Cíle předmětu (anotace):
|
Cílem kurzu je prezentovat a seznámit studenty s vývojem hospodářského systému a dalších struktur v čekém státě v časném novověku.
|
Požadavky na studenta
|
Znalost přednášené problematiky bude ověřena zkouškou
|
Obsah
|
Vývoj hospodářského systému a struktur časného novověku. Český stát, společnost a hospodářství v pohusitském a předbělohorském období, pád stavovské monarchie, hospodářské a společenské změny po pol. 17. stol.
|
Aktivity
|
|
Studijní opory
|
|
Garanti a vyučující
|
|
Literatura
|
-
Doporučená:
Macek, Josef. Jagellonský věk v českých zemích : 1471 - 1526. 1. vyd. Praha : Academia, 1992. ISBN 80-200-0300-2.
-
Doporučená:
Macek, Josef. Jagellonský věk v českých zemích : (1471 - 1526). [Díl] 2, Šlechta. Praha : Academia, 1994. ISBN 80-200-0356-8.
-
On-line katalogy knihoven
|
Časová náročnost
|
Všechny formy studia
|
Aktivity
|
Časová náročnost aktivity [h]
|
Kontaktní výuka
|
26
|
Příprava na zkoušku [10-60]
|
52
|
Celkem
|
78
|
|
Předpoklady
|
Odborné znalosti - pro úspěšné zvládnutí předmětu se předpokládá, že je student před zahájením výuky schopen: |
Orientuje se v historii Evropy |
Odborné dovednosti - pro úspěšné zvládnutí předmětu se předpokládá, že student před zahájením výuky dokáže: |
Porozumět vědecky strukturované přednášce |
Číst a porozumět odbornému textu v českém a anglickém /německém jazyce |
Používat adekvátní terminologii v českém jazyce |
To use electronic information sources |
|
Výsledky učení
|
Odborné znalosti - po absolvování předmětu prokazuje student znalosti: |
Nastíní hospodářský a sociální vývoji společnosti ve středoevropském prostoru v novověku
|
Nastíní základní metodické přístupy ke zkoumání společnosti a jejích ekonomických systémů v novověku |
Nastínit základní metodické přístupy ke zkoumání předmoderní společnosti a jejích ekonomických systémů ve středověku |
Nastíní metody a přístupy k výzkumu hospodářských a sociálních dějin ve středověku |
Odborné dovednosti - po absolvování předmětu prokazuje student dovednosti: |
Je schopen využít ikonografických, písemných a kartografických pramenů při řešení témat týkajících se naší minulosti v novověku |
Je schopen využít ikonografických, písemných a kartografických pramenů vztahujících se k různým archeologicky zkoumaným lokalitám a objektům z období novověku |
|
Hodnoticí metody
|
Odborné znalosti - odborné znalosti dosažené studiem předmětu jsou ověřovány hodnoticími metodami: |
Kombinovaná zkouška, |
|
Vyučovací metody
|
Odborné znalosti - pro dosažení odborných znalostí jsou užívány vyučovací metody: |
Přednáška založená na výkladu, |
|