Cíle předmětu (anotace):
|
Předmět se zabývá základními principy pediatrické intenzivní a resuscitační péče, ve kterém si studenti prohlubují
své znalosti o specifikách terapeutické intervence v dětském věku a zdokonalují se v dovednostech kardiopulmonální
resuscitace dítěte
|
Požadavky na studenta
|
Aktivní účast na výuce, zápočtový test
|
Obsah
|
Přednášky
1. Fyziologie dětského věku.
2. Rozpoznání kriticky nemocného dítěte.
3. Dušnost.
4. Dehydratace.
5. Křeče.
6. Šokové stavy.
7. Popáleniny.
8. Intoxikace.
9. - 10. Kardiopulmonální resuscitace dítěte + praktický nácvik.
|
Aktivity
|
|
Studijní opory
|
|
Garanti a vyučující
|
|
Literatura
|
|
Časová náročnost
|
Všechny formy studia
|
Aktivity
|
Časová náročnost aktivity [h]
|
Příprava prezentace (referátu) [3-8]
|
15
|
Příprava na souhrnný test [6-30]
|
30
|
Kontaktní výuka
|
10
|
Celkem
|
55
|
|
Předpoklady
|
Odborné znalosti - pro úspěšné zvládnutí předmětu se předpokládá, že je student před zahájením výuky schopen: |
nejsou předepsány žádné specifické předpoklady |
Odborné dovednosti - pro úspěšné zvládnutí předmětu se předpokládá, že student před zahájením výuky dokáže: |
nejsou vyžadovány |
|
Výsledky učení
|
Odborné znalosti - po absolvování předmětu prokazuje student znalosti: |
popíše specifika terapeutické intervence v dětském věku |
charakterizuje systém kontinuálního sledování a léčby dětských nemocných s život ohrožujícími chorobami, úrazy a komplikacemi |
Odborné dovednosti - po absolvování předmětu prokazuje student dovednosti: |
rozpozná kriticky nemocné dítě |
provádí KPR dítěte |
|
Hodnoticí metody
|
Odborné znalosti - odborné znalosti dosažené studiem předmětu jsou ověřovány hodnoticími metodami: |
Test, |
Odborné dovednosti - odborné dovednosti dosažené studiem předmětu jsou ověřovány hodnoticími metodami: |
Test, |
|
Vyučovací metody
|
Odborné znalosti - pro dosažení odborných znalostí jsou užívány vyučovací metody: |
Přednáška založená na výkladu, |
Odborné dovednosti - pro dosažení odborných dovedností jsou užívány vyučovací metody: |
Přednáška založená na výkladu, |
|