále procvičována tak, aby byla srozumitelná pro rodilé mluvčí. Výcvik pravopisu se zaměří na opisování krátkých vět, které se týkají každodenního života. Účastníci budou používat jednoduché každodenní způsoby pozdravů, oslovení a společenské konverzace. Poslechové texty budou obsahovat fráze a nejběžnější slovní zásobu vztahující se k oblastem, které se účastníků bezprostředně týkají (např. základní informace o nich, jejich rodinách, nakupování, místopisu, zaměstnání apod.). Budou procvičovat pochopení smyslu krátkých jasných, jednoduchých zpráv a hlášení. Texty ke čtení budou krátké a jednoduché a účastníci budou procvičovat vyhledávání konkrétních předvídatelných informací v jednoduchých každodenních materiálech, např. v inzerátech, prospektech, jídelních lístcích, jízdních řádech. Účastníci budou procvičovat psaní krátkých jednoduchých poznámek a zpráv týkajících se jejich základních potřeb. Budou procvičovat psaní jednoduchých textů (např. formální e-mail, biografie, úvaha). Budou upevňovat a rozvíjet psanou podobu jazyka.
|
Aktivity
|
|
Studijní opory
|
|
Garanti a vyučující
|
-
Garanti:
Mgr. Barbora Reynaert, Ph.D. (100%),
-
Vede seminář:
Mgr. Tereza Havránková, Ph.D. (100%),
Mgr. Šárka Karpíšková (100%),
Mgr. Barbora Reynaert, Ph.D. (100%),
Bc. Jana Saláková (100%),
William Bradley Vice, PhD (100%),
|
Literatura
|
-
Základní:
LATHAM-KOENIG, C., OXENDEN, C. & SELIGSON, P. English File. Pre-intermediate. Multipack B, third edition.. Oxford: Oxford University Press,, 2013. ISBN 978-0-19-451798-0.
-
Základní:
COE, N., M. HARRISON & PATERSON, K. Oxford Practice Grammar. (s výkladem gramatiky v češtině).. Oxford: Oxford University Press,, 2008. ISBN 987-0-19-457975-9.
-
Doporučená:
Oxford studijní slovník. Výkladový slovník s českým překladem hesel.. Oxford: Oxford University Press,, 2010. ISBN 978-0-19-430655-3.
-
On-line katalogy knihoven
|
Časová náročnost
|
Všechny formy studia
|
Aktivity
|
Časová náročnost aktivity [h]
|
Kontaktní výuka
|
52
|
Příprava prezentace (referátu v cizím jazyce) [10-15]
|
15
|
Příprava na souhrnný test [6-30]
|
40
|
Příprava na dílčí test [2-10]
|
20
|
Celkem
|
127
|
|
Předpoklady
|
Odborné znalosti - pro úspěšné zvládnutí předmětu se předpokládá, že je student před zahájením výuky schopen: |
Předmět je určen pro studenty učitelství 1.stupně ZŠ. |
Znalost angličtiny minimálně na úrovni B1 dle Společného evropského referenčního rámce pro jazyky (SERR). B1 specifikace viz Společný evropský referenční rámec pro jazyky. |
|
Výsledky učení
|
Odborné znalosti - po absolvování předmětu prokazuje student znalosti: |
osvojit si další jazykové prostředky, rozšířit slovní zásobu a znalost gramatických struktur umožňující komunikaci v běžném denním styku v rámci známých situací a témat;
rozvíjet řečové dovednosti.
Gramatika: vymezit některé slovesné časy (přítomné, minulé a budoucí);
charakterizovat postavení větných členů ve větě jednoduché;
identifikovat nesložitá souvětí, připojovat věty vedlejší;
charakterizovat tvoření plurálu podstatných jmen a výslovnost koncovek;
popsat pravidla stupňování přídavných jmen;
specifikovat užívání členu určitého a neurčitého.
|
Odborné dovednosti - po absolvování předmětu prokazuje student dovednosti: |
porozumět hovoru o základních tématech, jako osobní informace, rodina, nakupování cestování atd.,
porozumět základnímu obsahu prostých zpráv a sdělení;
číst s porozuměním texty obsahující předvídatelnou informaci, jako jsou jízdní řády, jídelníčky, reklamy, jednoduché příběhy;
porozumět popisům událostí, pocitů a přáním v osobních dopisech;
komunikovat a reagovat v jednoduchých rutinních situacích, případně i udrží konverzaci; užívat jednoduché obraty k popsání sebe, své rodiny, vzdělání a práce, volnočasových aktivit;
psát jednoduché formální i neformální texty.
Gramatika: tvořit a užívat některé slovesné časy (přítomné, minulé a budoucí);
určit postavení větných členů ve větě jednoduché;
identifikovat nesložitá souvětí, připojovat věty vedlejší;
tvořit a užívat plurál podstatných jmen;
stupňovat přídavná jména dle daných pravidel;
užívat člen určitý a neurčitý.
|
|
Hodnoticí metody
|
Odborné znalosti - odborné znalosti dosažené studiem předmětu jsou ověřovány hodnoticími metodami: |
Test, |
Demonstrace dovedností (praktická činnost), |
Portfolio, |
Individuální prezentace, |
Skupinová prezentace, |
Průběžné hodnocení, |
Sebehodnocení, |
6 průběžných testů, 1 závěrečný |
|
Vyučovací metody
|
Odborné znalosti - pro dosažení odborných znalostí jsou užívány vyučovací metody: |
Seminární výuka (diskusní metody), |
Exkurze, soustředění, výuka v terénu, |
Výuka podporovaná multimédii, |
Demonstrace dovedností, |
Samostudium, |
Samostatná práce studentů, |
Prezentace práce studentů, |
|
|
|
|