|
|
Hlavní nabídka Prohlížení IS/STAG
Nalezené předměty, počet: 1
Stránkování výsledků vyhledávání
Nalezeno 1 záznamů
Export do Xls
Informace o předmětu
KAR / MS1D
:
Popis předmětu
Pracoviště / Zkratka
|
KAR
/
MS1D
|
Akademický rok
|
2024/2025
|
Akademický rok
|
2024/2025
|
Název
|
Metodologický seminář 1
|
Způsob zakončení
|
Zápočet
|
Způsob zakončení
|
Zápočet
|
Akreditováno / Kredity
|
Ano,
7
Kred.
|
Forma zakončení
|
-
|
Forma zakončení
|
-
|
Rozsah hodin
|
Seminář
2
[HOD/TYD]
|
Zápočet před zkouškou
|
Ne
|
Zápočet před zkouškou
|
Ne
|
Automatické uznávání zápočtu před zkouškou
|
Ano v případě předchozího hodnocení 4 nebo nic.
|
Počítán do průměru
|
NE
|
Vyučovací jazyk
|
Čeština
|
Obs/max
|
|
|
|
Automatické uznávání zápočtu před zkouškou
|
Ano v případě předchozího hodnocení 4 nebo nic.
|
Letní semestr
|
0 / -
|
0 / -
|
0 / -
|
Počítán do průměru
|
NE
|
Zimní semestr
|
0 / -
|
0 / -
|
0 / -
|
Opakovaný zápis
|
NE
|
Opakovaný zápis
|
NE
|
Rozvrh
|
Ano
|
Vyučovaný semestr
|
Zimní semestr
|
Vyučovaný semestr
|
Zimní semestr
|
Minimum (B + C) studentů
|
1
|
Volně zapisovatelný předmět |
Ano
|
Volně zapisovatelný předmět
|
Ano
|
Vyučovací jazyk
|
Čeština
|
Počet dnů praxe
|
0
|
Počet hodin kontaktní výuky |
|
Hodnotící stupnice |
S|N |
Periodicita |
každý rok
|
Periodicita upřesnění |
|
Základní teoretický předmět |
Ne
|
Profilující předmět |
Ne
|
Základní teoretický předmět |
Ne
|
Hodnotící stupnice |
S|N |
Nahrazovaný předmět
|
Žádný
|
Vyloučené předměty
|
Nejsou definovány
|
Podmiňující předměty
|
Nejsou definovány
|
Předměty informativně doporučené
|
Nejsou definovány
|
Předměty,které předmět podmiňuje
|
Nejsou definovány
|
Graf četnosti udělených hodnocení studentům napříč roky:
Obrázek PNG
,
XLS
|
Cíle předmětu (anotace):
|
Předmět je určen pro doktorské studium na FF. V semináři studenti probírají metodologické problémy aktuální archeologické literatury a problémy jednotlivých doktorandů při jejich samostatné práci. Studenti jsou vedeni k rutinnímu použití formalizovaných metod i k zájmu o teorii vědy. Geneze různých konkrétních řešení je chápána jak paradigmaticky tak i historicky. Cílem je hluboké uvědomění cest, kterými archeologie získává poznání minulosti.
|
Požadavky na studenta
|
Plnění seminárních úkolů - seminární vystoupení.
|
Obsah
|
Velká pozornost se věnuje vztahu teoretického a empirického aspektu archeologie, teorii transformací, jádru archeologické metody (analýza kontextů, syntéza struktur a jejich interpretace). Pokusy o pochopení archeologických událostí.
|
Aktivity
|
|
Studijní opory
|
|
Garanti a vyučující
|
|
Literatura
|
-
Základní:
Binford, L.R. -Binford, S.R. A preliminary analysis of functional variability. Cambridge, 1966.
-
Základní:
Neustupný, Evžen. Archaeological method. Cambridge, 1993.
-
Základní:
Schiffer, Michael Brian. Behavioral archaeology. New York : Percheron Press, 2002. ISBN 0-9712427-1-2.
-
Základní:
Neustupný, Evžen. Nástin archeologické metody. Archeologické rozhledy. Praha Archeologický ústav ČSAV, 1986.
-
Základní:
Neustupný, Evžen. Polygons in archaelogy. Památky archeologické. Praha Archeologický ústav AV ČR, 1996.
-
Základní:
Hodder, Ian. Reading the past : current approaches to interpretation in archaeology. Cambridge : Cambridge University Press, 1991. ISBN 0-521-40957-8.
-
Základní:
Binford, L.R. Researching ambiguity: frames of reference and site structure. In: S. Kent (ed.), Method and theory for activity area research. New York, 1987.
-
Základní:
Webster, G. S. Social archaeology and the irrational. 1996.
-
On-line katalogy knihoven
|
Časová náročnost
|
Všechny formy studia
|
Aktivity
|
Časová náročnost aktivity [h]
|
Kontaktní výuka
|
26
|
Vypracování kvalifikační práce [52-468]
|
220
|
Příprava prezentace (referátu) [3-8]
|
10
|
Celkem
|
256
|
|
Předpoklady
|
Odborné znalosti - pro úspěšné zvládnutí předmětu se předpokládá, že je student před zahájením výuky schopen: |
nejsou předepsány žádné specifické předpoklady |
|
Výsledky učení
|
Odborné znalosti - po absolvování předmětu prokazuje student znalosti: |
studenti analyzují metodologické problémy aktuální archeologické literatury, porozumí vztahu teoretického a empirického aspektu, jsou schopni aplikovat archeologickou metodu. Studenti se orientují v teorii vědy a paradigmatech. Jsou schopni prezentovat metodologické problémy své disertační práce i kriticky hodnotit přístupy svých kolegů v semináři |
|
Hodnoticí metody
|
Odborné znalosti - odborné znalosti dosažené studiem předmětu jsou ověřovány hodnoticími metodami: |
Demonstrace dovedností (praktická činnost), |
Průběžné hodnocení, |
Sebehodnocení, |
Individuální prezentace, |
|
Vyučovací metody
|
Odborné znalosti - pro dosažení odborných znalostí jsou užívány vyučovací metody: |
Seminární výuka (diskusní metody), |
Řešení problémů, |
|
|
|
|