|
|
Hlavní nabídka Prohlížení IS/STAG
Nalezené předměty, počet: 1
Stránkování výsledků vyhledávání
Nalezeno 1 záznamů
Export do Xls
Informace o předmětu
KAR / PPAD
:
Popis předmětu
Pracoviště / Zkratka
|
KAR
/
PPAD
|
Akademický rok
|
2023/2024
|
Akademický rok
|
2023/2024
|
Název
|
Projektová příprava v archeologii
|
Způsob zakončení
|
Zkouška
|
Způsob zakončení
|
Zkouška
|
Akreditováno / Kredity
|
Ano,
5
Kred.
|
Forma zakončení
|
Kombinovaná
|
Forma zakončení
|
Kombinovaná
|
Rozsah hodin
|
Přednáška
2
[HOD/TYD]
|
Zápočet před zkouškou
|
Ne
|
Zápočet před zkouškou
|
Ne
|
Automatické uznávání zápočtu před zkouškou
|
Ano v případě předchozího hodnocení 4 nebo nic.
|
Počítán do průměru
|
NE
|
Vyučovací jazyk
|
Čeština, Angličtina
|
Obs/max
|
|
|
|
Automatické uznávání zápočtu před zkouškou
|
Ano v případě předchozího hodnocení 4 nebo nic.
|
Letní semestr
|
9 / -
|
0 / -
|
0 / -
|
Počítán do průměru
|
NE
|
Zimní semestr
|
0 / -
|
0 / -
|
0 / -
|
Opakovaný zápis
|
NE
|
Opakovaný zápis
|
NE
|
Rozvrh
|
Ano
|
Vyučovaný semestr
|
Zimní + Letní
|
Vyučovaný semestr
|
Zimní + Letní
|
Minimum (B + C) studentů
|
10
|
Volně zapisovatelný předmět |
Ne
|
Volně zapisovatelný předmět
|
Ne
|
Vyučovací jazyk
|
Čeština, Angličtina
|
Počet dnů praxe
|
0
|
Počet hodin kontaktní výuky |
|
Hodnotící stupnice |
S|N |
Periodicita |
každý rok
|
Periodicita upřesnění |
|
Základní teoretický předmět |
Ne
|
Profilující předmět |
Ne
|
Základní teoretický předmět |
Ne
|
Hodnotící stupnice |
S|N |
Nahrazovaný předmět
|
KAR/PROJD
|
Vyloučené předměty
|
Nejsou definovány
|
Podmiňující předměty
|
Nejsou definovány
|
Předměty informativně doporučené
|
Nejsou definovány
|
Předměty,které předmět podmiňuje
|
Nejsou definovány
|
Graf četnosti udělených hodnocení studentům napříč roky:
Obrázek PNG
,
XLS
|
Cíle předmětu (anotace):
|
Předmět je určen pro doktorské studium na FF. Cílem předmětu je hlubší seznámení studentů s problematikou projektové přípravy v současné archeologii. Studenti si osvojí zásady přípravy projektů výzkumu tzv. ohrožených i neohrožených lokalit s ohledem na jejich charakter, stav dochování a výpovědní potenciál a s obecnými zásadami přípravy domácích i zahraničních grantových projektů. V rámci předmětu je kladen důraz na samostatnou práci doktorandů při zpracování modelových projektů a jejich obhajobu. Zvláštní důraz bude kladen na problematiku archeologického poznání a jeho vztahu k současné archeologické a památkové péči.
|
Požadavky na studenta
|
Zvládnutí přednášené problematiky, zvládnutí přípravy zadaných archeologických projektů, plnění seminárních úkolů.
|
Obsah
|
Studenti si osvojí zásady přípravy projektů výzkumu tzv. ohrožených i neohrožených lokalit s ohledem na jejich charakter, stav dochování a výpovědní potenciál a s obecnými zásadami přípravy domácích i zahraničních grantových projektů. Obsah bude upřesněn podle konkrétních témat projektů a disertačních prací.
|
Aktivity
|
|
Studijní opory
|
|
Garanti a vyučující
|
|
Literatura
|
-
Základní:
Peška, Jaroslav. Archeologická památková péče - legislativa a skutečnost : problematická současná archeologie v Čechách, na Moravě a ve Slezsku : sborník konference, Odry, 30.-31. ledna 1996. Olomouc : Menhir, 1997.
-
Základní:
European Convention on the Protection of the Archaeological Heritage (Revised)
(Council of Europe)
-
Základní:
Howard, Peter. Heritage: management, interpretation, identity.. London: Continuum., 2003. ISBN 0-8264-5898-X.
-
Základní:
Bureš, Michal. Management archeologického dědictví. V Plzni : Západočeská univerzita, 2014. ISBN 978-80-261-0378-3.
-
Základní:
Plamínek, Jiří. Řízení neziskových organizací : první rádce pro pracovníky v občanských sdruženích, nadacích, obecně prospěšných společnostech, školách, církvích a zdravotnických zařízeních. 1. vyd. Praha : Lotos, 1996.
-
Doporučená:
Varhaník, J. K právní úpravě archeologických výzkumů a nálezů. Správní právo 6, 337 - 356. Správní právo. , 1999..
-
Doporučená:
Varhaník, J. K úmluvě o ochraně archeologického dědictví Evropy. Archeologické rozhledy. Praha Archeologický ústav AV ČR, 2000..
-
Doporučená:
Varhaník, J. K uvádění obsahu maltské úmluvy do praxe. Archeologické rozhledy. Praha Archeologický ústav AV ČR, 2001..
-
Doporučená:
Management of Research Projects in the Historic Environment: The MoRPHE Project Managers' Guide. Historic England
(Lee, Edmund)
-
Doporučená:
Zákon č. 20/87 Sb., o státní památkové péči v platném znění..
-
On-line katalogy knihoven
|
Časová náročnost
|
Všechny formy studia
|
Aktivity
|
Časová náročnost aktivity [h]
|
Kontaktní výuka
|
26
|
Projekt individuální [40]
|
67
|
Příprava na zkoušku [10-60]
|
37
|
Celkem
|
130
|
|
Předpoklady
|
Odborné znalosti - pro úspěšné zvládnutí předmětu se předpokládá, že je student před zahájením výuky schopen: |
Studenti jsou obeznámeni s archeologickou teorií a metodologií na úrovni magisterského studia archeologie. Studenti se orientují v problematice a relevantní odborné domácí i zahraniční literatuře vztahující se k tématu disertační práce. |
Odborné dovednosti - pro úspěšné zvládnutí předmětu se předpokládá, že student před zahájením výuky dokáže: |
Studenti rozumí odbornému textu v českém a anglickém jazyce, jsou schopni interpretovat a kriticky posoudit jeho obsah.
Studenti umí využívat elektronické informační zdroje.
Studenti jsou schopni systematické samostatné práce. |
|
Výsledky učení
|
Odborné znalosti - po absolvování předmětu prokazuje student znalosti: |
Studenti se orientují v příslušné legislativě s důrazem na ochranu a péči o archeologické a kulturní dědictví. |
Odborné dovednosti - po absolvování předmětu prokazuje student dovednosti: |
Studenti jsou schopni přípravy projektů výzkumu tzv. ohrožených i neohrožených lokalit s ohledem na jejich charakter, stav dochování a výpovědní potenciál a s obecnými zásadami přípravy domácích i zahraničních grantových projektů. |
|
Hodnoticí metody
|
Odborné znalosti - odborné znalosti dosažené studiem předmětu jsou ověřovány hodnoticími metodami: |
Kombinovaná zkouška, |
Výstupní projekt, |
|
Vyučovací metody
|
Odborné znalosti - pro dosažení odborných znalostí jsou užívány vyučovací metody: |
Přednáška založená na výkladu, |
Projektová výuka, |
Samostatná práce studentů, |
|
|
|
|