|
|
Hlavní nabídka Prohlížení IS/STAG
Nalezené předměty, počet: 1
Stránkování výsledků vyhledávání
Nalezeno 1 záznamů
Export do Xls
Informace o předmětu
KAZ / URME4
:
Popis předmětu
Pracoviště / Zkratka
|
KAZ
/
URME4
|
Akademický rok
|
2024/2025
|
Akademický rok
|
2024/2025
|
Název
|
Urgentní medicína 4
|
Způsob zakončení
|
Zápočet
|
Způsob zakončení
|
Zápočet
|
Akreditováno / Kredity
|
Ano,
2
Kred.
|
Forma zakončení
|
Kombinovaná
|
Forma zakončení
|
Kombinovaná
|
Rozsah hodin
|
Přednáška
1
[HOD/TYD]
Cvičení
1
[HOD/TYD]
|
Zápočet před zkouškou
|
Ne
|
Zápočet před zkouškou
|
Ne
|
Automatické uznávání zápočtu před zkouškou
|
Ne
|
Počítán do průměru
|
NE
|
Vyučovací jazyk
|
Čeština
|
Obs/max
|
|
|
|
Automatické uznávání zápočtu před zkouškou
|
Ne
|
Letní semestr
|
39 / -
|
0 / -
|
0 / -
|
Počítán do průměru
|
NE
|
Zimní semestr
|
0 / -
|
0 / -
|
0 / -
|
Opakovaný zápis
|
NE
|
Opakovaný zápis
|
NE
|
Rozvrh
|
Ano
|
Vyučovaný semestr
|
Letní semestr
|
Vyučovaný semestr
|
Letní semestr
|
Minimum (B + C) studentů
|
15
|
Volně zapisovatelný předmět |
Ano
|
Volně zapisovatelný předmět
|
Ano
|
Vyučovací jazyk
|
Čeština
|
Počet dnů praxe
|
0
|
Počet hodin kontaktní výuky |
0
|
Hodnotící stupnice |
S|N |
Periodicita |
každý rok
|
Periodicita upřesnění |
|
Základní teoretický předmět |
Ne
|
Profilující předmět |
Ano
|
Základní teoretický předmět |
Ne
|
Hodnotící stupnice |
S|N |
Nahrazovaný předmět
|
Žádný
|
Vyloučené předměty
|
Nejsou definovány
|
Podmiňující předměty
|
Nejsou definovány
|
Předměty informativně doporučené
|
Nejsou definovány
|
Předměty,které předmět podmiňuje
|
KAZ/ODP4
|
Graf četnosti udělených hodnocení studentům napříč roky:
Obrázek PNG
,
XLS
|
Cíle předmětu (anotace):
|
Cílem komplexu předmětů Urgentní medicína je po teoretické a praktické stránce připravit studenty na zvládnutí poskytování specifické ošetřovatelské péče v oblasti přednemocniční neodkladné péče.
|
Požadavky na studenta
|
zápočtový test na 80%
podmínkou pro udělení zápočtu je 90% účast na přednáškách a cvičeních
|
Obsah
|
Přednášky
1. - 2. Urgentní příjem.
3. - 4. Manipulace, imobilizace a transport pacienta.
5. - 6. Trauma I.
7. - 8. Trauma II.
9. - 10. Vybrané kazuistiky z urgentní medicíny.
Cvičení
1.-2. Řešení kazuistik z urgentního příjmu.
3.-4. Manipulace, imobilizace a transport pacienta - praktický nácvik.
5.-6. Přístup k pacientovi se závažným traumatem v přednemocniční péči - praktický nácvik.
7.-8. Ošetření pneumothoraxu v přednemocniční péči (na simulátoru).
9.-10. Stavění krvácení (pomůcky pro stavění krvácení + farmakologická podpora).
|
Aktivity
|
|
Studijní opory
|
|
Garanti a vyučující
|
-
Garanti:
MUDr. Pavel Leden, Ph.D. (100%),
-
Přednášející:
Doc. MUDr. Eduard Kasal, CSc. (100%),
MUDr. Pavel Leden, Ph.D. (100%),
-
Cvičící:
Ing. Petr Brůžek (100%),
Ing. Jan Kordík (100%),
PhDr. Mgr. et Mgr. Antonín Pojeta, LL.M., DBA (100%),
|
Literatura
|
-
Základní:
Mixa, Vladimír; Heinige, Pavel; Votruba, Václav. Dětská přednemocniční a urgentní péče. 2017. ISBN 978-80-204-4643-5.
-
Základní:
Dobiáš, Viliam. Klinická propedeutika v urgentní medicíně. 1. vyd. Praha : Grada, 2013. ISBN 978-80-247-4571-8.
-
Základní:
Remeš, Roman; Trnovská, Silvia. Praktická příručka přednemocniční urgentní medicíny. 1. vyd. Praha : Grada, 2013. ISBN 978-80-247-4530-5.
-
Doporučená:
časopis Urgetní medicína.
-
Doporučená:
Doporučené postupy pro resuscitaci ERC 2015: souhrn doporučení.
-
Doporučená:
BĚLOHLÁVEK, J. EKG v akutní kardiologii: průvodce pro intenzivní péči i rutinní klinickou praxi. Praha: Maxdorf, 2014. ISBN 978-80-7345-419-7.
-
Doporučená:
ŠEVČÍK, Pavel a kol. Intenzivní medicína. Praha: Galén, 2014. ISBN 978-80-7492-066-0.
-
Doporučená:
Resuscitation: official journal of the European Resuscitation Council. London: Middlesex.
-
Doporučená:
POLÁK, M. Třídění pacientů na oddělení emergency aneb návrh, jak by to mohlo vypadat. Praha: Mladá Fronta, 2018. ISBN 978-80-204-4650-3.
-
Doporučená:
ŠEBLOVÁ, J., KNOR, J. a kol. Urgentní medicína v klinické praxi lékaře.. Praha : Grada, 2018. ISBN 978-80-271-0596-0.
-
On-line katalogy knihoven
|
Časová náročnost
|
Prezenční forma studia
|
Aktivity
|
Časová náročnost aktivity [h]
|
Kontaktní výuka
|
20
|
Praktická výuka [vyjádření počtem hodin]
|
10
|
Příprava na souhrnný test [6-30]
|
20
|
Celkem
|
50
|
|
Předpoklady
|
Odborné znalosti - pro úspěšné zvládnutí předmětu se předpokládá, že je student před zahájením výuky schopen: |
nejsou vyžadovány |
Odborné dovednosti - pro úspěšné zvládnutí předmětu se předpokládá, že student před zahájením výuky dokáže: |
nejsou vyžadovány |
Obecné způsobilosti - před zahájením studia předmětu je student schopen: |
bc. studium: své učení a pracovní činnost si sám plánuje a organizuje, |
bc. studium: efektivně využívá různé strategie učení k získání a zpracování poznatků a informací, hledá a rozvíjí účinné postupy ve svém učení, |
bc. studium: kriticky přistupuje ke zdrojům informací, informace tvořivě zpracovává a využívá při svém studiu a praxi, |
bc. studium: rozpozná problém, objasní jeho podstatu, rozčlení ho na části, |
|
Výsledky učení
|
Odborné znalosti - po absolvování předmětu prokazuje student znalosti: |
charakterizuje urgentní příjem, personální a materiálně technické vybavení včetně bezpečnosti práce |
popíše jak přistupovat k pacientovi se závažným traumatem v PNP |
Odborné dovednosti - po absolvování předmětu prokazuje student dovednosti: |
ovládá manipulaci, imobilizaci a transport pacienta |
ošetřuje pneumothorax |
staví krvácení |
Obecné způsobilosti - po absolvování předmětu je student schopen: |
bc. studium: samostatně a odpovědně se na základě rámcového zadání rozhodují v souvislostech jen částečně známých, |
bc. studium: srozumitelně a přesvědčivě sdělují odborníkům i laikům informace o povaze odborných problémů a vlastním názoru na jejich řešení, |
bc. studium: do jejich řešení zahrnují úvahu o jejich etickém rozměru, |
bc. studium: používají své odborné znalosti, odborné dovednosti a obecné způsobilosti alespoň v jednom cizím jazyce, |
|
Hodnoticí metody
|
Odborné znalosti - odborné znalosti dosažené studiem předmětu jsou ověřovány hodnoticími metodami: |
Test, |
Odborné dovednosti - odborné dovednosti dosažené studiem předmětu jsou ověřovány hodnoticími metodami: |
Demonstrace dovedností (praktická činnost), |
Obecné způsobilosti - obecné způsobilosti dosažené studiem předmětu jsou ověřovány hodnoticími metodami: |
Test, |
Demonstrace dovedností (praktická činnost), |
|
Vyučovací metody
|
Odborné znalosti - pro dosažení odborných znalostí jsou užívány vyučovací metody: |
Přednáška založená na výkladu, |
Výuka podporovaná multimédii, |
Odborné dovednosti - pro dosažení odborných dovedností jsou užívány vyučovací metody: |
Demonstrace dovedností, |
Cvičení (praktické činnosti), |
Obecné způsobilosti - pro dosažení obecných způsobilostí jsou užívány vyučovací metody: |
Přednáška založená na výkladu, |
Demonstrace dovedností, |
Výuka podporovaná multimédii, |
Cvičení (praktické činnosti), |
|
|
|
|