Cíle předmětu (anotace):
|
Základní seznámení s metodami vědecké práce a s organizační strukturou oboru.
|
Požadavky na studenta
|
Faktografická znalost v přednášeném rozsahu, schopnost vytvořit základní formy odborného textu.
|
Obsah
|
Probírané okruhy: 1. Institucionální struktura české archeologie 2. Archeologické informační zdroje u nás a v zahraničí a způsoby jejich využívání 3. Vědecký aparát, jeho formy a způsoby používání 4. Etické otázky archeologického výzkumu a vědecké práce 5. Základní formy odborného textu Část seminární výuky proběhne formou řízeného samostudia.
|
Aktivity
|
|
Studijní opory
|
|
Garanti a vyučující
|
|
Literatura
|
|
Časová náročnost
|
Všechny formy studia
|
Aktivity
|
Časová náročnost aktivity [h]
|
Praktická výuka [vyjádření počtem hodin]
|
13
|
Kontaktní výuka
|
13
|
Příprava na dílčí test [2-10]
|
10
|
Projekt individuální [40]
|
15
|
Příprava na souhrnný test [6-30]
|
20
|
Příprava prezentace (referátu) [3-8]
|
10
|
Celkem
|
81
|
|
Předpoklady
|
Odborné znalosti - pro úspěšné zvládnutí předmětu se předpokládá, že je student před zahájením výuky schopen: |
Shrne základní principy a metody vědecké práce |
Odborné dovednosti - pro úspěšné zvládnutí předmětu se předpokládá, že student před zahájením výuky dokáže: |
Diskutovat a relevantně argumentovat na semináři |
Porozumět a reprodukovat odborný text v českém jazyce |
Používat s porozuměním odborný jazyk |
|
Výsledky učení
|
Odborné znalosti - po absolvování předmětu prokazuje student znalosti: |
Orientaci v institucionální a informační struktuře české a částečně i evropské archeologie |
Rozlišuje a vytváří základní druhy odborného textu |
Odborné dovednosti - po absolvování předmětu prokazuje student dovednosti: |
Je schopen budovat vlastní informační systémy |
Ovládá pravidla vědeckého aparátu a etická pravidla vědecké práce |
Disponuje pokročilými schopnostmi rétoriky a diskuse |
|
Hodnoticí metody
|
Odborné znalosti - odborné znalosti dosažené studiem předmětu jsou ověřovány hodnoticími metodami: |
Test, |
Průběžné hodnocení, |
|
Vyučovací metody
|
Odborné znalosti - pro dosažení odborných znalostí jsou užívány vyučovací metody: |
Cvičení (praktické činnosti), |
Diskuse, |
Seminární výuka (badatelské metody), |
|