|
|
Hlavní nabídka Prohlížení IS/STAG
Nalezené předměty, počet: 1
Stránkování výsledků vyhledávání
Nalezeno 1 záznamů
Export do Xls
Informace o předmětu
KBS / A4X
:
Popis předmětu
Pracoviště / Zkratka
|
KBS
/
A4X
|
Akademický rok
|
2024/2025
|
Akademický rok
|
2024/2025
|
Název
|
Arabština 4
|
Způsob zakončení
|
Zkouška
|
Způsob zakončení
|
Zkouška
|
Akreditováno / Kredity
|
Ano,
5
Kred.
|
Forma zakončení
|
Kombinovaná
|
Forma zakončení
|
Kombinovaná
|
Rozsah hodin
|
Cvičení
3
[HOD/TYD]
|
Zápočet před zkouškou
|
Ne
|
Zápočet před zkouškou
|
Ne
|
Automatické uznávání zápočtu před zkouškou
|
Ano v případě předchozího hodnocení 4 nebo nic.
|
Počítán do průměru
|
ANO
|
Vyučovací jazyk
|
Čeština
|
Obs/max
|
|
|
|
Automatické uznávání zápočtu před zkouškou
|
Ano v případě předchozího hodnocení 4 nebo nic.
|
Letní semestr
|
0 / -
|
12 / -
|
0 / -
|
Počítán do průměru
|
ANO
|
Zimní semestr
|
0 / -
|
0 / -
|
0 / -
|
Opakovaný zápis
|
NE
|
Opakovaný zápis
|
NE
|
Rozvrh
|
Ano
|
Vyučovaný semestr
|
Letní semestr
|
Vyučovaný semestr
|
Letní semestr
|
Minimum (B + C) studentů
|
nestanoveno
|
Volně zapisovatelný předmět |
Ano
|
Volně zapisovatelný předmět
|
Ano
|
Vyučovací jazyk
|
Čeština
|
Počet dnů praxe
|
0
|
Počet hodin kontaktní výuky |
0
|
Hodnotící stupnice |
1|2|3|4 |
Periodicita |
každý rok
|
Periodicita upřesnění |
|
Základní teoretický předmět |
Ne
|
Profilující předmět |
Ne
|
Základní teoretický předmět |
Ne
|
Hodnotící stupnice |
1|2|3|4 |
Nahrazovaný předmět
|
Žádný
|
Vyloučené předměty
|
Nejsou definovány
|
Podmiňující předměty
|
Nejsou definovány
|
Předměty informativně doporučené
|
Nejsou definovány
|
Předměty,které předmět podmiňuje
|
Nejsou definovány
|
Graf četnosti udělených hodnocení studentům napříč roky:
Obrázek PNG
,
XLS
|
Cíle předmětu (anotace):
|
Kurz se zaměřuje na prohloubení gramatických znalostí z předchozích kurzů, stejně tak klade důraz na konverzační schopnosti. Náplň kurzu zahrnuje četbu a překlad textů pro pochopení psaného a mluveného slova, diskuse o tématech týkajících se aktuálních událostí, politiky, hospodářství, společnosti a kultury. Studenti budou průběžně samostatně vyhledávat a zpracovávat informace a v semináři vystoupí s vlastními prezentacemi.
|
Požadavky na studenta
|
Průběžné testy, referát, samostatná práce studentů a závěrečná kombinovaná zkouška.
|
Obsah
|
Opakování slovesných kmenů z předchozího kurzu, rozšířené slovesné kmeny typu tafá'aala, infaala, iftaala,istafaala. Komparativ a superlativ přídavných jmen, řadové číslovky, subjunktiv, inna wa achawátuhá, slovesa nedokonalá, kána wa achawátuhá, apokopát, negace za použití lam, má, lan, lá. Pasivum I. kmene silných sloves, modální slovesa a jejich užití, vztažná zájmena, masdar a jeho použití, vztažné věty.
|
Aktivity
|
|
Studijní opory
|
|
Garanti a vyučující
|
|
Literatura
|
-
Základní:
Baalbaki, Mounir; Baalbaki, Rohi. Al Mawrid : dictionary English-Arabic/Arabic-English. Beirut : Dar El-Ilm Lil-malayen, 2004.
-
Základní:
Oliverius, Jaroslav; Ondráš, František. Moderní spisovná arabština : [vysokoškolská učebnice]. II. Praha : SET OUT, 2009. ISBN 978-80-86277-70-7.
-
Základní:
Oliverius, Jaroslav; Ondráš, František. Moderní spisovná arabština : vysokoškolská učebnice. 1. díl. Praha : SET OUT, 2007. ISBN 978-80-86277-51-6.
-
Základní:
Fleissig, Jiří; Bahbouh, Charif. Základy moderní spisovné arabštiny. Díl II.. Praha : Dar Ibn Rushd, 2004. ISBN 80-86149-39-0.
-
Základní:
Fleissig, Jiří; Bahbouh, Charif. Základy moderní spisovné arabštiny. Díl 1. Praha : Dar Ibn Rushd, 2003. ISBN 80-86149-38-2.
-
Doporučená:
Brustad, Kristen; Al-Tonsi, Abbas; Al-Batal, Mahmoud. Al-Kitaab fii tacallum al-cArabiyya : with DVDs : A textbook for Arabic. Part 2. Washington : Georgetown University Press, 2006. ISBN 978-1-58901-096-3.
-
Doporučená:
Brustad, Kristen; Al-Tonsi, Abbas; Al-Batal, Mahmoud. Answer key to Al-Kitaab fii Tacallum al-cArabiyya with DVDs : a textbook for Arabic. Part 2. Washington : Georgetown University Press, 2006. ISBN 978-1-58901-097-0.
-
Doporučená:
Arabsko-český česko-arabský slovník : 4500 nejpoužívanějších slov denního tisku, úředních listin a naukové prózy ; sestavil L.Kropáček. Praha : SPN, 1984.
-
On-line katalogy knihoven
|
Časová náročnost
|
Prezenční forma studia
|
Aktivity
|
Časová náročnost aktivity [h]
|
Příprava na zkoušku [10-60]
|
60
|
Příprava na dílčí test [2-10]
|
16
|
Kontaktní výuka
|
39
|
Příprava prezentace (referátu v cizím jazyce) [10-15]
|
15
|
Celkem
|
130
|
|
Předpoklady
|
Odborné znalosti - pro úspěšné zvládnutí předmětu se předpokládá, že je student před zahájením výuky schopen: |
- disponovat odbornými znalostmi získanými v požadovaném rozsahu v rámci kurzu Arabština 1 (KBS/A1X), Arabština 2 (KBS/A2X) a Arabština 3 (KBS/A3X). |
Odborné dovednosti - pro úspěšné zvládnutí předmětu se předpokládá, že student před zahájením výuky dokáže: |
- disponovat odbornými dovednostmi získanými v požadovaném rozsahu v rámci kurzu Arabština 1 (KBS/A1X), Arabština 2 (KBS/A2X) a Arabština 3 (KBS/A3X)
- plánovat samostatně vlastní studium a učení, efektivně využívá moderní informační technologie. |
Obecné způsobilosti - před zahájením studia předmětu je student schopen: |
bc. studium: rozumí sdělením různého typu v různých komunikačních situacích, správně interpretuje přijímaná sdělení a věcně argumentuje; v nejasných nebo sporných komunikačních situacích pomáhá dosáhnout porozumění, |
bc. studium: prezentuje vhodným způsobem svou práci i sám sebe před známým i neznámým publikem, |
|
Výsledky učení
|
Odborné znalosti - po absolvování předmětu prokazuje student znalosti: |
- znát bezpečně rozšířené slovesné kmeny ve tvaru perfekta i imperfekta, rozkazu, participií a masdaru
- identifikovat masdar, komparativ a superlativ přídavných jmen, řadové číslovky, subjunktiv
- negovat za použití lam, má, lan, lá
- určit pravidla pro použití pasiva I. kmene silných sloves, modálních sloves, vztažných zájmen, masdaru, vztažné věty
|
Odborné dovednosti - po absolvování předmětu prokazuje student dovednosti: |
- vyjadřovat svůj názor ve větách
- interpretovat text i slyšený projev
- používat bezpečně rozšířené slovesné kmeny ve tvaru perfekta i imperfekta, rozkazu, participií a masdaru
- používat masdar, vyjadřuje složitější vztažná souvětí
|
Obecné způsobilosti - po absolvování předmětu je student schopen: |
bc. studium: samostatně získávají další odborné znalosti, dovednosti a způsobilosti na základě především praktické zkušenosti a jejího vyhodnocení, ale také samostatným studiem teoretických poznatků oboru, |
|
Hodnoticí metody
|
Odborné znalosti - odborné znalosti dosažené studiem předmětu jsou ověřovány hodnoticími metodami: |
Individuální prezentace, |
Kombinovaná zkouška, |
Test, |
Demonstrace dovedností (praktická činnost), |
Odborné dovednosti - odborné dovednosti dosažené studiem předmětu jsou ověřovány hodnoticími metodami: |
Individuální prezentace, |
Demonstrace dovedností (praktická činnost), |
Obecné způsobilosti - obecné způsobilosti dosažené studiem předmětu jsou ověřovány hodnoticími metodami: |
Kombinovaná zkouška, |
Individuální prezentace, |
|
Vyučovací metody
|
Odborné znalosti - pro dosažení odborných znalostí jsou užívány vyučovací metody: |
Samostudium, |
Seminární výuka (diskusní metody), |
Demonstrace dovedností, |
Analyticko-kritická práce s textem, |
Diskuse, |
Výuka podporovaná multimédii, |
Odborné dovednosti - pro dosažení odborných dovedností jsou užívány vyučovací metody: |
Seminární výuka (diskusní metody), |
Analyticko-kritická práce s textem, |
Obecné způsobilosti - pro dosažení obecných způsobilostí jsou užívány vyučovací metody: |
Demonstrace dovedností, |
Samostatná práce studentů, |
Prezentace práce studentů, |
|
|
|
|