|
|
Hlavní nabídka Prohlížení IS/STAG
Nalezené předměty, počet: 1
Stránkování výsledků vyhledávání
Nalezeno 1 záznamů
Export do Xls
Informace o předmětu
KAN / ALC
:
Popis předmětu
Pracoviště / Zkratka
|
KAN
/
ALC
|
Akademický rok
|
2024/2025
|
Akademický rok
|
2024/2025
|
Název
|
Lexikální cvičení
|
Způsob zakončení
|
Zápočet
|
Způsob zakončení
|
Zápočet
|
Akreditováno / Kredity
|
Ano,
2
Kred.
|
Forma zakončení
|
Kombinovaná
|
Forma zakončení
|
Kombinovaná
|
Rozsah hodin
|
Cvičení
2
[HOD/TYD]
|
Zápočet před zkouškou
|
Ne
|
Zápočet před zkouškou
|
Ne
|
Automatické uznávání zápočtu před zkouškou
|
Ano v případě předchozího hodnocení 4 nebo nic.
|
Počítán do průměru
|
NE
|
Vyučovací jazyk
|
Čeština, Angličtina
|
Obs/max
|
|
|
|
Automatické uznávání zápočtu před zkouškou
|
Ano v případě předchozího hodnocení 4 nebo nic.
|
Letní semestr
|
50 / -
|
0 / -
|
0 / -
|
Počítán do průměru
|
NE
|
Zimní semestr
|
0 / -
|
0 / -
|
0 / -
|
Opakovaný zápis
|
NE
|
Opakovaný zápis
|
NE
|
Rozvrh
|
Ano
|
Vyučovaný semestr
|
Letní semestr
|
Vyučovaný semestr
|
Letní semestr
|
Minimum (B + C) studentů
|
10
|
Volně zapisovatelný předmět |
Ano
|
Volně zapisovatelný předmět
|
Ano
|
Vyučovací jazyk
|
Čeština, Angličtina
|
Počet dnů praxe
|
0
|
Počet hodin kontaktní výuky |
|
Hodnotící stupnice |
S|N |
Periodicita |
každý rok
|
Periodicita upřesnění |
|
Základní teoretický předmět |
Ne
|
Profilující předmět |
Ne
|
Základní teoretický předmět |
Ne
|
Hodnotící stupnice |
S|N |
Nahrazovaný předmět
|
Žádný
|
Vyloučené předměty
|
Nejsou definovány
|
Podmiňující předměty
|
Nejsou definovány
|
Předměty informativně doporučené
|
Nejsou definovány
|
Předměty,které předmět podmiňuje
|
Nejsou definovány
|
Graf četnosti udělených hodnocení studentům napříč roky:
Obrázek PNG
,
XLS
|
Cíle předmětu (anotace):
|
Vybavit studenty znalostí širší slovní zásoby angličtiny, dovést je k hlubšímu pochopení sémantických vztahů mezi lexikálními jednotkami ve struktuře anglického lexika a k hlubšímu osvojení nejfrekventovanějších postupů a metod anglické slovotvorby.
|
Požadavky na studenta
|
Aktivní účast ve výuce, pravidelná domácí příprava - vypracování zadaných úkolů, samostatná prezentace z některé oblasti lexikologie, písemný test - 70%.
|
Obsah
|
Předmět je doplněním povinného předmětu Lexikologie a poskytuje další prostor k procvičování probraných lexikálních jevů (paronyma, homonyma, synonyma, antonyma, polysémie, derivace, konverze, směšování, kolokace, neologismy, frázová slovesa) ve cvičeních a autentických textech různých témat (lidské tělo, typy charakterů, smyslové vnímání, apod.). Praktickou formou rozšiřuje a prohlubuje znalost, rozsah a schopnost správného použití slovní zásoby a schopnost prakticky aplikovat znalosti z oblasti lexikální sémantiky, lexikální morfologie, frazeologie a lexikografie.
|
Aktivity
|
|
Studijní opory
|
|
Garanti a vyučující
|
|
Literatura
|
-
Doporučená:
Thomas, B. J. Advanced vocabulary and idiom. 2nd ed., 1st ed. by Thomas Nelson and Sons Ltd. Edinburgh : Nelson, 1991. ISBN 0-17-556026-9.
-
Doporučená:
Seidl, Jennifer. English idioms : exercises on idioms. 2nd ed., 2nd ed. Idioms in practice. Oxford : Oxford University Press, 1991. ISBN 0-19-432772-8.
-
Doporučená:
Peprník, J. English lexicology. 2. vyd, dotisk. Olomouc : Univerzita Palackého v Olomouci, 2003. ISBN 80-244-0265-3.
-
Doporučená:
McCarthy, M. English Vocabulary in Use. Cambridge, 2002.
-
Doporučená:
Seidl J. Exercises on Idioms,. Oxford, OUP, 1989.
-
Doporučená:
Driscoll L. Vocabulary in Practice 5,6.. Cambridge, CUP, 2005.
-
On-line katalogy knihoven
|
Časová náročnost
|
Všechny formy studia
|
Aktivity
|
Časová náročnost aktivity [h]
|
Příprava na souhrnný test [6-30]
|
25
|
Příprava prezentace (referátu v cizím jazyce) [10-15]
|
10
|
Kontaktní výuka
|
22
|
Celkem
|
57
|
|
Předpoklady
|
Odborné znalosti - pro úspěšné zvládnutí předmětu se předpokládá, že je student před zahájením výuky schopen: |
rozumět základním jevům a vztahům v oblasti anglické fonetiky a fonologie, morfologie, syntaxe a lexikologie |
Odborné dovednosti - pro úspěšné zvládnutí předmětu se předpokládá, že student před zahájením výuky dokáže: |
používat anglický jazyk na vyšší středně-pokročilé úrovni |
používat odbornou terminologii z oblasti anglické fonetiky a fonologie, morfologie, syntaxe a lexikologie |
|
Výsledky učení
|
Odborné znalosti - po absolvování předmětu prokazuje student znalosti: |
- sémantických vztahů v anglické slovní zásobě |
- rozšířené osobní anglické slovní zásoby
|
- slovotvorných postupů v angličtině |
- množství anglických neologismů |
Odborné dovednosti - po absolvování předmětu prokazuje student dovednosti: |
- uplatnit v praktické komunikaci nově nabytou slovní zásobu |
- identifikovat, interpretovat a v praxi aplikovat sémantické vztahy mezi lexikálními jednotkami ve struktuře anglického lexika |
- identifikovat jednotlivé slovotvorné metody a postupy užité v anglické slovotvorbě a tuto schopnost uplatnit při lexikální analýze textu |
- tvořit slova odvozená pomocí osvojených anglických slovotvorných metod a postupů |
|
Hodnoticí metody
|
Odborné znalosti - odborné znalosti dosažené studiem předmětu jsou ověřovány hodnoticími metodami: |
Test, |
Demonstrace dovedností (praktická činnost), |
Individuální prezentace, |
Průběžné hodnocení, |
Sebehodnocení, |
|
Vyučovací metody
|
Odborné znalosti - pro dosažení odborných znalostí jsou užívány vyučovací metody: |
Cvičení (praktické činnosti), |
Řešení problémů, |
Analyticko-kritická práce s textem, |
Demonstrace dovedností, |
Samostudium, |
Samostatná práce studentů, |
Prezentace práce studentů, |
Diskuse, |
Odborné dovednosti - pro dosažení odborných dovedností jsou užívány vyučovací metody: |
Cvičení (praktické činnosti), |
Řešení problémů, |
Analyticko-kritická práce s textem, |
Demonstrace dovedností, |
Samostudium, |
Samostatná práce studentů, |
Prezentace práce studentů, |
Diskuse, |
|
|
|
|