|
|
Hlavní nabídka Prohlížení IS/STAG
Nalezené předměty, počet: 1
Stránkování výsledků vyhledávání
Nalezeno 1 záznamů
Export do Xls
Informace o předmětu
KAR / NOAR
:
Popis předmětu
Pracoviště / Zkratka
|
KAR
/
NOAR
|
Akademický rok
|
2024/2025
|
Akademický rok
|
2024/2025
|
Název
|
Němčina pro archeology
|
Způsob zakončení
|
Zkouška
|
Způsob zakončení
|
Zkouška
|
Akreditováno / Kredity
|
Ano,
5
Kred.
|
Forma zakončení
|
Kombinovaná
|
Forma zakončení
|
Kombinovaná
|
Rozsah hodin
|
Seminář
4
[HOD/TYD]
|
Zápočet před zkouškou
|
Ne
|
Zápočet před zkouškou
|
Ne
|
Automatické uznávání zápočtu před zkouškou
|
Ano v případě předchozího hodnocení 4 nebo nic.
|
Počítán do průměru
|
ANO
|
Vyučovací jazyk
|
Němčina
|
Obs/max
|
|
|
|
Automatické uznávání zápočtu před zkouškou
|
Ano v případě předchozího hodnocení 4 nebo nic.
|
Letní semestr
|
0 / -
|
0 / -
|
0 / -
|
Počítán do průměru
|
ANO
|
Zimní semestr
|
15 / -
|
0 / -
|
1 / -
|
Opakovaný zápis
|
NE
|
Opakovaný zápis
|
NE
|
Rozvrh
|
Ano
|
Vyučovaný semestr
|
Zimní + Letní
|
Vyučovaný semestr
|
Zimní + Letní
|
Minimum (B + C) studentů
|
10
|
Volně zapisovatelný předmět |
Ano
|
Volně zapisovatelný předmět
|
Ano
|
Vyučovací jazyk
|
Němčina
|
Počet dnů praxe
|
0
|
Počet hodin kontaktní výuky |
|
Hodnotící stupnice |
1|2|3|4 |
Periodicita |
každý rok
|
Periodicita upřesnění |
|
Základní teoretický předmět |
Ne
|
Profilující předmět |
Ne
|
Základní teoretický předmět |
Ne
|
Hodnotící stupnice |
1|2|3|4 |
Nahrazovaný předmět
|
KAG/NOAR
|
Vyloučené předměty
|
KAG/NH6 a KAG/NOAR
|
Podmiňující předměty
|
Nejsou definovány
|
Předměty informativně doporučené
|
Nejsou definovány
|
Předměty,které předmět podmiňuje
|
Nejsou definovány
|
Graf četnosti udělených hodnocení studentům napříč roky:
Obrázek PNG
,
XLS
|
Cíle předmětu (anotace):
|
Předmět je vyučován v němčině. Tento předmět je určen studentům studijního oboru Archeologie. Předpokládá středně pokročilé znalosti jazyka, především dále rozvíjí schopnost porozumět širokému spektru původních odborných textů z oblasti archeologie v německém jazyce, ale i umožnit práci s německojazyčnými prameny. Kurz bude zaměřen zejména na analýzu odborného textu a vede studenty k osvojení odborné terminologie a jejímu praktickému využití při odborné prezentaci a vytváření vlastních odborných textů.
|
Požadavky na studenta
|
Povinná docházka. Zkouška kombinovaná: písemná (překlad odborného textu) a ústní.
|
Obsah
|
Prostřednictvím prezentací a vybraných archeologických textů se studenti naučí terminologii užívanou v německy mluvících zemích, poznávají metody a styl archeologické literatury. Velký důraz je kladen na relevanci vybraných textů. Součástí semináře je diskuse nad odbornými texty a prameny, samostudium doporučené literatury a pramenů a další tvůrčí úkoly vedoucí k dosažení odpovídajících kompetencí pro práci archeologa (zpracovávání německy psaných pramenů, práce s německojazyčnou odbornou literaturou, prezentace před německým publikem, práce v mezinárodním týmu apod.)
|
Aktivity
|
|
Studijní opory
|
|
Garanti a vyučující
|
-
Garanti:
Doc. PaedDr. Petr Kučera, Ph.D. (100%),
-
Vede seminář:
Mgr. Markéta Balcarová, Ph.D. (100%),
Andrea Froňková (100%),
PhDr. Dipl. - Pol. Martin Jeřábek, Ph.D. (100%),
Doc. PaedDr. Petr Kučera, Ph.D. (100%),
PhDr. Marie Smolíková (100%),
Mgr. Martin Šíp, Ph.D. (100%),
|
Literatura
|
|
Časová náročnost
|
Všechny formy studia
|
Aktivity
|
Časová náročnost aktivity [h]
|
Příprava na zkoušku [10-60]
|
60
|
Kontaktní výuka
|
52
|
Příprava na dílčí test [2-10]
|
10
|
Příprava prezentace (referátu v cizím jazyce) [10-15]
|
8
|
Celkem
|
130
|
|
Předpoklady
|
Odborné znalosti - pro úspěšné zvládnutí předmětu se předpokládá, že je student před zahájením výuky schopen: |
Mít přehled o systému německého jazyka na úrovni B2 podle SERR |
Shrnout základní morfologické a syntaktické jevy německého jazyka |
Shrnout funkční styly a jejich charakteristiky |
Vysvětlit odborné termíny z oblasti archeologie v českém jazyce |
Shrnout odbornou tématiku současné archeologie |
Odborné dovednosti - pro úspěšné zvládnutí předmětu se předpokládá, že student před zahájením výuky dokáže: |
Komunikovat v německém jazyce na úrovni B2 podle SERR |
Porozumět německy psaným odborným textům z oblasti archeologie |
Sumarizovat obsah německy psaného odborného textu a identifikovat jeho hlavní myšlenky |
Identifikovat základní morfologické a syntaktické jevy v německém textu |
Překládat vybrané pasáže německých textů do českého jazyka |
Vytvářet vlastní komunikáty odborného charakteru v německém jazyce (popis, abstrakt apod.) |
|
Výsledky učení
|
Odborné znalosti - po absolvování předmětu prokazuje student znalosti: |
Mít přehled v systému německého jazyka na úrovni B2+ podle SERR |
Charakterizovat základní morfologické a syntaktické jevy německého jazyka |
Charakterizovat specifika německy psaných odborných textů v oblasti archeologie |
Jmenovat a popsat základní odborné termíny v německém jazyce v oblasti archeologie |
Mít přehled o překladových (česko-německých a německo-českých) i výkladových slovnících |
Odborné dovednosti - po absolvování předmětu prokazuje student dovednosti: |
Komunikovat v německém jazyce na úrovni B2+ podle SERR |
Porozumět náročnějším německy psaným textům z oblasti archeologie |
Sumarizovat obsah německy psaného textu z oblasti archeologie, identifikovat a interpretovat jeho hlavní myšlenky |
Rozumět odbornému německy psanému textu z oblasti archeologie |
Překládat do češtiny vybrané pasáže odborného německy psaného textu z oblasti archeologie |
Vytvářet samostatně odborné prezentace a vlastní odborné texty v německém jazyce |
Aplikovat účelně relevantní terminologii při produkci vlastních textů v německém jazyce |
|
Hodnoticí metody
|
Odborné znalosti - odborné znalosti dosažené studiem předmětu jsou ověřovány hodnoticími metodami: |
Kombinovaná zkouška, |
Individuální prezentace, |
Průběžné hodnocení, |
|
Vyučovací metody
|
Odborné znalosti - pro dosažení odborných znalostí jsou užívány vyučovací metody: |
Analyticko-kritická práce s textem, |
Přednáška s diskusí, |
Cvičení (praktické činnosti), |
|
|
|
|