|
|
Hlavní nabídka Prohlížení IS/STAG
Nalezené předměty, počet: 1
Stránkování výsledků vyhledávání
Nalezeno 1 záznamů
Export do Xls
Informace o předmětu
KAR / MEK5D
:
Popis předmětu
Pracoviště / Zkratka
|
KAR
/
MEK5D
|
Akademický rok
|
2024/2025
|
Akademický rok
|
2024/2025
|
Název
|
Metodologický kurs 5
|
Způsob zakončení
|
Zápočet
|
Způsob zakončení
|
Zápočet
|
Název dlouhý
|
Metodologický kurs 5 Geoarcheologie
|
Akreditováno / Kredity
|
Ano,
8
Kred.
|
Forma zakončení
|
Kombinovaná
|
Forma zakončení
|
Kombinovaná
|
Rozsah hodin
|
Seminář
2
[HOD/TYD]
|
Zápočet před zkouškou
|
Ne
|
Zápočet před zkouškou
|
Ne
|
Automatické uznávání zápočtu před zkouškou
|
Ano v případě předchozího hodnocení 4 nebo nic.
|
Počítán do průměru
|
NE
|
Vyučovací jazyk
|
Čeština, Angličtina
|
Obs/max
|
|
|
|
Automatické uznávání zápočtu před zkouškou
|
Ano v případě předchozího hodnocení 4 nebo nic.
|
Letní semestr
|
0 / -
|
0 / -
|
0 / -
|
Počítán do průměru
|
NE
|
Zimní semestr
|
0 / -
|
0 / -
|
0 / -
|
Opakovaný zápis
|
NE
|
Opakovaný zápis
|
NE
|
Rozvrh
|
Ano
|
Vyučovaný semestr
|
Zimní semestr
|
Vyučovaný semestr
|
Zimní semestr
|
Minimum (B + C) studentů
|
1
|
Volně zapisovatelný předmět |
Ne
|
Volně zapisovatelný předmět
|
Ne
|
Vyučovací jazyk
|
Čeština, Angličtina
|
Počet dnů praxe
|
0
|
Počet hodin kontaktní výuky |
|
Hodnotící stupnice |
S|N |
Periodicita |
každý rok
|
Periodicita upřesnění |
|
Základní teoretický předmět |
Ne
|
Profilující předmět |
Ne
|
Základní teoretický předmět |
Ne
|
Hodnotící stupnice |
S|N |
Nahrazovaný předmět
|
Žádný
|
Vyloučené předměty
|
Nejsou definovány
|
Podmiňující předměty
|
Nejsou definovány
|
Předměty informativně doporučené
|
Nejsou definovány
|
Předměty,které předmět podmiňuje
|
Nejsou definovány
|
Graf četnosti udělených hodnocení studentům napříč roky:
Obrázek PNG
,
XLS
|
Cíle předmětu (anotace):
|
Předmět je určen pro doktorské studium na FF. Studenti budou seznámeni se základními přístupy a metodami aplikovanými při geoarcheologickém výzkumu. Hlavní důraz v rámci kursu bude kladen především na metodické aspekty vybraných příkladových studií. První část předmětu bude věnována způsobům datování archeologického materiálu, druhá část využití geochemických metod pro detekci lidského impaktu v krajině a třetí část formačním procesům v mikrostratigrafickém měřítku. Každá ze třech částí je zakončena krátkou samostatnou studentskou prací, která rozvíjí především schopnost práce s literaturou. Individuálně budou mít studenti v rámci výuky možnost řešit a diskutovat problémy spojené s řešením svých disertačních prací.
|
Požadavky na studenta
|
Každá dílčí část kurzu je zakončena krátkou samostatnou studentskou prací, která rozvíjí především schopnost práce s literaturou.
|
Obsah
|
Tematické okruhy:
1. Metody datování archeologického materiálu.
2. Formulace a prezentace seminární práce (dle zaměření doktorandů).
3. Aplikace geochemických metod při detekci lidského impaktu v krajině.
4. Formulace a prezentace seminární práce (dle zaměření doktorandů).
5. Výzkum formačních procesů v mikrostratigrafickém měřítku.
6. Formulace a prezentace seminární práce (dle zaměření doktorandů).
|
Aktivity
|
|
Studijní opory
|
|
Garanti a vyučující
|
|
Literatura
|
-
Základní:
Nicosia, Ch., Stoops, G. Archaeological Soil and Sediment Micromorphology. Wiley-Blackwell, 2017. ISBN 978-1-118-94105-8.
-
Základní:
French, C. A. I. Geoarchaeology in Action: Studies in Soil Micromorphology and Landscape Evolution. London: Routledge, 2003. ISBN 978-0415273091.
-
Základní:
Stoops, G., Marcelino, V., Mees, F. (eds.). Interpretation of micromorphological features of soils and regoliths. London: Elsevier, 2010. ISBN 9780444531568.
-
Základní:
Goldberg, Paul; Macphail, Richard I. Practical and theoretical geoarchaeology. Malden : Wiley-Blackwell, 2006. ISBN 978-0-632-06044-3.
-
Základní:
Holliday, V. T. Soils in Archaeological Research. New York: Oxford University Press, 2004. ISBN 9780195149654.
-
On-line katalogy knihoven
|
Časová náročnost
|
Všechny formy studia
|
Aktivity
|
Časová náročnost aktivity [h]
|
Kontaktní výuka
|
26
|
Projekt individuální [40]
|
182
|
Celkem
|
208
|
|
Předpoklady
|
Odborné znalosti - pro úspěšné zvládnutí předmětu se předpokládá, že je student před zahájením výuky schopen: |
Studenti jsou obeznámeni s archeologickou teorií a metodologií na úrovni magisterského studia archeologie.
Studenti se orientují v problematice a relevantní odborné domácí i zahraniční literatuře vztahující se k tématu disertační práce.
|
Odborné dovednosti - pro úspěšné zvládnutí předmětu se předpokládá, že student před zahájením výuky dokáže: |
Studenti rozumí odbornému textu v českém a anglickém jazyce, jsou schopni interpretovat a kriticky posoudit jeho obsah.
Studenti umí využívat elektronické informační zdroje.
Studenti jsou schopni systematické samostatné práce.
Studenti jsou schopni formálně prezentovat výzkumy a vést odborné debaty.
|
|
Výsledky učení
|
Odborné znalosti - po absolvování předmětu prokazuje student znalosti: |
Studenti jsou obeznámeni s formačními procesy v mikrostratigrafickém měřítku a s využitím geochemických metod pro detekci lidského impaktu v krajině. |
Odborné dovednosti - po absolvování předmětu prokazuje student dovednosti: |
Studenti jsou schopni uplatnit poznatky o formačních procesech a geochemických metodách při přípravě výzkumných projektů. |
|
Hodnoticí metody
|
Odborné znalosti - odborné znalosti dosažené studiem předmětu jsou ověřovány hodnoticími metodami: |
Průběžné hodnocení, |
Kombinovaná zkouška, |
Výstupní projekt, |
|
Vyučovací metody
|
Odborné znalosti - pro dosažení odborných znalostí jsou užívány vyučovací metody: |
Seminární výuka (diskusní metody), |
Samostudium, |
Samostatná práce studentů, |
|
|
|
|