|
|
Hlavní nabídka Prohlížení IS/STAG
Nalezené předměty, počet: 1
Stránkování výsledků vyhledávání
Nalezeno 1 záznamů
Export do Xls
Informace o předmětu
KAZ / KZP3
:
Popis předmětu
Pracoviště / Zkratka
|
KAZ
/
KZP3
|
Akademický rok
|
2024/2025
|
Akademický rok
|
2024/2025
|
Název
|
Konvenční radiolog. zobraz. postupy 3
|
Způsob zakončení
|
Zkouška
|
Způsob zakončení
|
Zkouška
|
Název dlouhý
|
Konvenční radiologické zobrazovací postupy 3
|
Akreditováno / Kredity
|
Ano,
2
Kred.
|
Forma zakončení
|
Kombinovaná
|
Forma zakončení
|
Kombinovaná
|
Rozsah hodin
|
Přednáška
2
[HOD/TYD]
|
Zápočet před zkouškou
|
Ano
|
Zápočet před zkouškou
|
Ano
|
Automatické uznávání zápočtu před zkouškou
|
Ne
|
Počítán do průměru
|
ANO
|
Vyučovací jazyk
|
Čeština
|
Obs/max
|
|
|
|
Automatické uznávání zápočtu před zkouškou
|
Ne
|
Letní semestr
|
0 / -
|
0 / -
|
0 / -
|
Počítán do průměru
|
ANO
|
Zimní semestr
|
19 / -
|
0 / -
|
0 / -
|
Opakovaný zápis
|
NE
|
Opakovaný zápis
|
NE
|
Rozvrh
|
Ano
|
Vyučovaný semestr
|
Zimní semestr
|
Vyučovaný semestr
|
Zimní semestr
|
Minimum (B + C) studentů
|
10
|
Volně zapisovatelný předmět |
Ano
|
Volně zapisovatelný předmět
|
Ano
|
Vyučovací jazyk
|
Čeština
|
Počet dnů praxe
|
0
|
Počet hodin kontaktní výuky |
0
|
Hodnotící stupnice |
1|2|3|4 |
Periodicita |
každý rok
|
Hodnotící stupnice pro zp. před zk. |
S|N |
Periodicita upřesnění |
|
Základní teoretický předmět |
Ne
|
Profilující předmět |
Ano
|
Základní teoretický předmět |
Ne
|
Hodnotící stupnice |
1|2|3|4 |
Hodnotící stupnice pro zp. před zk. |
S|N |
Nahrazovaný předmět
|
Žádný
|
Vyloučené předměty
|
Nejsou definovány
|
Podmiňující předměty
|
Nejsou definovány
|
Předměty informativně doporučené
|
Nejsou definovány
|
Předměty,které předmět podmiňuje
|
KAZ/RDPR3
|
Graf četnosti udělených hodnocení studentům napříč roky:
Obrázek PNG
,
XLS
|
Cíle předmětu (anotace):
|
Cílem předmětu je seznámit studenty s nezbytným teoretickým základem v provádění vyšetřovacích metod za skiaskopické kontroly a také se specifickými vyšetřeními v radiodiagnostice (mamodiagnostika, radiodiagnostika ve stomatologii, zásady snímkování na operačních sálech). Zároveň se jedná o předmět, který navazuje na předměty Konvenční radiologické zobrazovací postupy 1 a 2 a ústní zkouška ověřuje znalosti všech tří předmětů.
|
Požadavky na studenta
|
splnění písemného zápočtového testu (80% úspěšnost) ústní zkouška
|
Obsah
|
Přednášky 1. Vyšetřovací metody trávicí trubice a břišních orgánů. 2. Vyšetřovací metody jater a žlučových cest. 3. Vyšetřovací metody v urologii. 4. Vyšetřovací metody v gynekologii a porodnictví. 5. Vyšetřovací metody v ortopedii. 6. Vyšetřovací metody v neuroradiologii. 7. Vyšetřovací metody plic a hrudníku. 8. Vyšetřovací metody v ORL. 9. Vyšetřovací metody ve stomatologii, zvláštnosti snímkování pojízdným rentgenem (sály, emergentní stavy, standardní lůžka).
|
Aktivity
|
|
Studijní opory
|
|
Garanti a vyučující
|
|
Literatura
|
-
Základní:
Seidl, Z., Vaněčková, M. Diagnostická radiologie. Praha: Grada, 2014. ISBN 978-80-247-4546-6.
-
Základní:
Seidl, Zdeněk. Radiologie pro studium i praxi. Praha : Grada, 2012. ISBN 978-80-247-4108-6.
-
Základní:
Ferda, Jiří. Základy zobrazovacích metod. Praha : Galén, 2015. ISBN 978-80-7492-164-3.
-
Základní:
Vomáčka, Jaroslav; Nekula, Josef,; Kozák, Jiří. Zobrazovací metody pro radiologické asistenty. Olomouc : Univerzita Palackého, 2012. ISBN 978-80-244-3126-0.
-
Doporučená:
Česká radiologie.
-
Doporučená:
Praktická radiologie.
-
Doporučená:
Franěk, M., Třetinová, D. Praktická skiagrafie I. Ostrava: Ostravská univerzita, 2010. ISBN 978-80-7368-667-3.
-
Doporučená:
McQuillen Martensen, K. Radiographic Image Analysis. Saunders, 2014. ISBN 978-0-323-28052-5.
-
Doporučená:
Heřman, Miroslav. Základy radiologie. 2014. ISBN 978-80-244-2901-4.
-
On-line katalogy knihoven
|
Časová náročnost
|
Prezenční forma studia
|
Aktivity
|
Časová náročnost aktivity [h]
|
Kontaktní výuka
|
18
|
Příprava na zkoušku [10-60]
|
30
|
Příprava na souhrnný test [6-30]
|
10
|
Celkem
|
58
|
|
Předpoklady
|
Odborné znalosti - pro úspěšné zvládnutí předmětu se předpokládá, že je student před zahájením výuky schopen: |
vyjmenovat zobrazovací metody využívané pro jednotlivé části těla |
Odborné dovednosti - pro úspěšné zvládnutí předmětu se předpokládá, že student před zahájením výuky dokáže: |
volit správnou projekční techniku |
Obecné způsobilosti - před zahájením studia předmětu je student schopen: |
bc. studium: své učení a pracovní činnost si sám plánuje a organizuje, |
bc. studium: efektivně využívá různé strategie učení k získání a zpracování poznatků a informací, hledá a rozvíjí účinné postupy ve svém učení, |
bc. studium: rozpozná problém, objasní jeho podstatu, rozčlení ho na části, |
|
Výsledky učení
|
Odborné znalosti - po absolvování předmětu prokazuje student znalosti: |
vyjmenuje radiodiagnostické vyšetřovací metody pro jednotlivé části těla a charakterizuje je |
Odborné dovednosti - po absolvování předmětu prokazuje student dovednosti: |
používá správnou radiodiagnostickou vyšetřovací metodu pro jednotlivé části těla |
Obecné způsobilosti - po absolvování předmětu je student schopen: |
bc. studium: samostatně a odpovědně se na základě rámcového zadání rozhodují v souvislostech jen částečně známých, |
bc. studium: srozumitelně a přesvědčivě sdělují odborníkům i laikům informace o povaze odborných problémů a vlastním názoru na jejich řešení, |
bc. studium: samostatně získávají další odborné znalosti, dovednosti a způsobilosti na základě především praktické zkušenosti a jejího vyhodnocení, ale také samostatným studiem teoretických poznatků oboru, |
|
Hodnoticí metody
|
Odborné znalosti - odborné znalosti dosažené studiem předmětu jsou ověřovány hodnoticími metodami: |
Test, |
Ústní zkouška, |
Odborné dovednosti - odborné dovednosti dosažené studiem předmětu jsou ověřovány hodnoticími metodami: |
Průběžné hodnocení, |
Obecné způsobilosti - obecné způsobilosti dosažené studiem předmětu jsou ověřovány hodnoticími metodami: |
Ústní zkouška, |
Test, |
Průběžné hodnocení, |
|
Vyučovací metody
|
Odborné znalosti - pro dosažení odborných znalostí jsou užívány vyučovací metody: |
Přednáška s demonstrací, |
Odborné dovednosti - pro dosažení odborných dovedností jsou užívány vyučovací metody: |
Demonstrace dovedností, |
Obecné způsobilosti - pro dosažení obecných způsobilostí jsou užívány vyučovací metody: |
Přednáška s demonstrací, |
Demonstrace dovedností, |
|
|
|
|