|
|
Hlavní nabídka Prohlížení IS/STAG
Nalezené předměty, počet: 1
Stránkování výsledků vyhledávání
Nalezeno 1 záznamů
Export do Xls
Informace o předmětu
KAR / SPPS2
:
Popis předmětu
Pracoviště / Zkratka
|
KAR
/
SPPS2
|
Akademický rok
|
2023/2024
|
Akademický rok
|
2023/2024
|
Název
|
Stavební prostředí pravěku-středověku 2
|
Způsob zakončení
|
Zkouška
|
Způsob zakončení
|
Zkouška
|
Akreditováno / Kredity
|
Ano,
4
Kred.
|
Forma zakončení
|
Kombinovaná
|
Forma zakončení
|
Kombinovaná
|
Rozsah hodin
|
Přednáška
2
[HOD/TYD]
Cvičení
1
[HOD/TYD]
|
Zápočet před zkouškou
|
Ne
|
Zápočet před zkouškou
|
Ne
|
Automatické uznávání zápočtu před zkouškou
|
Ano v případě předchozího hodnocení 4 nebo nic.
|
Počítán do průměru
|
ANO
|
Vyučovací jazyk
|
Čeština
|
Obs/max
|
|
|
|
Automatické uznávání zápočtu před zkouškou
|
Ano v případě předchozího hodnocení 4 nebo nic.
|
Letní semestr
|
0 / -
|
0 / -
|
0 / -
|
Počítán do průměru
|
ANO
|
Zimní semestr
|
0 / -
|
0 / -
|
0 / -
|
Opakovaný zápis
|
NE
|
Opakovaný zápis
|
NE
|
Rozvrh
|
Ano
|
Vyučovaný semestr
|
Zimní semestr
|
Vyučovaný semestr
|
Zimní semestr
|
Minimum (B + C) studentů
|
10
|
Volně zapisovatelný předmět |
Ano
|
Volně zapisovatelný předmět
|
Ano
|
Vyučovací jazyk
|
Čeština
|
Počet dnů praxe
|
0
|
Počet hodin kontaktní výuky |
|
Hodnotící stupnice |
1|2|3|4 |
Periodicita |
každý rok
|
Periodicita upřesnění |
|
Základní teoretický předmět |
Ne
|
Profilující předmět |
Ne
|
Základní teoretický předmět |
Ne
|
Hodnotící stupnice |
1|2|3|4 |
Nahrazovaný předmět
|
Žádný
|
Vyloučené předměty
|
Nejsou definovány
|
Podmiňující předměty
|
Nejsou definovány
|
Předměty informativně doporučené
|
Nejsou definovány
|
Předměty,které předmět podmiňuje
|
Nejsou definovány
|
Graf četnosti udělených hodnocení studentům napříč roky:
Obrázek PNG
,
XLS
|
Cíle předmětu (anotace):
|
Předmět je orientován na stavební vývoj od pravěku do závěru gotiky na území evropského kulturního okruhu. Cílem je seznámit posluchače s celým rozsahem tématu v základních rysech. Důraz je kladen především na základní rysy architektury, se kterou se v reliktní podobě může archeolog setkat již při své praxi v terénu a následně při hodnocení nálezových okolností.
|
Požadavky na studenta
|
Základní znalost dějin a znalost základní terminologie architektury.
|
Obsah
|
Přednášky se věnují základním otázkám vývoje staveb merovejského, karolínského a otonského období v západní a střední Evropě s důrazem na architekturu Velké Moravy a otonskou renesanci v Čechách. Románské a gotické stavby (dům, kostel a hrad) v Evropě a v Čechách budou pojednány s důrazem na použité stavební technologie.
|
Aktivity
|
|
Studijní opory
|
|
Garanti a vyučující
|
-
Garanti:
Doc. PhDr. František Gabriel, Ph.D. (100%),
-
Přednášející:
Doc. PhDr. František Gabriel, Ph.D. (100%),
PhDr. Zlata Gersdorfová, Ph.D. (100%),
PhDr. Josef Hložek, Ph.D. (100%),
-
Cvičící:
Doc. PhDr. František Gabriel, Ph.D. (100%),
PhDr. Zlata Gersdorfová, Ph.D. (100%),
PhDr. Josef Hložek, Ph.D. (100%),
PhDr. Petr Menšík, Ph.D. (100%),
|
Literatura
|
-
Základní:
Bouzek, Jan. Dějiny předoasijského a egejského umění. Praha : Státní pedagogické nakladatelství, 1965.
-
Základní:
Koch, Wilfried. Evropská architektura : encyklopedie evropské architektury od antiky po současnost. 1. vyd. Praha : Ikar, 1998. ISBN 80-7202-388-8.
-
Základní:
Durdík, Tomáš. Ilustrovaná encyklopedie českých hradů. Praha : Libri, 1999. ISBN 80-85983-62-1.
-
Doporučená:
Vařeka, Pavel. Archeologie středověkého domu. I, Proměny vesnického obydlí v průběhu staletí 6.-15. století. Ústí nad Labem : Vlasta Králová, 2004. ISBN 80-903412-1-7.
-
Doporučená:
Dragoun, Zdeněk; Tryml, Michal; Škabrada, Jiří. Románské domy v Praze. Praha ; Paseka, 2002. ISBN 80-7185-427-1.
-
On-line katalogy knihoven
|
Časová náročnost
|
Všechny formy studia
|
Aktivity
|
Časová náročnost aktivity [h]
|
Kontaktní výuka
|
39
|
Příprava na zkoušku [10-60]
|
45
|
Příprava na dílčí test [2-10]
|
20
|
Celkem
|
104
|
|
Předpoklady
|
Odborné znalosti - pro úspěšné zvládnutí předmětu se předpokládá, že je student před zahájením výuky schopen: |
Charakterizovat a časově zařadit jednotlivá období středověku a novověku |
Shrnout význam archeologie pro poznání minulosti |
Shrnout význam výzkumu architektury a zastavěného prostředí pro poznání minulosti |
Odborné dovednosti - pro úspěšné zvládnutí předmětu se předpokládá, že student před zahájením výuky dokáže: |
Rozumět odbornému textu v anglickém / německém jazyce |
Používat adekvátní terminologii v českém jazyce |
Porozumět vědecky strukturované přednášce |
|
Výsledky učení
|
Odborné znalosti - po absolvování předmětu prokazuje student znalosti: |
Vysvětlí základní pojmy oboru |
Shrne vývoj staveb merovejského, karolínského a otonského období v západní a střední Evropě s důrazem na architekturu Velké Moravy a otonskou renesanci v Čechách |
Odborné dovednosti - po absolvování předmětu prokazuje student dovednosti: |
Je schopen popsat vývojové tendence jednotlivých typů staveb |
Je schopen popsat různá konstrukční řešení jednotlivých druhů staveb
|
|
Hodnoticí metody
|
Odborné znalosti - odborné znalosti dosažené studiem předmětu jsou ověřovány hodnoticími metodami: |
Kombinovaná zkouška, |
|
Vyučovací metody
|
Odborné znalosti - pro dosažení odborných znalostí jsou užívány vyučovací metody: |
Přednáška s demonstrací, |
Cvičení (praktické činnosti), |
|
|
|
|