|
|
Hlavní nabídka Prohlížení IS/STAG
Nalezené předměty, počet: 1
Stránkování výsledků vyhledávání
Nalezeno 1 záznamů
Export do Xls
Informace o předmětu
KBS / GBX
:
Popis předmětu
Pracoviště / Zkratka
|
KBS
/
GBX
|
Akademický rok
|
2024/2025
|
Akademický rok
|
2024/2025
|
Název
|
Geografie Blízkého východu
|
Způsob zakončení
|
Zkouška
|
Způsob zakončení
|
Zkouška
|
Akreditováno / Kredity
|
Ano,
5
Kred.
|
Forma zakončení
|
Písemná
|
Forma zakončení
|
Písemná
|
Rozsah hodin
|
Přednáška
4
[HOD/TYD]
|
Zápočet před zkouškou
|
Ne
|
Zápočet před zkouškou
|
Ne
|
Automatické uznávání zápočtu před zkouškou
|
Ano v případě předchozího hodnocení 4 nebo nic.
|
Počítán do průměru
|
ANO
|
Vyučovací jazyk
|
Čeština
|
Obs/max
|
|
|
|
Automatické uznávání zápočtu před zkouškou
|
Ano v případě předchozího hodnocení 4 nebo nic.
|
Letní semestr
|
0 / -
|
0 / -
|
0 / -
|
Počítán do průměru
|
ANO
|
Zimní semestr
|
0 / -
|
0 / -
|
33 / -
|
Opakovaný zápis
|
NE
|
Opakovaný zápis
|
NE
|
Rozvrh
|
Ano
|
Vyučovaný semestr
|
Zimní semestr
|
Vyučovaný semestr
|
Zimní semestr
|
Minimum (B + C) studentů
|
nestanoveno
|
Volně zapisovatelný předmět |
Ano
|
Volně zapisovatelný předmět
|
Ano
|
Vyučovací jazyk
|
Čeština
|
Počet dnů praxe
|
0
|
Počet hodin kontaktní výuky |
0
|
Hodnotící stupnice |
1|2|3|4 |
Periodicita |
každý rok
|
Periodicita upřesnění |
|
Základní teoretický předmět |
Ne
|
Profilující předmět |
Ne
|
Základní teoretický předmět |
Ne
|
Hodnotící stupnice |
1|2|3|4 |
Nahrazovaný předmět
|
Žádný
|
Vyloučené předměty
|
Nejsou definovány
|
Podmiňující předměty
|
Nejsou definovány
|
Předměty informativně doporučené
|
Nejsou definovány
|
Předměty,které předmět podmiňuje
|
Nejsou definovány
|
Graf četnosti udělených hodnocení studentům napříč roky:
Obrázek PNG
,
XLS
|
Cíle předmětu (anotace):
|
Předmět je zaměřen na přírodní podmínky a různé aspekty osídlení v regionu Blízkého východu a severní Afriky. Kurz cílí na vytvoření solidního znalostního přehledu jednak o fyzickém charakteru místní krajiny (horstva, řeky, jezera atd.), klimatu, přírodních zdrojích, charakteristické fauně a flóře, jednak o skutečnostech v rámci vybraných témat socioekonomické geografie, tj. lidská sídla, velikost populací, průmysl a nerostné zdroje, zemědělství, turistický ruch.
|
Požadavky na studenta
|
seminární práce
|
Obsah
|
Maroko a Alžírsko
Tunisko a Libye
Egypt a Súdán
Arabský poloostrov
Sýrie a Libanon
Jordánsko
Izrael a Palestina
Turecko
Irák
Írán
Střední Asie a Afghánistán
Etiopie a Africký roh
|
Aktivity
|
|
Studijní opory
|
|
Garanti a vyučující
|
|
Literatura
|
-
Základní:
Kropáček, L. Blízký východ na přelomu tisíciletí.. Praha, 1999.
-
Doporučená:
Al-Asad, M. Contemporary Architecture and Urbanism in the Middle East. University Press of Florida, 2012.
-
Doporučená:
Mehler, Carl. National geographic Atlas of the Middle East.. National Geographic Society, 2008.
-
Doporučená:
The Middle East and North Africa 2020. Europa Publications, London: Routledge, 2019.
-
Doporučená:
King, D.M. Water and Conflict in the Middle East. C Hurst and Co Publishers Ltd, 2019.
-
On-line katalogy knihoven
|
Časová náročnost
|
Prezenční forma studia
|
Aktivity
|
Časová náročnost aktivity [h]
|
Kontaktní výuka
|
52
|
Příprava na zkoušku [10-60]
|
58
|
Vypracování seminární práce v bakalářském studijním programu [5-40]
|
20
|
Celkem
|
130
|
|
Předpoklady
|
Odborné znalosti - pro úspěšné zvládnutí předmětu se předpokládá, že je student před zahájením výuky schopen: |
- orientovat se ve světových dějinách
- určit země s hlavními městy v regionu Blízkého východu a severní Afriky
- určit nejdůležitější řeky, moře, pohoří v regionu |
Odborné dovednosti - pro úspěšné zvládnutí předmětu se předpokládá, že student před zahájením výuky dokáže: |
- pracovat samostatně s mapami a relevantními odbornými zdroji
- ovládat moderní informační technologie |
Obecné způsobilosti - před zahájením studia předmětu je student schopen: |
bc. studium: efektivně využívá dostupné prostředky komunikace, verbální i neverbální, včetně symbolických a grafických vyjádření informací různého typu, |
bc. studium: vyjadřuje se v mluvených i psaných projevech jasně, srozumitelně a přiměřeně tomu, komu, co a jak chce sdělit, s jakým záměrem a v jaké situaci komunikuje, |
|
Výsledky učení
|
Odborné znalosti - po absolvování předmětu prokazuje student znalosti: |
- charakterizovat přírodní podmínky konkrétních zemí studovaného regionu
- identifikovat významné přírodní zdroje napříč regionem
- určit klimatické charakteristiky napříč regionem
- určit a vysvětlit podstatná fakta z oblasti socioekonomické geografie týkající se zejména tamějších lidských sídel, velikostí populací, průmyslu a nerostných zdrojů, zemědělství, turistického ruchu |
Odborné dovednosti - po absolvování předmětu prokazuje student dovednosti: |
- nakreslit bez opory přibližnou mapu regionu
- interpretovat vztah mezi přírodními podmínkami a charakteristikami lidských sídel a společností
- vyhledávat a využívat relevantní on-line zdroje dat a informací |
Obecné způsobilosti - po absolvování předmětu je student schopen: |
bc. studium: samostatně získávají další odborné znalosti, dovednosti a způsobilosti na základě především praktické zkušenosti a jejího vyhodnocení, ale také samostatným studiem teoretických poznatků oboru, |
|
Hodnoticí metody
|
Odborné znalosti - odborné znalosti dosažené studiem předmětu jsou ověřovány hodnoticími metodami: |
Seminární práce, |
Písemná zkouška, |
Odborné dovednosti - odborné dovednosti dosažené studiem předmětu jsou ověřovány hodnoticími metodami: |
Seminární práce, |
Obecné způsobilosti - obecné způsobilosti dosažené studiem předmětu jsou ověřovány hodnoticími metodami: |
Písemná zkouška, |
Seminární práce, |
Demonstrace dovedností (praktická činnost), |
|
Vyučovací metody
|
Odborné znalosti - pro dosažení odborných znalostí jsou užívány vyučovací metody: |
Přednáška založená na výkladu, |
Samostudium, |
Samostatná práce studentů, |
Demonstrace dovedností, |
Diskuse, |
Odborné dovednosti - pro dosažení odborných dovedností jsou užívány vyučovací metody: |
Přednáška založená na výkladu, |
Diskuse, |
Obecné způsobilosti - pro dosažení obecných způsobilostí jsou užívány vyučovací metody: |
Přednáška s aktivizací studentů, |
|
|
|
|