|
|
Hlavní nabídka Prohlížení IS/STAG
Nalezené předměty, počet: 1
Stránkování výsledků vyhledávání
Nalezeno 1 záznamů
Export do Xls
Informace o předmětu
KAN / AJ3
:
Popis předmětu
Pracoviště / Zkratka
|
KAN
/
AJ3
|
Akademický rok
|
2023/2024
|
Akademický rok
|
2023/2024
|
Název
|
Anglický jazyk 3
|
Způsob zakončení
|
Zkouška
|
Způsob zakončení
|
Zkouška
|
Akreditováno / Kredity
|
Ano,
5
Kred.
|
Forma zakončení
|
Kombinovaná
|
Forma zakončení
|
Kombinovaná
|
Rozsah hodin
|
Seminář
4
[HOD/TYD]
|
Zápočet před zkouškou
|
Ano
|
Zápočet před zkouškou
|
Ano
|
Automatické uznávání zápočtu před zkouškou
|
Ano v případě předchozího hodnocení 4 nebo nic.
|
Počítán do průměru
|
ANO
|
Vyučovací jazyk
|
Čeština, Angličtina
|
Obs/max
|
|
|
|
Automatické uznávání zápočtu před zkouškou
|
Ano v případě předchozího hodnocení 4 nebo nic.
|
Letní semestr
|
0 / -
|
57 / -
|
0 / -
|
Počítán do průměru
|
ANO
|
Zimní semestr
|
0 / -
|
0 / -
|
0 / -
|
Opakovaný zápis
|
NE
|
Opakovaný zápis
|
NE
|
Rozvrh
|
Ano
|
Vyučovaný semestr
|
Letní semestr
|
Vyučovaný semestr
|
Letní semestr
|
Minimum (B + C) studentů
|
10
|
Volně zapisovatelný předmět |
Ano
|
Volně zapisovatelný předmět
|
Ano
|
Vyučovací jazyk
|
Čeština, Angličtina
|
Počet dnů praxe
|
0
|
Počet hodin kontaktní výuky |
|
Hodnotící stupnice |
1|2|3|4 |
Periodicita |
každý rok
|
Hodnotící stupnice pro zp. před zk. |
S|N |
Periodicita upřesnění |
|
Základní teoretický předmět |
Ne
|
Profilující předmět |
Ne
|
Základní teoretický předmět |
Ne
|
Hodnotící stupnice |
1|2|3|4 |
Hodnotící stupnice pro zp. před zk. |
S|N |
Nahrazovaný předmět
|
Žádný
|
Vyloučené předměty
|
Nejsou definovány
|
Podmiňující předměty
|
Nejsou definovány
|
Předměty informativně doporučené
|
Nejsou definovány
|
Předměty,které předmět podmiňuje
|
Nejsou definovány
|
Graf četnosti udělených hodnocení studentům napříč roky:
Obrázek PNG
,
XLS
|
Cíle předmětu (anotace):
|
Cílem předmětu je rozvíjet jazyk nejen z pohledu všeobecných jazykových dovedností, ale i ve vztahu ke kontextu školního prostředí 1. stupně základních škol. Jsou zohledněny jazykové potřeby budoucích učitelů anglického jazyka na 1. stupni. Cílem je dále rozvíjet jazykové prostředky a řečové dovednosti studentů tak, jak odpovídají úrovni B1 - B2 Společného evropského referenčního rámce pro jazyky. Je rozvíjena schopnost recepce, interakce a produkce. Cílem je rovněž osvojení základních pojmů z lexikologie, přičemž teoretický výklad bude doplněn praktickými aktivitami, které jsou modelovány tak, aby byly zároveň využitelné v učitelské praxi na 1. stupni ZŠ. To vše významně přispěje k rozšíření slovní zásoby, k orientaci v lexiku anglického jazyka a k upevnění zásad práce s cizojazyčným slovníkem.
|
Požadavky na studenta
|
Zápočet:
aktivní účast na seminářích je povinná; splnění všech dílčích úkolů v daných termínech, např. 4x psaní; 2x čtení odborného textu apod.; předložení čtenářského deníku (alespoň 2 knihy v anglickém jazyce, může být i zjednodušená četba tzv. readers; úspěšné absolvování pěti průběžných a závěrečného souhrnného testu
Zkouška:
Ústní zkoušku lze složit po předchozím úspěšném absolvování závěrečného testu. Obsahem bude jak ústní produkce, tak interakce na základě daných situací.
|
Obsah
|
Bude rozšiřována slovní zásoba v rámci témat týkajících se každodenního života a bude procvičováno její použití. Konkrétní probíraná témata: jídlo, rodinný život, peníze, charita, dopravní prostředky, stereotypy, úspěch a neúspěch, společenské chování, sport, lidské vztahy. Bude rovněž procvičován repertoár běžných gramatických prostředků a vzorců v rámci snadno předvídatelných situací. Dále bude pokračovat výcvik srozumitelné výslovnosti. Účastníci se budou aktivně zapojovat do situací, které mohou nastat při cestování v oblasti, kde se mluví cílovým jazykem. Budou se aktivně zapojovat do rozhovorů o tématech, která jsou jim známá, o něž se zajímají nebo která se týkají každodenního života (např. rodiny, koníčků, práce, cestování a aktuálních událostí).
Budou procvičovat vyprávění příběhů, přiblížení obsahu filmu nebo knihy a vyjádření své reakce. Poslechové texty budou delší, vyslovovány zřetelně a s všeobecně známým přízvukem. Účastníci budou procvičovat porozumění hlavním myšlenkám nekomplikovaných faktografických textů o běžných tématech, se kterými se setkávají v práci, ve škole a ve volném čase. Texty ke čtení budou používat slovní zásobu často užívanou v každodenním životě nebo která se vztahuje k práci účastníků. Účastníci budou procvičovat psaní jednoduchých souvislých textů na témata, která dobře znají nebo která je osobně zajímají (např. popis osoby neformální e-mail- poděkování, článek o dopravě ve městě, příběh z cestování). Výcvik pravopisu se zaměří na vytváření srozumitelných souvislých textů s použitím správného pravopisu, interpunkce a úpravy.
V rámci lexikologie bude teoretický výklad doplněn praktickými aktivitami. Témata: práce se slovníkem; lexikologie jako věda, "false friends", polysemy a homonymy, synonymy a antonymy.
|
Aktivity
|
|
Studijní opory
|
Studentům je k dispozici kurz v Moodle se všemi podstatnými informacemi a materiály.
Students Web App:
https://eltngl.com/sites/Life2e/home
Grammar Practice worksheets:
https://eltngl.com/sites/Life2e/student-resources/british-english/intermediate/grammar-practice-worksheets
pro kombinované studium - Google Classroom AJ3 - přístup přes kód od vyučujícího
|
Garanti a vyučující
|
|
Literatura
|
-
Základní:
Stephenson, H., Hughes, J. & Dummett, P. Life. Intermediate. Student's Book. Second edition.. National Geographic Learning, 2019. ISBN 978-1-337-28591-9.
-
Základní:
Stephenson, H. Life. Intermediate. Workbook with key + audio CD. Second edition.. National Geographic Learning, 2019. ISBN 978-1-337-28607-7.
-
On-line katalogy knihoven
|
Časová náročnost
|
Všechny formy studia
|
Aktivity
|
Časová náročnost aktivity [h]
|
Příprava na souhrnný test [6-30]
|
10
|
Kontaktní výuka
|
52
|
Projekt individuální [40]
|
20
|
Příprava na zkoušku [10-60]
|
30
|
Příprava prezentace (referátu v cizím jazyce) [10-15]
|
10
|
Příprava na dílčí test [2-10]
|
20
|
Celkem
|
142
|
|
Předpoklady
|
Odborné znalosti - pro úspěšné zvládnutí předmětu se předpokládá, že je student před zahájením výuky schopen: |
Předmět je určen pro studenty učitelství 1.stupně ZŠ. |
Znalost angličtiny minimálně na úrovni B1 dle Společného evropského referenčního rámce pro jazyky (SERR). B1 specifikace viz Společný evropský referenční rámec pro jazyky.
|
|
Výsledky učení
|
Odborné znalosti - po absolvování předmětu prokazuje student znalosti: |
rozvíjet jazykové prostředky a řečové dovednosti studentů tak, jak odpovídají úrovni B1 Společného evropského referenčního rámce pro jazyky;
lexikologie: charakterizovat základní vztahy mezi lexikálními jednotkami (polysemie, homonymie, synonymie, antonymie);
vysvětlit hlavní způsoby tvoření slov v angličtině;
seznámit se s rozdíly v lexiku mezi dvěma nejrozšířenějšími regionálními variantami - britskou a americkou angličtinou;
|
Odborné dovednosti - po absolvování předmětu prokazuje student dovednosti: |
porozumět běžným tématům, se kterými se setkávají v práci, ve škole, ve volném čase, atd., a hovoří o nich;
porozumět smyslu mnoha rozhlasových a televizních programů týkajících se současných událostí nebo témat souvisejících s oblastmi jejich osobního či pracovního zájmu, pokud jsou vysloveny poměrně pomalu a zřetelně;
porozumět textům, které obsahují slovní zásobu často užívanou v každodenním životě nebo které se vztahují k jejich práci;
porozumět popisům událostí, pocitů a přáním v osobních dopisech;
komunikovat ve většině situací, které mohou nastat při cestování v oblasti, kde se tímto jazykem mluví;
spontánně hovořit o tématech, která jsou jim známá, o něž se zajímají nebo která se týkají každodenního života;
psát jednoduché souvislé texty na témata, která dobře znají nebo která je osobně zajímají.
Lexikologie: identifikovat základní vztahy mezi lexikálními jednotkami (polysemie, homonymie, synonymie, antonymie);
vysvětlit hlavní způsoby tvoření slov v angličtině;
poznat rozdíly v lexiku mezi dvěma nejrozšířenějšími regionálními variantami - britskou a americkou angličtinou;
aktivně pracovat se slovníkem.
|
|
Hodnoticí metody
|
Odborné znalosti - odborné znalosti dosažené studiem předmětu jsou ověřovány hodnoticími metodami: |
Ústní zkouška, |
Test, |
Demonstrace dovedností (praktická činnost), |
Portfolio, |
Individuální prezentace, |
Skupinová prezentace, |
Průběžné hodnocení, |
Sebehodnocení, |
5 průběžných testů, před ústní zkouškou musí student úspěšně zvládnout 1 závěrečný test. |
|
Vyučovací metody
|
Odborné znalosti - pro dosažení odborných znalostí jsou užívány vyučovací metody: |
Seminární výuka (diskusní metody), |
Exkurze, soustředění, výuka v terénu, |
Výuka podporovaná multimédii, |
Demonstrace dovedností, |
Samostudium, |
Samostatná práce studentů, |
Prezentace práce studentů, |
Individuální konzultace, |
|
|
|
|