|
|
Hlavní nabídka Prohlížení IS/STAG
Nalezené předměty, počet: 1
Stránkování výsledků vyhledávání
Nalezeno 1 záznamů
Export do Xls
Informace o předmětu
KAN / PRAXE
:
Popis předmětu
Pracoviště / Zkratka
|
KAN
/
PRAXE
|
Akademický rok
|
2024/2025
|
Akademický rok
|
2024/2025
|
Název
|
Pedagogická praxe pro zahr. studenty
|
Způsob zakončení
|
Zápočet
|
Způsob zakončení
|
Zápočet
|
Název dlouhý
|
Souvislá pedagogická praxe pro zahraniční studenty
|
Akreditováno / Kredity
|
Ano,
20
Kred.
|
Forma zakončení
|
Praktická
|
Forma zakončení
|
Praktická
|
Rozsah hodin
|
Cvičení
370
[HOD/SEM]
|
Zápočet před zkouškou
|
Ne
|
Zápočet před zkouškou
|
Ne
|
Automatické uznávání zápočtu před zkouškou
|
Ano v případě předchozího hodnocení 4 nebo nic.
|
Počítán do průměru
|
NE
|
Vyučovací jazyk
|
Čeština, Angličtina
|
Obs/max
|
|
|
|
Automatické uznávání zápočtu před zkouškou
|
Ano v případě předchozího hodnocení 4 nebo nic.
|
Letní semestr
|
0 / -
|
0 / -
|
2 / -
|
Počítán do průměru
|
NE
|
Zimní semestr
|
0 / -
|
0 / -
|
0 / -
|
Opakovaný zápis
|
NE
|
Opakovaný zápis
|
NE
|
Rozvrh
|
Ano
|
Vyučovaný semestr
|
Letní semestr
|
Vyučovaný semestr
|
Letní semestr
|
Minimum (B + C) studentů
|
nestanoveno
|
Volně zapisovatelný předmět |
Ano
|
Volně zapisovatelný předmět
|
Ano
|
Vyučovací jazyk
|
Čeština, Angličtina
|
Počet dnů praxe
|
0
|
Počet hodin kontaktní výuky |
|
Hodnotící stupnice |
S|N |
Periodicita |
každý rok
|
Periodicita upřesnění |
|
Základní teoretický předmět |
Ne
|
Profilující předmět |
Ne
|
Základní teoretický předmět |
Ne
|
Hodnotící stupnice |
S|N |
Nahrazovaný předmět
|
Žádný
|
Vyloučené předměty
|
Nejsou definovány
|
Podmiňující předměty
|
Nejsou definovány
|
Předměty informativně doporučené
|
Nejsou definovány
|
Předměty,které předmět podmiňuje
|
Nejsou definovány
|
Graf četnosti udělených hodnocení studentům napříč roky:
Obrázek PNG
,
XLS
|
Cíle předmětu (anotace):
|
Cílem je komplexní poznání pedagogické práce učitele na 1. stupni školy základní školy v České republice. Praxe je rovněž zacílena na studentovu schopnost pod vedením učitele připravit a zrealizovat výuku v angličtině a tuto výuku reflektovat a uplatnit přitom vlastní znalosti a dovednosti získané během předchozího studia.
|
Požadavky na studenta
|
Absolvovat stanovený počet náslechů a výstupů. Vést pedagogický deník a záznamy o praxi. Záznamy, písemné přípravy na hodiny a záznamový list potvrzený učitelem praxe předložit na KAN. Podílet se aktivně na každodenním životě škola-dozory, pracovní porady, práce třídního učitele. Absolvování písemného testu.
|
Obsah
|
Studenti provedou potřebný počet náslechů, asistují učitelům při výuce a pod vedením mentorů si naplánují, připraví, odučí a zhodnotí daný počet vyučovacích hodin na prvním stupni ZŠ. Při rozboru hodin s mentorem jsou studenti vedeni k sebereflexi. Součástí praxe je také seznámení se s chodem školy (školskými dokumenty, způsoby hodnocení žáků, povinnostmi učitelů) a mimoškolní zájmovou činností (zájmové kroužky, výlety).
|
Aktivity
|
|
Studijní opory
|
|
Garanti a vyučující
|
|
Literatura
|
|
Časová náročnost
|
Všechny formy studia
|
Aktivity
|
Časová náročnost aktivity [h]
|
Praktická výuka [vyjádření počtem hodin]
|
370
|
Projekt týmový [20-60 / počet studentů]
|
60
|
Příprava na souhrnný test [6-30]
|
50
|
Projekt individuální [40]
|
40
|
Celkem
|
520
|
|
Předpoklady
|
Odborné znalosti - pro úspěšné zvládnutí předmětu se předpokládá, že je student před zahájením výuky schopen: |
studovat učitelství 1. stupně;
ovládat anglický jazyk na úrovni B2 SERR;
znát základní pedagogické principy a postupy týkající se výuky angličtiny na 1. stupni ZŠ;
znát specifika práce s malými dětmi.
znát základní principy efektivního vedení hodiny / včetně podstatných bodů v detailní přípravě na hodinu a základního jazyka komunikace ve třídě;
být schopen spolupracovat s učitelem vedoucím praxi.
|
Odborné dovednosti - pro úspěšné zvládnutí předmětu se předpokládá, že student před zahájením výuky dokáže: |
asistovat vyučujícím při vyučování a mimoškolních činnostech;
komunikovat s dětmi, jejichž mateřský jazyk je jiný než jazyk studenta;
aplikovat základní principy efektivního vedení hodiny v anglickém jazyce /včetně detailní přípravy na hodinu a využívání základního jazyka komunikace ve třídě.
|
Obecné způsobilosti - před zahájením studia předmětu je student schopen: |
mgr. studium: dle rámcového zadání a přidělených zdrojů koordinují činnost týmu, nesou odpovědnost za jeho výsledky, |
|
Výsledky učení
|
Odborné znalosti - po absolvování předmětu prokazuje student znalosti: |
zná práci učitele prvního stupně v ČR;
zná chod školy (školské dokumenty, způsoby hodnocení žáků, povinnosti učitelů) a mimoškolní zájmovou činnost (zájmové kroužky, výlety).
|
Odborné dovednosti - po absolvování předmětu prokazuje student dovednosti: |
připravit a zrealizovat výuku různých předmětů v angličtině pod vedením učitele praxe;
reflektovat tuto výuku a uplatnit přitom vlastní znalosti a dovednosti získané během předchozího studia;
vysvětlit a odůvodnit volbu různých technik vedení hodiny;
přijmout konstruktivní kritiku a poučit se z ní;
identifikovat vlastní silné a slabé stránky jako učitele.
|
Obecné způsobilosti - po absolvování předmětu je student schopen: |
mgr. studium: samostatně a odpovědně se rozhodují v nových nebo měnících se souvislostech nebo v zásadně se vyvíjejícím prostředí s přihlédnutím k širším společenským důsledkům jejich rozhodování, |
|
Hodnoticí metody
|
Odborné znalosti - odborné znalosti dosažené studiem předmětu jsou ověřovány hodnoticími metodami: |
Portfolio, |
Průběžné hodnocení, |
Sebehodnocení, |
Odborné dovednosti - odborné dovednosti dosažené studiem předmětu jsou ověřovány hodnoticími metodami: |
Demonstrace dovedností (praktická činnost), |
Portfolio, |
Průběžné hodnocení, |
Sebehodnocení, |
Obecné způsobilosti - obecné způsobilosti dosažené studiem předmětu jsou ověřovány hodnoticími metodami: |
Demonstrace dovedností (praktická činnost), |
|
Vyučovací metody
|
Odborné znalosti - pro dosažení odborných znalostí jsou užívány vyučovací metody: |
Klinická praxe pod dohledem, |
Analyticko-kritická práce s textem, |
Demonstrace dovedností, |
Samostudium, |
Individuální konzultace, |
|
|
|
|