|
|
Hlavní nabídka Prohlížení IS/STAG
Nalezené předměty, počet: 1
Stránkování výsledků vyhledávání
Nalezeno 1 záznamů
Export do Xls
Informace o předmětu
KAZ / ODPZ5
:
Popis předmětu
Pracoviště / Zkratka
|
KAZ
/
ODPZ5
|
Akademický rok
|
2024/2025
|
Akademický rok
|
2024/2025
|
Název
|
Odborná praxe 5
|
Způsob zakončení
|
Zápočet
|
Způsob zakončení
|
Zápočet
|
Akreditováno / Kredity
|
Ano,
4
Kred.
|
Forma zakončení
|
Kombinovaná
|
Forma zakončení
|
Kombinovaná
|
Rozsah hodin
|
Cvičení
120
[HOD/SEM]
|
Zápočet před zkouškou
|
Ne
|
Zápočet před zkouškou
|
Ne
|
Automatické uznávání zápočtu před zkouškou
|
Ano v případě předchozího hodnocení 4 nebo nic.
|
Počítán do průměru
|
NE
|
Vyučovací jazyk
|
Čeština
|
Obs/max
|
|
|
|
Automatické uznávání zápočtu před zkouškou
|
Ano v případě předchozího hodnocení 4 nebo nic.
|
Letní semestr
|
0 / -
|
0 / -
|
0 / -
|
Počítán do průměru
|
NE
|
Zimní semestr
|
0 / -
|
0 / -
|
0 / -
|
Opakovaný zápis
|
NE
|
Opakovaný zápis
|
NE
|
Rozvrh
|
Ano
|
Vyučovaný semestr
|
Zimní + Letní
|
Vyučovaný semestr
|
Zimní + Letní
|
Minimum (B + C) studentů
|
10
|
Volně zapisovatelný předmět |
Ano
|
Volně zapisovatelný předmět
|
Ano
|
Vyučovací jazyk
|
Čeština
|
Počet dnů praxe
|
0
|
Počet hodin kontaktní výuky |
|
Hodnotící stupnice |
S|N |
Periodicita |
každý rok
|
Periodicita upřesnění |
|
Základní teoretický předmět |
Ne
|
Profilující předmět |
Ne
|
Základní teoretický předmět |
Ne
|
Hodnotící stupnice |
S|N |
Nahrazovaný předmět
|
Žádný
|
Vyloučené předměty
|
Nejsou definovány
|
Podmiňující předměty
|
KAZ/ODPZ4 a KAZ/ARIP
|
Splnit všechny podmiňující předměty před zápisem
|
NE
|
Předměty informativně doporučené
|
KAZ/ODPZ4
|
Předměty,které předmět podmiňuje
|
Nejsou definovány
|
Graf četnosti udělených hodnocení studentům napříč roky:
Obrázek PNG
,
XLS
|
Cíle předmětu (anotace):
|
Cílem předmětu je:
- rozvinutí profesionálních vlastností a schopností pro výkon povolání zdravotnického záchranáře
- prohloubení a upevnění odborných vědomostí, dovedností, návyků a pracovních stereotypů se schopností využívat je i samostatně v rámci kompetencí zdravotnického záchranáře
- zvládání kvalifikované komunikace s nemocnými, jejich rodinami a ostatními osobami včetně dětí, geriatrických, handicapovaných, agresivních aj. pacientů ve všech situacích, a to i v náročných podmínkách či naléhavých situacích
- získání schopnosti samostatně se rozhodovat v rámci svých kompetencí a nést za tato rozhodnutí zodpovědnost, a to jak po stránce odborné, tak medicínsko-právní
- upevnění znalostí, dovedností a profesionálních návyků v používání veškerého vybavení, jež je součástí při ošetřovatelských činnostech zejména při poskytování neodkladné péče v nemocniční a přednemocniční složce
- fixace znalostí přepisů BZOP a hygienického režimu na všech pracovištích neodkladné péče
|
Požadavky na studenta
|
100% účast
|
Obsah
|
Specializovaná ošetřovatelská péče v přednemocniční péči a v zdravotnické záchranné službě.
Oborové znalosti v přednemocniční neodkladná péči
1) oběhový systém
(elektrofyziologie srdce, hemodynamika, náhlá zástava srdce a krevního oběhu, šokové
stavy, ICHS, arytmie, kolapsový stav, ischemická choroba srdeční, akutní cévní uzávěry)
2) dýchací systém
(náhlá zástava dýchání, akutní dechová nedostatečnost, aspirace a krvácení do dýchacích
cest, astmatický záchvat, astmatický stav, plicní edém, zhmoždění plic, pneumotorax)
3) centrální nervový systém
(bezvědomí nejasného původu, křečové stavy, cévní mozkové příhody, nitrolební krvácení,
otok mozku, traumatologie centrálního nervového systému, účinky toxických látek na
centrální nervový systém, akutní psychiatrické stavy)
4) gastrointestinální trakt
(krvácení , náhlé příhody břišní, akutní pankreatitída)
5) urogenitální trakt
(akutní selhání ledvin, ledvinová kolika, poruchy vnitřního prostředí a acidobazické
rovnováhy)
6) endokrinní systém
(akutní metabolické poruchy, diabetes mellitus-hypoglykémie, hyperglykémie,
thyreotoxická krize )
7) akutní stavy v pediatrii
(akutní epiglotitída, subglotická laryngitída, horečnaté stavy, akutní otravy, syndrom
týraného dítěte)
8) akutní stavy v chirurgii
(kraniocerebrální poranění, poranění páteře, hrudníku, břicha, pánve, končetin, polytrauma,
ztrátová poranění, Crush syndrom, blast syndrom, popáleniny, úraz el.proudem, poleptání,
strangulace)
9) akutní stavy v ORL a stomatologii
(úrazy ucha, závratě; úrazy nosu, epistaxe; úrazy v oblasti tváře, zlomeniny čelisti; cizí
tělesa)
10) akutní stavy v oftalmologii
(poranění a poleptání oka, cizí těleso v oku, akutní glaukomový záchvat)
11) akutní stavy v gynekologii a porodnictví
(akutní příhoda břišní, krvácení z rodidel, potrat, předčasný porod, preeklampsie, stav po
znásilnění)
|
Aktivity
|
|
Studijní opory
|
|
Garanti a vyučující
|
|
Literatura
|
-
Doporučená:
Mikešová, Z., Fraňková, M., Hernerová, R., Zajíčková, M. Kapitoly z ošetřovatelské péče I..
-
Doporučená:
Mikešová, Z., Fraňková, M., Hernerová, R., Zajíčková, M. Kapitoly z ošetřovatelské péče II..
-
Doporučená:
Rozsypalová, M, Staňková, M a kol. Ošetřovatelství I..
-
Doporučená:
Rozsypalová, M., Šafránková, A. Ošetřovatelství I..
-
Doporučená:
Rozsypalová, M, Staňková, M a kol. Ošetřovatelství II..
-
Doporučená:
Farkašová, D. a kol. Ošetřovatelství-teorie 1. české vydání. Martin: Osveta.
-
Doporučená:
Ann, R., Sharon E. Repetitorium pro zdravotní sestry.
-
Doporučená:
Jarošová, D. Teorie moderního ošetřovatelství.
-
On-line katalogy knihoven
|
Časová náročnost
|
Všechny formy studia
|
Aktivity
|
Časová náročnost aktivity [h]
|
Kontaktní výuka
|
120
|
Celkem
|
120
|
|
Předpoklady
|
|
Výsledky učení
|
Odborné znalosti - po absolvování předmětu prokazuje student znalosti: |
student je schopen vykonávat na klinických pracovištích samostatnou praktickou činnost pod odborným dohledem lékařských a nelékařských zdravotnických pracovníků, kteří plní funkci školitele na daném pracovišti |
|
Hodnoticí metody
|
Odborné znalosti - odborné znalosti dosažené studiem předmětu jsou ověřovány hodnoticími metodami: |
Praktická zkouška, |
Průběžné hodnocení, |
|
Vyučovací metody
|
Odborné znalosti - pro dosažení odborných znalostí jsou užívány vyučovací metody: |
Klinická praxe pod dohledem, |
|
|
|
|