|
|
Hlavní nabídka Prohlížení IS/STAG
Nalezené předměty, počet: 1
Stránkování výsledků vyhledávání
Nalezeno 1 záznamů
Export do Xls
Informace o předmětu
KAN / ME5
:
Popis předmětu
Pracoviště / Zkratka
|
KAN
/
ME5
|
Akademický rok
|
2024/2025
|
Akademický rok
|
2024/2025
|
Název
|
Didaktika angličtiny 5
|
Způsob zakončení
|
Zápočet
|
Způsob zakončení
|
Zápočet
|
Akreditováno / Kredity
|
Ano,
2
Kred.
|
Forma zakončení
|
Kombinovaná
|
Forma zakončení
|
Kombinovaná
|
Rozsah hodin
|
Cvičení
2
[HOD/TYD]
|
Zápočet před zkouškou
|
Ne
|
Zápočet před zkouškou
|
Ne
|
Automatické uznávání zápočtu před zkouškou
|
Ano v případě předchozího hodnocení 4 nebo nic.
|
Počítán do průměru
|
NE
|
Vyučovací jazyk
|
Čeština, Angličtina
|
Obs/max
|
|
|
|
Automatické uznávání zápočtu před zkouškou
|
Ano v případě předchozího hodnocení 4 nebo nic.
|
Letní semestr
|
0 / -
|
0 / -
|
0 / -
|
Počítán do průměru
|
NE
|
Zimní semestr
|
0 / -
|
44 / -
|
0 / -
|
Opakovaný zápis
|
NE
|
Opakovaný zápis
|
NE
|
Rozvrh
|
Ano
|
Vyučovaný semestr
|
Zimní semestr
|
Vyučovaný semestr
|
Zimní semestr
|
Minimum (B + C) studentů
|
10
|
Volně zapisovatelný předmět |
Ano
|
Volně zapisovatelný předmět
|
Ano
|
Vyučovací jazyk
|
Čeština, Angličtina
|
Počet dnů praxe
|
0
|
Počet hodin kontaktní výuky |
|
Hodnotící stupnice |
S|N |
Periodicita |
každý rok
|
Periodicita upřesnění |
|
Základní teoretický předmět |
Ne
|
Profilující předmět |
Ne
|
Základní teoretický předmět |
Ne
|
Hodnotící stupnice |
S|N |
Nahrazovaný předmět
|
Žádný
|
Vyloučené předměty
|
Nejsou definovány
|
Podmiňující předměty
|
Nejsou definovány
|
Předměty informativně doporučené
|
Nejsou definovány
|
Předměty,které předmět podmiňuje
|
Nejsou definovány
|
Graf četnosti udělených hodnocení studentům napříč roky:
Obrázek PNG
,
XLS
|
Cíle předmětu (anotace):
|
Cílem předmětu je souhrnně reflektuje teoretická východiska výuky anglického jazyka u dětí na prvním stupni ZŠ. Studenti v propojení se zkušenostmi s výukou v rámci pedagogické praxe hodnotí své učitelské dovednosti ve vztahu ke kompetencím popsaných v European Portfolio for Student Teachers of Languages a sdílejí své zkušenosti formou komunitní učební skupiny. Na základě zjištění svých silných stránek a oblastí potřeb dalšího profesního růstu a problémů, se kterými se studenti setkali, studenti navrhují obsahovou náplň seminářů a definují si cesty dalšího profesního vzdělávání ve spolupráci se spolužáky a vyučujícím.
|
Požadavky na studenta
|
Samostatné práce/dílčí úkoly - struktura úkolu vychází z obsahu textů: reflexe, shrnutí, analýza, evaluace, syntéza, práce s myšlenkovými mapami
Aktivní účast na seminářích a podílení se na práci ve skupinách.
|
Obsah
|
Tento předmět je závěrečným předmětem didaktik angličtiny. Souhrnně reflektuje teoretická východiska výuky anglického jazyka u dětí na prvním stupni ZŠ. Studenti v propojení se zkušenostmi s výukou v rámci pedagogické praxe hodnotí své učitelské dovednosti ve vztahu ke kompetencím popsaných v European Portfolio for Student Teachers of Languages a sdílejí své zkušenosti formou komunitní učební skupiny. Na základě zjištění svých silných stránek a oblastí potřeb dalšího profesního růstu a problémů, se kterými se studenti setkali, studenti navrhují obsahovou náplň seminářů a definují si cesty dalšího profesního vzdělávání ve spolupráci se spolužáky a vyučujícím.
Plánování a vedení výuky
Profesní učení
Mentoring
Témata dle vlastních potřeb
|
Aktivity
|
|
Studijní opory
|
Studentům je k dispozici kurz v Google Classroom se všemi podstatnými informacemi a materiály.
|
Garanti a vyučující
|
|
Literatura
|
-
Základní:
SLATTERY, M. & WILLIS, J. English for Primary Teachers: a handbook of activities and classroom language. Oxford, 2001. ISBN 0-19-437563-3.
-
Základní:
SHIN, J. K., & CRANDALL, J. A. Teaching young learners English: From theory to practice. Boston, 2014.
-
On-line katalogy knihoven
|
Časová náročnost
|
Všechny formy studia
|
Aktivity
|
Časová náročnost aktivity [h]
|
Projekt individuální [40]
|
20
|
Příprava na dílčí test [2-10]
|
10
|
Kontaktní výuka
|
26
|
Celkem
|
56
|
|
Předpoklady
|
Odborné znalosti - pro úspěšné zvládnutí předmětu se předpokládá, že je student před zahájením výuky schopen: |
obsah prezentovaný v rámci předmětu KAN / ME1, ME2, ME3, ME4;
|
Odborné dovednosti - pro úspěšné zvládnutí předmětu se předpokládá, že student před zahájením výuky dokáže: |
dovednosti spojené s tématy a problematikou prezentovanými v rámci předmětu KAN / ME1, ME2, ME3, ME4 |
Obecné způsobilosti - před zahájením studia předmětu je student schopen: |
není požadováno |
|
Výsledky učení
|
Odborné znalosti - po absolvování předmětu prokazuje student znalosti: |
popsat dovednosti nosné pro úspěšnou výuku anglického jazyka |
vyjmenovat nejméně 3 oblasti způsoby dalšího profesního růstu ve výuce aj |
Odborné dovednosti - po absolvování předmětu prokazuje student dovednosti: |
vysvětlit a obhájit postupy efektivní výuky |
analyzovat výuky z různých směrů pohledů |
aplikovat poznatky do plánování a hodnocení výuky |
Obecné způsobilosti - po absolvování předmětu je student schopen: |
mgr. studium: samostatně a odpovědně se rozhodují v nových nebo měnících se souvislostech nebo v zásadně se vyvíjejícím prostředí s přihlédnutím k širším společenským důsledkům jejich rozhodování, |
mgr. studium: plánují, podporují a řídí s využitím teoretických poznatků oboru získávání dalších odborných znalostí, dovedností a způsobilostí ostatních členů týmu, |
|
Hodnoticí metody
|
Odborné znalosti - odborné znalosti dosažené studiem předmětu jsou ověřovány hodnoticími metodami: |
Test, |
Demonstrace dovedností (praktická činnost), |
Portfolio, |
Individuální prezentace, |
Průběžné hodnocení, |
Sebehodnocení, |
Odborné dovednosti - odborné dovednosti dosažené studiem předmětu jsou ověřovány hodnoticími metodami: |
Sebehodnocení, |
Demonstrace dovedností (praktická činnost), |
Obecné způsobilosti - obecné způsobilosti dosažené studiem předmětu jsou ověřovány hodnoticími metodami: |
Seminární práce, |
|
Vyučovací metody
|
Odborné znalosti - pro dosažení odborných znalostí jsou užívány vyučovací metody: |
Seminární výuka (diskusní metody), |
Demonstrace dovedností, |
Skupinová výuka, |
Kooperativní výuka, |
Samostudium, |
Samostatná práce studentů, |
Prezentace práce studentů, |
Diskuse, |
Odborné dovednosti - pro dosažení odborných dovedností jsou užívány vyučovací metody: |
Seminární výuka (diskusní metody), |
Demonstrace dovedností, |
Diskuse, |
Kooperativní výuka, |
Obecné způsobilosti - pro dosažení obecných způsobilostí jsou užívány vyučovací metody: |
Seminární výuka (diskusní metody), |
Analyticko-kritická práce s textem, |
Samostudium, |
Samostatná práce studentů, |
|
|
|
|