|
|
Hlavní nabídka Prohlížení IS/STAG
Nalezené předměty, počet: 1
Stránkování výsledků vyhledávání
Nalezeno 1 záznamů
Export do Xls
Informace o předmětu
KAZ / VEZVK
:
Popis předmětu
Pracoviště / Zkratka
|
KAZ
/
VEZVK
|
Akademický rok
|
2024/2025
|
Akademický rok
|
2024/2025
|
Název
|
Veřejné zdravotnictví
|
Způsob zakončení
|
Zápočet
|
Způsob zakončení
|
Zápočet
|
Akreditováno / Kredity
|
Ano,
1
Kred.
|
Forma zakončení
|
Kombinovaná
|
Forma zakončení
|
Kombinovaná
|
Rozsah hodin
|
Přednáška
17
[HOD/SEM]
|
Zápočet před zkouškou
|
Ne
|
Zápočet před zkouškou
|
Ne
|
Automatické uznávání zápočtu před zkouškou
|
Ano v případě předchozího hodnocení 4 nebo nic.
|
Počítán do průměru
|
NE
|
Vyučovací jazyk
|
Čeština
|
Obs/max
|
|
|
|
Automatické uznávání zápočtu před zkouškou
|
Ano v případě předchozího hodnocení 4 nebo nic.
|
Letní semestr
|
0 / -
|
0 / -
|
0 / -
|
Počítán do průměru
|
NE
|
Zimní semestr
|
32 / -
|
0 / -
|
0 / -
|
Opakovaný zápis
|
NE
|
Opakovaný zápis
|
NE
|
Rozvrh
|
Ano
|
Vyučovaný semestr
|
Zimní semestr
|
Vyučovaný semestr
|
Zimní semestr
|
Minimum (B + C) studentů
|
10
|
Volně zapisovatelný předmět |
Ano
|
Volně zapisovatelný předmět
|
Ano
|
Vyučovací jazyk
|
Čeština
|
Počet dnů praxe
|
0
|
Počet hodin kontaktní výuky |
|
Hodnotící stupnice |
S|N |
Periodicita |
každý rok
|
Periodicita upřesnění |
|
Základní teoretický předmět |
Ne
|
Profilující předmět |
Ne
|
Základní teoretický předmět |
Ne
|
Hodnotící stupnice |
S|N |
Nahrazovaný předmět
|
Žádný
|
Vyloučené předměty
|
Nejsou definovány
|
Podmiňující předměty
|
Nejsou definovány
|
Předměty informativně doporučené
|
Nejsou definovány
|
Předměty,které předmět podmiňuje
|
Nejsou definovány
|
Graf četnosti udělených hodnocení studentům napříč roky:
Obrázek PNG
,
XLS
|
Cíle předmětu (anotace):
|
Cílem předmětu je získání teoretických a praktických znalostí v oboru veřejné zdravotnictví. Náplní předmětu je seznámit studenty s hlavními strategiemi a zásadami politiky péče o zdraví lidu, s metodami a způsoby hodnocení zdravotního stavu obyvatelstva a systémem financování zdravotní a sociální péče.
|
Požadavky na studenta
|
docházka 80 % (tolerovány 2 absence), seminární práce a její prezentace, písemný test při úspěšnosti plnění 70%
|
Obsah
|
1. Obor veřejné zdravotnictví, jeho současné pojetí a význam
2.-3. Zdraví a nemoc, determinanty zdraví
4.-5. Prevence v péči o zdraví, dispenzarizace
6.-7. Typy zdravotní péče
8.-9. Zdravotnická legislativa
10.-11. Zdravotní politika ? programy WHO, regionální zdrav.politika
12. Systém a způsoby financování zdravotní a sociální péče
13. Systém sociálního zabezpečení v ČR
14. Organizace zabývající se zdravotní péči v ČR a ve světě
15. Národní zdravotní informační systém, MKN, registry
16. Metody studia zdravotního stavu obyvatelstva
17. Vzdělávání ve zdravotnictví
Cvičení tematicky navazují na teoretické přednášky praktickou aplikací získaných informací
|
Aktivity
|
|
Studijní opory
|
https://mefanet.fzs.zcu.cz/clanky.php?aid=38
|
Garanti a vyučující
|
|
Literatura
|
-
Doporučená:
Gladkij, Ivan; Koldová, Zdenka. Propedeutika sociálního lékařství. 1. vyd. Olomouc : Univerzita Palackého, Lékařská fakulta, 1998. ISBN 80-7067-904-2.
-
Doporučená:
VURM.V. et al. Vybrané kapitoly z veřejného a sociálního zdravotnictví. Triton Praha, 2007. ISBN 9788072549979.
-
Doporučená:
ZAVÁZALOVÁ, H. A KOL. Vybrané kapitoly ze sociálního lékařství a veřejného zdravotnictví. Karolinum Praha, 2008.
-
Doporučená:
Vožehová, S. Základy veřejného zdravotnictví - učební texty pro bakalářské studium.
-
Doporučená:
HAVRÁNEK, J., HAVRÁNKOVÁ, R., VURM, V. Základy zdravotnické statistiky. ZSF JU České Budějovice, 2004.
-
Doporučená:
Gladkij, I. Zdravotnická politika, zdraví, zdravotnictví.
-
On-line katalogy knihoven
|
Časová náročnost
|
Všechny formy studia
|
Aktivity
|
Časová náročnost aktivity [h]
|
Kontaktní výuka
|
17
|
Příprava na souhrnný test [6-30]
|
10
|
Celkem
|
27
|
|
Předpoklady
|
|
Výsledky učení
|
|
Hodnoticí metody
|
|
Vyučovací metody
|
Odborné znalosti - pro dosažení odborných znalostí jsou užívány vyučovací metody: |
Přednáška s diskusí, |
Přednáška s aktivizací studentů, |
Výuka podporovaná multimédii, |
Prezentace práce studentů, |
Diskuse, |
Samostatná práce studentů, |
Odborné dovednosti - pro dosažení odborných dovedností jsou užívány vyučovací metody: |
Cvičení (praktické činnosti), |
Výuka podporovaná multimédii, |
|
|
|
|