|
|
Hlavní nabídka Prohlížení IS/STAG
Nalezené předměty, počet: 1
Stránkování výsledků vyhledávání
Nalezeno 1 záznamů
Export do Xls
Informace o předmětu
KAR / DS3D
:
Popis předmětu
Pracoviště / Zkratka
|
KAR
/
DS3D
|
Akademický rok
|
2024/2025
|
Akademický rok
|
2024/2025
|
Název
|
Doktorský seminář 3
|
Způsob zakončení
|
Zápočet
|
Způsob zakončení
|
Zápočet
|
Akreditováno / Kredity
|
Ano,
10
Kred.
|
Forma zakončení
|
-
|
Forma zakončení
|
-
|
Rozsah hodin
|
Seminář
2
[HOD/TYD]
|
Zápočet před zkouškou
|
Ne
|
Zápočet před zkouškou
|
Ne
|
Automatické uznávání zápočtu před zkouškou
|
Ano v případě předchozího hodnocení 4 nebo nic.
|
Počítán do průměru
|
NE
|
Vyučovací jazyk
|
Čeština, Angličtina
|
Obs/max
|
|
|
|
Automatické uznávání zápočtu před zkouškou
|
Ano v případě předchozího hodnocení 4 nebo nic.
|
Letní semestr
|
0 / -
|
0 / -
|
0 / -
|
Počítán do průměru
|
NE
|
Zimní semestr
|
9 / -
|
0 / -
|
0 / -
|
Opakovaný zápis
|
NE
|
Opakovaný zápis
|
NE
|
Rozvrh
|
Ano
|
Vyučovaný semestr
|
Zimní semestr
|
Vyučovaný semestr
|
Zimní semestr
|
Minimum (B + C) studentů
|
3
|
Volně zapisovatelný předmět |
Ne
|
Volně zapisovatelný předmět
|
Ne
|
Vyučovací jazyk
|
Čeština, Angličtina
|
Počet dnů praxe
|
0
|
Počet hodin kontaktní výuky |
|
Hodnotící stupnice |
S|N |
Periodicita |
každý rok
|
Periodicita upřesnění |
|
Základní teoretický předmět |
Ano
|
Profilující předmět |
Ne
|
Základní teoretický předmět |
Ano
|
Hodnotící stupnice |
S|N |
Nahrazovaný předmět
|
KAR/ASD3
|
Vyloučené předměty
|
Nejsou definovány
|
Podmiňující předměty
|
Nejsou definovány
|
Předměty informativně doporučené
|
Nejsou definovány
|
Předměty,které předmět podmiňuje
|
Nejsou definovány
|
Graf četnosti udělených hodnocení studentům napříč roky:
Obrázek PNG
,
XLS
|
Cíle předmětu (anotace):
|
Předmět je určen pro doktorské studium na FF. Doktorský seminář je zaměřen na samostatnou práci doktorandů. Náplní semináře bude prezentace postupů a výsledků práce na disertaci. V semináři jim bude poskytnuta možnost diskutovat a řešit společné a specifické problémy disertačních prací. Studenti jsou vedeni ke standardnímu použití formalizovaných metod i k zájmu o teorii vědy. Cílem je hluboké uvědomění cest, kterými archeologie získává poznání minulosti.
|
Požadavky na studenta
|
Splnění seminárních úkolů - seminární vystoupení, prezentace výsledků disertační práce.
|
Obsah
|
Obsah bude stanoven konkrétním garantem semináře vždy na začátku semestru.
|
Aktivity
|
|
Studijní opory
|
|
Garanti a vyučující
|
|
Literatura
|
-
Základní:
Schiffer, Michael Brian. Behavioral archaeology. New York : Percheron Press, 2002. ISBN 0-9712427-1-2.
-
Základní:
Hodder, Ian. Reading the past : current approaches to interpretation in archaeology. Cambridge : Cambridge University Press, 1991. ISBN 0-521-40957-8.
-
Doporučená:
Binford, L.R. -Binford, S.R. A preliminary analysis of functional variability. Cambridge, 1966.
-
Doporučená:
Neustupný, Evžen. Archaeological method. Cambridge, 1993.
-
Doporučená:
Neustupný, Evžen. Metoda archeologie. Plzeň : Aleš Čeněk, 2007. ISBN 978-80-7380-075-8.
-
Doporučená:
Binford, L.R. Researching ambiguity: frames of reference and site structure. In: S. Kent (ed.), Method and theory for activity area research. New York, 1987.
-
Doporučená:
Webster, G. S. Social archaeology and the irrational. 1996.
-
Doporučená:
Neustupný, Evžen. Teorie archeologie. Plzeň : Aleš Čeněk, 2010. ISBN 978-80-7380-244-8.
-
On-line katalogy knihoven
|
Časová náročnost
|
Všechny formy studia
|
Aktivity
|
Časová náročnost aktivity [h]
|
Příprava prezentace (referátu v cizím jazyce) [10-15]
|
92
|
Kontaktní výuka
|
26
|
Vypracování kvalifikační práce [52-468]
|
142
|
Celkem
|
260
|
|
Předpoklady
|
Odborné znalosti - pro úspěšné zvládnutí předmětu se předpokládá, že je student před zahájením výuky schopen: |
Studenti jsou obeznámeni s archeologickou teorií a metodologií na úrovni magisterského studia archeologie.
Studenti se orientují v problematice a relevantní odborné domácí i zahraniční literatuře vztahující se k tématu disertační práce. |
Odborné dovednosti - pro úspěšné zvládnutí předmětu se předpokládá, že student před zahájením výuky dokáže: |
Studenti rozumí odbornému textu v českém a anglickém jazyce, jsou schopni interpretovat a kriticky posoudit jeho obsah.
Studenti umí využívat elektronické informační zdroje.
Studenti jsou schopni systematické samostatné práce.
Studenti jsou schopni formálně prezentovat výzkumy a vést odborné debaty. |
|
Výsledky učení
|
Odborné znalosti - po absolvování předmětu prokazuje student znalosti: |
Studenti se orientují v teorii vědy a paradigmatech oboru, uvědomují si teoretické a metodologické problémy aktuální archeologické literatury, rozumějí vztahu teoretického a empirického aspektu.
|
Odborné dovednosti - po absolvování předmětu prokazuje student dovednosti: |
Studenti jsou schopni prezentovat teoretické a metodologické problémy své disertační práce i kriticky hodnotit přístupy svých kolegů v semináři. |
|
Hodnoticí metody
|
Odborné znalosti - odborné znalosti dosažené studiem předmětu jsou ověřovány hodnoticími metodami: |
Demonstrace dovedností (praktická činnost), |
Průběžné hodnocení, |
Sebehodnocení, |
Individuální prezentace, |
|
Vyučovací metody
|
Odborné znalosti - pro dosažení odborných znalostí jsou užívány vyučovací metody: |
Seminární výuka (diskusní metody), |
Řešení problémů, |
Samostatná práce studentů, |
|
|
|
|