|
|
Hlavní nabídka Prohlížení IS/STAG
Nalezené předměty, počet: 1
Stránkování výsledků vyhledávání
Nalezeno 1 záznamů
Export do Xls
Informace o předmětu
KAR / STHS3
:
Popis předmětu
Pracoviště / Zkratka
|
KAR
/
STHS3
|
Akademický rok
|
2024/2025
|
Akademický rok
|
2024/2025
|
Název
|
Seminář ke stavební archeologii 3
|
Způsob zakončení
|
Zápočet
|
Způsob zakončení
|
Zápočet
|
Akreditováno / Kredity
|
Ano,
3
Kred.
|
Forma zakončení
|
-
|
Forma zakončení
|
-
|
Rozsah hodin
|
Seminář
2
[HOD/TYD]
|
Zápočet před zkouškou
|
Ne
|
Zápočet před zkouškou
|
Ne
|
Automatické uznávání zápočtu před zkouškou
|
Ano v případě předchozího hodnocení 4 nebo nic.
|
Počítán do průměru
|
NE
|
Vyučovací jazyk
|
Čeština
|
Obs/max
|
|
|
|
Automatické uznávání zápočtu před zkouškou
|
Ano v případě předchozího hodnocení 4 nebo nic.
|
Letní semestr
|
0 / -
|
0 / -
|
0 / -
|
Počítán do průměru
|
NE
|
Zimní semestr
|
0 / -
|
0 / -
|
0 / -
|
Opakovaný zápis
|
NE
|
Opakovaný zápis
|
NE
|
Rozvrh
|
Ano
|
Vyučovaný semestr
|
Zimní semestr
|
Vyučovaný semestr
|
Zimní semestr
|
Minimum (B + C) studentů
|
10
|
Volně zapisovatelný předmět |
Ano
|
Volně zapisovatelný předmět
|
Ano
|
Vyučovací jazyk
|
Čeština
|
Počet dnů praxe
|
0
|
Počet hodin kontaktní výuky |
|
Hodnotící stupnice |
S|N |
Periodicita |
každý rok
|
Periodicita upřesnění |
|
Základní teoretický předmět |
Ne
|
Profilující předmět |
Ne
|
Základní teoretický předmět |
Ne
|
Hodnotící stupnice |
S|N |
Nahrazovaný předmět
|
Žádný
|
Vyloučené předměty
|
Nejsou definovány
|
Podmiňující předměty
|
Nejsou definovány
|
Předměty informativně doporučené
|
Nejsou definovány
|
Předměty,které předmět podmiňuje
|
Nejsou definovány
|
Graf četnosti udělených hodnocení studentům napříč roky:
Obrázek PNG
,
XLS
|
Cíle předmětu (anotace):
|
Seminář je určen pro studenty, kteří přicházejí do kontaktu se specializací dějiny staveb, dějiny stavebního prostředí, architektury a urbanismu. Cílem semináře je prohlubovat komplexní archeologický přístup k výzkumu stavebních artefaktů a architektury, a to zejména v úrovni teoretické (studium vybrané odborné literatury, převážně zahraniční, prezentace referátů a následná diskuse), ale i praktickým, aplikovaným výzkumem.
|
Požadavky na studenta
|
Zpracování a prezentace dvou rozsáhlých referátů na teoreticky či metodologicky nosné téma z oblasti stavební archeologie, výběr zdrojů bude konzultován s vedoucím kurzu
|
Obsah
|
Osnova nejvíce diskutovaných témat:
1. Teorie a metoda archeologického výzkumu staveb a architektury s důrazem na syntézu a interpretaci (interpretace účelu, chronologická, prostorová, sociální)
2. Příklady archeologicky orientovaného výzkumu architektury a stavebního prostředí
3. Přesahy archeologického výzkumu staveb a architektury do příbuzných vědních oborů (dějiny umění, antropologie, sociologie, geografie)
|
Aktivity
|
|
Studijní opory
|
|
Garanti a vyučující
|
|
Literatura
|
-
Základní:
Ševčík, Oldřich. Architektura historie umění : kulturně-civilizační vývoj v Evropě od antiky do počátku 19. století. 1. vyd. Praha : Grada, 2002. ISBN 80-247-0345-9.
-
Základní:
Hillenbrand, Robert. Islamic architecture : form, function and meaning. Edinburg : Edinburgh University Press, 2000. ISBN 0-7486-1379-X.
-
Doporučená:
Urlich, P., Ševčík, O., Škranc, P. Dějiny 19. a 20. století: Architektura - umění - filosofie - věda a technika. ČVUT, 1998.
-
Doporučená:
Hillier, Bill. Space is the machine.
-
On-line katalogy knihoven
|
Časová náročnost
|
Všechny formy studia
|
Aktivity
|
Časová náročnost aktivity [h]
|
Příprava prezentace (referátu v cizím jazyce) [10-15]
|
52
|
Kontaktní výuka
|
26
|
Celkem
|
78
|
|
Předpoklady
|
Odborné znalosti - pro úspěšné zvládnutí předmětu se předpokládá, že je student před zahájením výuky schopen: |
Orientace v základních termínech a metodách vědecké práce |
Orientace v periodizaci pravěku, středověku a novověku |
Odborné dovednosti - pro úspěšné zvládnutí předmětu se předpokládá, že student před zahájením výuky dokáže: |
Diskutovat a relevantně argumentovat na semináři |
Porozumět a reprodukovat odborný text v českém, anglickém / německém jazyce |
Používat s porozuměním odborný jazyk |
|
Výsledky učení
|
Odborné znalosti - po absolvování předmětu prokazuje student znalosti: |
Shrne teorii a metodu archeologického výzkumu staveb a architektury s důrazem na syntézu a interpretaci (interpretace účelu, chronologická, prostorová, sociální) |
Shrne přesahy archeologického výzkumu staveb a architektury do příbuzných vědních oborů (dějiny umění, antropologie, sociologie, geografie) |
Vysvětlí základní odborné termíny oboru |
Odborné dovednosti - po absolvování předmětu prokazuje student dovednosti: |
Je schopen prezentovat vlastní názory, výsledky svých výzkumů, vést kritickou debatu a obhájit vlastní stanoviska prostřednictvím precizní argumentace |
Je schopen zaujmout stanovisko k různým metodickým přístupům a teoretickým směrům při studiu staveb a zastavěného prostředí |
|
Hodnoticí metody
|
Odborné znalosti - odborné znalosti dosažené studiem předmětu jsou ověřovány hodnoticími metodami: |
Individuální prezentace, |
|
Vyučovací metody
|
Odborné znalosti - pro dosažení odborných znalostí jsou užívány vyučovací metody: |
Výuka podporovaná multimédii, |
Analyticko-kritická práce s textem, |
Samostatná práce studentů, |
Seminární výuka (badatelské metody), |
|
|
|
|