|
|
Hlavní nabídka Prohlížení IS/STAG
Nalezené předměty, počet: 1
Stránkování výsledků vyhledávání
Nalezeno 1 záznamů
Export do Xls
Informace o předmětu
KAZ / KZP2
:
Popis předmětu
Pracoviště / Zkratka
|
KAZ
/
KZP2
|
Akademický rok
|
2024/2025
|
Akademický rok
|
2024/2025
|
Název
|
Konvenční radiolog. zobraz. postupy 2
|
Způsob zakončení
|
Zápočet
|
Způsob zakončení
|
Zápočet
|
Název dlouhý
|
Konvenční radiologické zobrazovací postupy 2
|
Akreditováno / Kredity
|
Ano,
2
Kred.
|
Forma zakončení
|
Kombinovaná
|
Forma zakončení
|
Kombinovaná
|
Rozsah hodin
|
Přednáška
2
[HOD/TYD]
|
Zápočet před zkouškou
|
Ne
|
Zápočet před zkouškou
|
Ne
|
Automatické uznávání zápočtu před zkouškou
|
Ne
|
Počítán do průměru
|
NE
|
Vyučovací jazyk
|
Čeština
|
Obs/max
|
|
|
|
Automatické uznávání zápočtu před zkouškou
|
Ne
|
Letní semestr
|
1 / -
|
0 / -
|
0 / -
|
Počítán do průměru
|
NE
|
Zimní semestr
|
0 / -
|
0 / -
|
0 / -
|
Opakovaný zápis
|
NE
|
Opakovaný zápis
|
NE
|
Rozvrh
|
Ano
|
Vyučovaný semestr
|
Letní semestr
|
Vyučovaný semestr
|
Letní semestr
|
Minimum (B + C) studentů
|
10
|
Volně zapisovatelný předmět |
Ano
|
Volně zapisovatelný předmět
|
Ano
|
Vyučovací jazyk
|
Čeština
|
Počet dnů praxe
|
0
|
Počet hodin kontaktní výuky |
0
|
Hodnotící stupnice |
S|N |
Periodicita |
každý rok
|
Periodicita upřesnění |
|
Základní teoretický předmět |
Ano
|
Profilující předmět |
Ne
|
Základní teoretický předmět |
Ano
|
Hodnotící stupnice |
S|N |
Nahrazovaný předmět
|
Žádný
|
Vyloučené předměty
|
Nejsou definovány
|
Podmiňující předměty
|
Nejsou definovány
|
Předměty informativně doporučené
|
Nejsou definovány
|
Předměty,které předmět podmiňuje
|
KAZ/RDPR2
|
Graf četnosti udělených hodnocení studentům napříč roky:
Obrázek PNG
,
XLS
|
Cíle předmětu (anotace):
|
Předmět je zaměřen na získání teoretického přehledu projekčních technik v radiologii, které jsou nezbytně nutné pro praktickou činnost radiologického asistenta.
|
Požadavky na studenta
|
splnění zápočtového testu docházka 80%
|
Obsah
|
Přednášky 1. Zobrazovací metody částí horní končetiny - prsty, ruka. 2. Zobrazovací metody částí horní končetiny - zápěstí, předloktí. 3. Zobrazovací metody částí horní končetiny - loket, paže, rameno, lopatka. 4. Zobrazovací metody částí dolní končetiny - prsty, noha, kotník, bérec. 5. Zobrazovací metody částí dolní končetiny- koleno, stehno. 6. Zobrazovací metody dolní končetiny- kyčel, pánev, SI . 7. Zobrazovací metody - krční, hrudní páteř. 8. Zobrazovací metody - bederní páteř, kostrč. 9. Zobrazovací metody v oblasti lebky - cranium, kost spánková . 10. Zobrazovací metody v oblasti lebky - čelist, nos, očnice, optický kanál, VDN. 11. Zobrazovací metody v oblasti břicha a plic.
|
Aktivity
|
|
Studijní opory
|
|
Garanti a vyučující
|
|
Literatura
|
-
Základní:
Franěk, M., Třetinová, D. Praktická skiagrafie I. Ostrava: Ostravská univerzita, 2010. ISBN 978-80-7368-667-3.
-
Základní:
Seidl, Zdeněk. Radiologie pro studium i praxi. Praha : Grada, 2012. ISBN 978-80-247-4108-6.
-
Základní:
Ferda, Jiří. Základy zobrazovacích metod. Praha : Galén, 2015. ISBN 978-80-7492-164-3.
-
Doporučená:
Seidl, Z., Vaněčková, M. Diagnostická radiologie. Praha: Grada, 2014. ISBN 978-80-247-4546-6.
-
Doporučená:
Heřman, Miroslav. Základy radiologie. 2014. ISBN 978-80-244-2901-4.
-
Doporučená:
Vomáčka, Jaroslav; Nekula, Josef,; Kozák, Jiří. Zobrazovací metody pro radiologické asistenty. Olomouc : Univerzita Palackého, 2012. ISBN 978-80-244-3126-0.
-
On-line katalogy knihoven
|
Časová náročnost
|
Prezenční forma studia
|
Aktivity
|
Časová náročnost aktivity [h]
|
Příprava na souhrnný test [6-30]
|
30
|
Kontaktní výuka
|
22
|
Celkem
|
52
|
|
Předpoklady
|
Odborné znalosti - pro úspěšné zvládnutí předmětu se předpokládá, že je student před zahájením výuky schopen: |
vyjmenovat vlastnosti X záření a způsob jejich využití v radiodiagnostice enumerates X radiation properties and how they are used in radiodiagnostics |
definovat způsoby zobrazování X paprsky defines methods of X-ray imaging |
vysvětlit základy radiační hygieny a zásadní rozdíly v rtg přístrojích explains the basics of radiation hygiene and fundamental differences in X-ray instruments |
vysvětlit moderní způsoby vzniku rtg obrazu |
Odborné dovednosti - pro úspěšné zvládnutí předmětu se předpokládá, že student před zahájením výuky dokáže: |
nejsou vyžadovány |
Obecné způsobilosti - před zahájením studia předmětu je student schopen: |
bc. studium: své učení a pracovní činnost si sám plánuje a organizuje, |
bc. studium: efektivně využívá různé strategie učení k získání a zpracování poznatků a informací, hledá a rozvíjí účinné postupy ve svém učení, |
bc. studium: kriticky přistupuje ke zdrojům informací, informace tvořivě zpracovává a využívá při svém studiu a praxi, |
bc. studium: rozpozná problém, objasní jeho podstatu, rozčlení ho na části, |
|
Výsledky učení
|
Odborné znalosti - po absolvování předmětu prokazuje student znalosti: |
vyjmenuje zobrazovací metody využívané pro jednotlivé části těla |
Odborné dovednosti - po absolvování předmětu prokazuje student dovednosti: |
volí správnou projekční techniku |
Obecné způsobilosti - po absolvování předmětu je student schopen: |
bc. studium: samostatně a odpovědně se na základě rámcového zadání rozhodují v souvislostech jen částečně známých, |
bc. studium: srozumitelně a přesvědčivě sdělují odborníkům i laikům informace o povaze odborných problémů a vlastním názoru na jejich řešení, |
|
Hodnoticí metody
|
Odborné znalosti - odborné znalosti dosažené studiem předmětu jsou ověřovány hodnoticími metodami: |
Test, |
Odborné dovednosti - odborné dovednosti dosažené studiem předmětu jsou ověřovány hodnoticími metodami: |
Průběžné hodnocení, |
Obecné způsobilosti - obecné způsobilosti dosažené studiem předmětu jsou ověřovány hodnoticími metodami: |
Test, |
Průběžné hodnocení, |
|
Vyučovací metody
|
Odborné znalosti - pro dosažení odborných znalostí jsou užívány vyučovací metody: |
Přednáška s demonstrací, |
Odborné dovednosti - pro dosažení odborných dovedností jsou užívány vyučovací metody: |
Demonstrace dovedností, |
Obecné způsobilosti - pro dosažení obecných způsobilostí jsou užívány vyučovací metody: |
Přednáška s demonstrací, |
Demonstrace dovedností, |
|
|
|
|