|
|
Hlavní nabídka Prohlížení IS/STAG
Nalezené předměty, počet: 1
Stránkování výsledků vyhledávání
Nalezeno 1 záznamů
Export do Xls
Informace o předmětu
KAP / MS2D
:
Popis předmětu
Pracoviště / Zkratka
|
KAP
/
MS2D
|
Akademický rok
|
2024/2025
|
Akademický rok
|
2024/2025
|
Název
|
Metodologický seminář 2
|
Způsob zakončení
|
Zápočet
|
Způsob zakončení
|
Zápočet
|
Akreditováno / Kredity
|
Ano,
10
Kred.
|
Forma zakončení
|
-
|
Forma zakončení
|
-
|
Rozsah hodin
|
Seminář
2
[HOD/TYD]
|
Zápočet před zkouškou
|
Ne
|
Zápočet před zkouškou
|
Ne
|
Automatické uznávání zápočtu před zkouškou
|
Ne
|
Počítán do průměru
|
NE
|
Vyučovací jazyk
|
Čeština
|
Obs/max
|
|
|
|
Automatické uznávání zápočtu před zkouškou
|
Ne
|
Letní semestr
|
0 / -
|
0 / -
|
0 / -
|
Počítán do průměru
|
NE
|
Zimní semestr
|
0 / -
|
0 / -
|
0 / -
|
Opakovaný zápis
|
NE
|
Opakovaný zápis
|
NE
|
Rozvrh
|
Ano
|
Vyučovaný semestr
|
Letní semestr
|
Vyučovaný semestr
|
Letní semestr
|
Minimum (B + C) studentů
|
10
|
Volně zapisovatelný předmět |
Ano
|
Volně zapisovatelný předmět
|
Ano
|
Vyučovací jazyk
|
Čeština
|
Počet dnů praxe
|
0
|
Počet hodin kontaktní výuky |
|
Hodnotící stupnice |
S|N |
Periodicita |
každý rok
|
Periodicita upřesnění |
|
Základní teoretický předmět |
Ne
|
Profilující předmět |
Ne
|
Základní teoretický předmět |
Ne
|
Hodnotící stupnice |
S|N |
Nahrazovaný předmět
|
Žádný
|
Vyloučené předměty
|
Nejsou definovány
|
Podmiňující předměty
|
Nejsou definovány
|
Předměty informativně doporučené
|
Nejsou definovány
|
Předměty,které předmět podmiňuje
|
Nejsou definovány
|
Graf četnosti udělených hodnocení studentům napříč roky:
Obrázek PNG
,
XLS
|
Cíle předmětu (anotace):
|
Předmět je určen studentům doktorského studia. Metodologický seminář je koncipován jako diskuse o klíčových gnoseologických a metodologických problémech a strukturálních pojmech soudobých mezinárodních vztahů. V rámci jednotlivých tematických okruhů budou kriticky pojednána a hodnocena klasická a paradigmatická díla světové i domácí pprodukce. Cílem semináře je po teoretické a praktické stránce připravit posluchače k plnohodnotné vědecké práci, která bude svou kvalitou srovnatelná s úrovní očekávanou na kvalitních výzkumných pracovištích.
|
Požadavky na studenta
|
Splnění seminárních úkolů (seminární práce, prezentace na semináři)
|
Obsah
|
Obsah kurzu je uzpůsobován tematickému zaměření projektů disertačních prací studentů, kteří navštěvují kurz v daném semestru. S konkrétní náplní kurzu a podmínkami pro jeho splnění pro daný akademický rok budou studenti seznámeni na začátku semestru. Náplň kurzu a podmínky absolvování jsou specifikovány na stránce kurzu v Courseware.
|
Aktivity
|
|
Studijní opory
|
|
Garanti a vyučující
|
|
Literatura
|
-
Základní:
Říchová, Blanka. Přehled moderních politologických teorií : [empiricko-analytický přístup v soudobé politické vědě]. Vyd. 1. Praha : Portál, 2000. ISBN 80-7178-461-3.
-
Základní:
Drulák, Petr. Teorie mezinárodních vztahů. Vyd. 1. Praha : Portál, 2003. ISBN 80-7178-725-6.
-
Základní:
Axelrod, Robert. The evolution of cooperation. New York : Perseus Books Group, 2006. ISBN 0-465-00564-0.
-
Rozšiřující:
Weber, Max; Havelka, Miloš. Metodologie, sociologie a politika. Praha : Oikoymenh, 1998. ISBN 80-86005-48-8.
-
Rozšiřující:
Hollis, Martin; Smith, Steve. Mezinárodní vztahy: výklad a porozumění. 1. vyd. Brno : Centrum pro studium demokracie a kultury, 2000. ISBN 80-85959-64-X.
-
On-line katalogy knihoven
|
Časová náročnost
|
Všechny formy studia
|
Aktivity
|
Časová náročnost aktivity [h]
|
Příprava na souhrnný test [6-30]
|
40
|
Kontaktní výuka
|
26
|
Příprava prezentace (referátu) [3-8]
|
4
|
Projekt individuální [40]
|
40
|
Projekt týmový [20-60 / počet studentů]
|
150
|
Celkem
|
260
|
|
Předpoklady
|
Odborné znalosti - pro úspěšné zvládnutí předmětu se předpokládá, že je student před zahájením výuky schopen: |
samostatně posoudit nové metodologické přístupy v mezinárodních vztazích
|
argumentovat ve prospěch adekvátnosti použití metod mezinárodních vztahů pro řešení konkrétního problému
|
samostatně vymezit strukturální pojmy soudobých mezinárodních vztahů
|
Odborné dovednosti - pro úspěšné zvládnutí předmětu se předpokládá, že student před zahájením výuky dokáže: |
diskutovat o klíčových gnoseologických a metodologických problémech soudobých mezinárodních vztahů
|
kriticky pojednat metodologickou stránku klasických a paradigmatických děl v oboru mezinárodní vztahy
|
Obecné způsobilosti - před zahájením studia předmětu je student schopen: |
mgr. studium: samostatně získávají další odborné znalosti, dovednosti a způsobilosti na základě především praktické zkušenosti a jejího vyhodnocení, ale také samostatným studiem teoretických poznatků oboru., |
|
Výsledky učení
|
Odborné znalosti - po absolvování předmětu prokazuje student znalosti: |
vysvětlit podstatné parametry výzkumných designů a metod využívaných v oboru mezinárodní vztahy |
Odborné dovednosti - po absolvování předmětu prokazuje student dovednosti: |
zvolit adekvátní metody sběru a analýzy dat pro řešení konkrétního výzkumného problému souvisejícího s tématem disertační práce |
využít adekvátní metodu sběru dat v rámci výzkumu souvisejícího s tématem disertační práce |
využít adekvátní metodu analýzy dat v rámci výzkumu souvisejícího s tématem disertační práce |
Obecné způsobilosti - po absolvování předmětu je student schopen: |
mgr. studium: srozumitelně a přesvědčivě sdělují odborníkům i širší veřejnosti vlastní odborné názory, |
|
Hodnoticí metody
|
Odborné znalosti - odborné znalosti dosažené studiem předmětu jsou ověřovány hodnoticími metodami: |
Seminární práce, |
Odborné dovednosti - odborné dovednosti dosažené studiem předmětu jsou ověřovány hodnoticími metodami: |
Demonstrace dovedností (praktická činnost), |
Seminární práce, |
Obecné způsobilosti - obecné způsobilosti dosažené studiem předmětu jsou ověřovány hodnoticími metodami: |
Seminární práce, |
|
Vyučovací metody
|
Odborné znalosti - pro dosažení odborných znalostí jsou užívány vyučovací metody: |
Seminární výuka (diskusní metody), |
Samostatná práce studentů, |
Odborné dovednosti - pro dosažení odborných dovedností jsou užívány vyučovací metody: |
Seminární výuka (diskusní metody), |
Individuální konzultace, |
Samostatná práce studentů, |
Obecné způsobilosti - pro dosažení obecných způsobilostí jsou užívány vyučovací metody: |
Individuální konzultace, |
Samostatná práce studentů, |
Seminární výuka (diskusní metody), |
|
|
|
|