|
|
Hlavní nabídka Prohlížení IS/STAG
Nalezené předměty, počet: 1
Stránkování výsledků vyhledávání
Nalezeno 1 záznamů
Export do Xls
Informace o předmětu
KAZ / NPM
:
Popis předmětu
Pracoviště / Zkratka
|
KAZ
/
NPM
|
Akademický rok
|
2024/2025
|
Akademický rok
|
2024/2025
|
Název
|
Neodkladná péče v modelových situacích
|
Způsob zakončení
|
Zápočet
|
Způsob zakončení
|
Zápočet
|
Akreditováno / Kredity
|
Ano,
2
Kred.
|
Forma zakončení
|
Kombinovaná
|
Forma zakončení
|
Kombinovaná
|
Rozsah hodin
|
Cvičení
2
[HOD/TYD]
|
Zápočet před zkouškou
|
Ne
|
Zápočet před zkouškou
|
Ne
|
Automatické uznávání zápočtu před zkouškou
|
Ne
|
Počítán do průměru
|
NE
|
Vyučovací jazyk
|
Čeština
|
Obs/max
|
|
|
|
Automatické uznávání zápočtu před zkouškou
|
Ne
|
Letní semestr
|
41 / -
|
0 / -
|
0 / -
|
Počítán do průměru
|
NE
|
Zimní semestr
|
0 / -
|
0 / -
|
0 / -
|
Opakovaný zápis
|
NE
|
Opakovaný zápis
|
NE
|
Rozvrh
|
Ano
|
Vyučovaný semestr
|
Letní semestr
|
Vyučovaný semestr
|
Letní semestr
|
Minimum (B + C) studentů
|
15
|
Volně zapisovatelný předmět |
Ano
|
Volně zapisovatelný předmět
|
Ano
|
Vyučovací jazyk
|
Čeština
|
Počet dnů praxe
|
0
|
Počet hodin kontaktní výuky |
0
|
Hodnotící stupnice |
S|N |
Periodicita |
každý rok
|
Periodicita upřesnění |
|
Základní teoretický předmět |
Ne
|
Profilující předmět |
Ano
|
Základní teoretický předmět |
Ne
|
Hodnotící stupnice |
S|N |
Nahrazovaný předmět
|
Žádný
|
Vyloučené předměty
|
Nejsou definovány
|
Podmiňující předměty
|
Nejsou definovány
|
Předměty informativně doporučené
|
Nejsou definovány
|
Předměty,které předmět podmiňuje
|
KAZ/ODP4
|
Graf četnosti udělených hodnocení studentům napříč roky:
Obrázek PNG
,
XLS
|
Cíle předmětu (anotace):
|
Předmět je zaměřen na získání manuální zručnosti v provádění jednotlivých výkonů potřebných v přednemocniční i v intenzivní péči. Obeznámí se s asistencí lékaři v neodkladných úkonech a výkonech.
|
Požadavky na studenta
|
- 100% docházka na cvičení
- aktivní přístup při plnění modelových situací
- 100% splnění zadaných modelových situací zaměřených na neodkladnou resuscitaci - při nesplnění modelových situací zaměřených na kardiopulmonální resuscitaci (nedodržení doporučených postupů, neschopnost práce s pomůckami apod.), není studentovi udělen zápočet, a to i přes to, že v ostatních modelových situacích uspěl!
- zápočtový test při nesplnění zadaných modelových situací v řádném a opravném termínu (tedy pouze 2. opravný termín) splněný na 80 %
|
Obsah
|
Cvičení
1. Řešení modelové situace zaměřené na polytraumatizovaného pacienta.
2. Řešení modelové situace zaměřené na popáleného pacienta.
3. Řešení modelové situace zaměřené na intoxikovaného pacienta.
4. Řešení modelové situace zaměřené na pacientku s probíhajícím překotným porodem.
5. Řešení modelové situace zaměřené na pacienta s akutní komplikací diabetu mellitu.
6. Řešení modelové situace zaměřené na pacienta s akutním koronárním syndromem.
7. Řešení modelové situace zaměřené na pacienta s náhlou zástavou oběhu - netraumatickou.
8. Řešení modelové situace zaměřené na pacienta s náhlou zástavou oběhu - traumatickou.
9. Řešení modelové situace zaměřené na dítě s náhlou zástavou oběhu - netraumatickou.
10. Zápočet.
|
Aktivity
|
|
Studijní opory
|
|
Garanti a vyučující
|
|
Literatura
|
-
Základní:
Mixa, Vladimír; Heinige, Pavel; Votruba, Václav. Dětská přednemocniční a urgentní péče. 2017. ISBN 978-80-204-4643-5.
-
Základní:
Truhlář, A. Doporučené postupy pro resuscitaci ERC 2015: souhrn doporučení. Urgentní medicína - mimořádné vydání, 2015.. České Budějovice: MEDIPRAX CB, 2015.
-
Základní:
Bulíková, Táňa. EKG pro záchranáře nekardiology. 1. vyd. Praha : Grada, 2015. ISBN 978-80-247-5307-2.
-
Základní:
European Resuscitation Council: Guidelines for Resuscitation 2021.. ISBN 978-80-7345-595-8.
-
Základní:
Knor, Jiří; Málek, Jiří. Farmakoterapie urgentních stavů. 3. doplněné a rozšířené vydání. 2019. ISBN 978-80-7345-595-8.
-
Základní:
Dobiáš, Viliam. Klinická propedeutika v urgentní medicíně. 1. vyd. Praha : Grada, 2013. ISBN 978-80-247-4571-8.
-
Základní:
ŠEBLOVÁ, J., KNOR, J. a kol. Urgentní medicína v klinické praxi lékaře.. Praha : Grada, 2018. ISBN 978-80-271-0596-0.
-
Základní:
Vyhláška č. 55/2011 Sb., o činnostech zdravotních pracovníků a jiných odborných pracovníků, ve znění pozdějších předpisů..
-
On-line katalogy knihoven
|
Časová náročnost
|
Prezenční forma studia
|
Aktivity
|
Časová náročnost aktivity [h]
|
Kontaktní výuka
|
20
|
Praktická výuka [vyjádření počtem hodin]
|
10
|
Příprava na souhrnný test [6-30]
|
20
|
Celkem
|
50
|
|
Předpoklady
|
Odborné znalosti - pro úspěšné zvládnutí předmětu se předpokládá, že je student před zahájením výuky schopen: |
nejsou definovány |
Odborné dovednosti - pro úspěšné zvládnutí předmětu se předpokládá, že student před zahájením výuky dokáže: |
provádět odborné výkony v neodkladné péči |
Obecné způsobilosti - před zahájením studia předmětu je student schopen: |
bc. studium: rozpozná problém, objasní jeho podstatu, rozčlení ho na části, |
|
Výsledky učení
|
Odborné znalosti - po absolvování předmětu prokazuje student znalosti: |
nejsou definovány |
Odborné dovednosti - po absolvování předmětu prokazuje student dovednosti: |
provádí kvalitně, bezpečně a s jistotou kardiopulmonální resuscitaci dětí a dospělých na modelu podle doporučených postupů ERC 2015 |
provádí kvalitně, bezpečně a s jistotou ošetření polytraumatizovaného pacienta dle algoritmu ABCDE |
provádí kvalitně, bezpečně a s jistotou ošetření pacienta s akutní komplikací diabetu mellitu |
pečuje o dětského pacienta v urgentní péči |
Obecné způsobilosti - po absolvování předmětu je student schopen: |
bc. studium: samostatně a odpovědně se na základě rámcového zadání rozhodují v souvislostech jen částečně známých, |
bc. studium: srozumitelně a přesvědčivě sdělují odborníkům i laikům informace o povaze odborných problémů a vlastním názoru na jejich řešení, |
|
Hodnoticí metody
|
Odborné dovednosti - odborné dovednosti dosažené studiem předmětu jsou ověřovány hodnoticími metodami: |
Test, |
Demonstrace dovedností (praktická činnost), |
Obecné způsobilosti - obecné způsobilosti dosažené studiem předmětu jsou ověřovány hodnoticími metodami: |
Test, |
Demonstrace dovedností (praktická činnost), |
|
Vyučovací metody
|
Odborné dovednosti - pro dosažení odborných dovedností jsou užívány vyučovací metody: |
Demonstrace dovedností, |
Cvičení (praktické činnosti), |
Obecné způsobilosti - pro dosažení obecných způsobilostí jsou užívány vyučovací metody: |
Cvičení (praktické činnosti), |
Demonstrace dovedností, |
|
|
|
|