|
|
Hlavní nabídka Prohlížení IS/STAG
Nalezené předměty, počet: 1
Stránkování výsledků vyhledávání
Nalezeno 1 záznamů
Export do Xls
Informace o předmětu
KAR / 1UDA2
:
Popis předmětu
Pracoviště / Zkratka
|
KAR
/
1UDA2
|
Akademický rok
|
2024/2025
|
Akademický rok
|
2024/2025
|
Název
|
Úvod do archeologie 2
|
Způsob zakončení
|
Zkouška
|
Způsob zakončení
|
Zkouška
|
Akreditováno / Kredity
|
Ano,
4
Kred.
|
Forma zakončení
|
Kombinovaná
|
Forma zakončení
|
Kombinovaná
|
Rozsah hodin
|
Přednáška
2
[HOD/TYD]
|
Zápočet před zkouškou
|
Ne
|
Zápočet před zkouškou
|
Ne
|
Automatické uznávání zápočtu před zkouškou
|
Ano v případě předchozího hodnocení 4 nebo nic.
|
Počítán do průměru
|
ANO
|
Vyučovací jazyk
|
Angličtina
|
Obs/max
|
|
|
|
Automatické uznávání zápočtu před zkouškou
|
Ano v případě předchozího hodnocení 4 nebo nic.
|
Letní semestr
|
0 / -
|
0 / -
|
0 / -
|
Počítán do průměru
|
ANO
|
Zimní semestr
|
0 / -
|
0 / -
|
0 / -
|
Opakovaný zápis
|
NE
|
Opakovaný zápis
|
NE
|
Rozvrh
|
Ano
|
Vyučovaný semestr
|
Letní semestr
|
Vyučovaný semestr
|
Letní semestr
|
Minimum (B + C) studentů
|
10
|
Volně zapisovatelný předmět |
Ano
|
Volně zapisovatelný předmět
|
Ano
|
Vyučovací jazyk
|
Angličtina
|
Počet dnů praxe
|
0
|
Počet hodin kontaktní výuky |
|
Hodnotící stupnice |
1|2|3|4 |
Periodicita |
každý rok
|
Periodicita upřesnění |
|
Základní teoretický předmět |
Ne
|
Profilující předmět |
Ne
|
Základní teoretický předmět |
Ne
|
Hodnotící stupnice |
1|2|3|4 |
Nahrazovaný předmět
|
KAR/UDAA2
|
Vyloučené předměty
|
KAR/PAR2 a KAR/UDA2
|
Podmiňující předměty
|
Nejsou definovány
|
Předměty informativně doporučené
|
Nejsou definovány
|
Předměty,které předmět podmiňuje
|
Nejsou definovány
|
Graf četnosti udělených hodnocení studentům napříč roky:
Obrázek PNG
,
XLS
|
Cíle předmětu (anotace):
|
Cílem kurzu je uvést frekventanty do studia archeologie středověku a časného novověku. Výuka předmětu probíhá v angličtině.
|
Požadavky na studenta
|
seminární práce
|
Obsah
|
Předmět se vyučuje v angličtině. Kurs je věnován úvodu do archeologie středověku. Seznamuje s vymezením archeologie středověku, se základními paradigmaty a metodami oboru. Hlavní tématické celky jsou následující: archeologie pohřbívání raného a vrcholného středověku (žárový pohřební ritus a inhumace v raném středověku, řadová a mohylová pohřebiště raného středověku, prosazování kostelních pohřebišť a pohřební ritus vrcholného středověku); archeologie vesnického prostředí (raně středověká vesnická sídliště, vrcholně středověká transformace a nukleace sídel, vesnice mladšího středověku, zanikání vesnic v pozdním středověku, vesnická usedlost a dům, stavební kultury středověké Evropy, zemědělství); archeologie městského prostředí (antická tradice měst, vznik a formování středověkých měst, příklady významných městských lokalit); archeologie opevněných sídel (hradiště, hrady, drobná opevněná sídla, liniová opevnění, polní a obléhací tábory); výběr movitých artefaktů středověku (zejm. přehled keramických artefaktů).
|
Aktivity
|
|
Studijní opory
|
|
Garanti a vyučující
|
|
Literatura
|
-
Doporučená:
Vařeka, P. (red.). Archaeology in Bohemia 1985-1990. Praha, 1991.
-
Doporučená:
Klápště, J. Studies of structural change in medieval settlement in Bohemia. 1991.
-
On-line katalogy knihoven
|
Časová náročnost
|
Všechny formy studia
|
Aktivity
|
Časová náročnost aktivity [h]
|
Kontaktní výuka
|
26
|
Příprava na souhrnný test [6-30]
|
40
|
Projekt individuální [40]
|
40
|
Celkem
|
106
|
|
Předpoklady
|
Odborné znalosti - pro úspěšné zvládnutí předmětu se předpokládá, že je student před zahájením výuky schopen: |
nejsou předepsány žádné specifické předpoklady |
|
Výsledky učení
|
Odborné znalosti - po absolvování předmětu prokazuje student znalosti: |
studenti se budou orientovat v archeologii středověku až novověku. Poznají také základní artefaktovou náplň těchto období |
|
Hodnoticí metody
|
Odborné znalosti - odborné znalosti dosažené studiem předmětu jsou ověřovány hodnoticími metodami: |
Kombinovaná zkouška, |
|
Vyučovací metody
|
Odborné znalosti - pro dosažení odborných znalostí jsou užívány vyučovací metody: |
Přednáška s demonstrací, |
|
|
|
|