|
|
Hlavní nabídka Prohlížení IS/STAG
Nalezené předměty, počet: 1
Stránkování výsledků vyhledávání
Nalezeno 1 záznamů
Export do Xls
Informace o předmětu
KBS / IP3Y
:
Popis předmětu
Pracoviště / Zkratka
|
KBS
/
IP3Y
|
Akademický rok
|
2024/2025
|
Akademický rok
|
2024/2025
|
Název
|
Ivrit pro pokročilé 3
|
Způsob zakončení
|
Zkouška
|
Způsob zakončení
|
Zkouška
|
Akreditováno / Kredity
|
Ano,
5
Kred.
|
Forma zakončení
|
Kombinovaná
|
Forma zakončení
|
Kombinovaná
|
Rozsah hodin
|
Cvičení
3
[HOD/TYD]
|
Zápočet před zkouškou
|
Ne
|
Zápočet před zkouškou
|
Ne
|
Automatické uznávání zápočtu před zkouškou
|
Ano v případě předchozího hodnocení 4 nebo nic.
|
Počítán do průměru
|
ANO
|
Vyučovací jazyk
|
Čeština
|
Obs/max
|
|
|
|
Automatické uznávání zápočtu před zkouškou
|
Ano v případě předchozího hodnocení 4 nebo nic.
|
Letní semestr
|
0 / -
|
0 / -
|
0 / -
|
Počítán do průměru
|
ANO
|
Zimní semestr
|
0 / -
|
1 / -
|
0 / -
|
Opakovaný zápis
|
NE
|
Opakovaný zápis
|
NE
|
Rozvrh
|
Ano
|
Vyučovaný semestr
|
Zimní semestr
|
Vyučovaný semestr
|
Zimní semestr
|
Minimum (B + C) studentů
|
nestanoveno
|
Volně zapisovatelný předmět |
Ano
|
Volně zapisovatelný předmět
|
Ano
|
Vyučovací jazyk
|
Čeština
|
Počet dnů praxe
|
0
|
Počet hodin kontaktní výuky |
0
|
Hodnotící stupnice |
1|2|3|4 |
Periodicita |
každý rok
|
Periodicita upřesnění |
|
Základní teoretický předmět |
Ne
|
Profilující předmět |
Ne
|
Základní teoretický předmět |
Ne
|
Hodnotící stupnice |
1|2|3|4 |
Nahrazovaný předmět
|
Žádný
|
Vyloučené předměty
|
Nejsou definovány
|
Podmiňující předměty
|
Nejsou definovány
|
Předměty informativně doporučené
|
Nejsou definovány
|
Předměty,které předmět podmiňuje
|
Nejsou definovány
|
Graf četnosti udělených hodnocení studentům napříč roky:
Obrázek PNG
,
XLS
|
Cíle předmětu (anotace):
|
Kurz je primárně určený pro studenty navazujícího magisterského oboru. Navazuje na kurz Ivrit pro pokročilé 2 a rozšiřuje znalosti gramatiky a slovní zásoby. Rozvíjí rovněž komunikační schopností dosažené v předcházejících úrovních. Výklad slovesného systému postoupí do pokročilé fáze přehledem minulého, přítomného i budoucího času silných sloves pasivní konjugace nif'al. Studenti se rovněž naučí vyjadřovat nereálné podmínkové věty (kdybych býval tak) a začnou používat zájmenné sufixy s podstatnými jmény. Seznámení s pasivními tvary sloves umožní začít s četbou izraelského tisku. Za účelem posílení samostatného vyjadřování vlastních myšlenek a názorů budou studenti žádáni, aby si připravovali krátké prezentace aktuálního dění v Izraeli na základě denního tisku v jejich zájmové oblasti (politika, umění, geografie atd.). Studenti si rovněž vyzkouší e-mailovou korespondenci v hebrejštině s využitím dříve nabité znalosti psaní na hebrejské klávesnici. Předmět je určen pro studenty navazujícího magisterského oboru.
|
Požadavky na studenta
|
Průběžné testy, samostatná práce studentů, prezentace
|
Obsah
|
Procvičování pasivních slovesných tvarů konjugace nif'al. Nereálné podmínkové věty. Zájmenné sufixy s podstatnými jmény a jejich využití ve spisovném stylu. Samostatná práce a vyhledávání s médii v hebrejském jazyce podle zájmové oblasti studentů (přizpůsobí se individuálně podle složení skupiny). Psaní elektronické pošty v hebrejštině.
|
Aktivity
|
|
Studijní opory
|
Kurz naleznete také na Courseware ZČU.
|
Garanti a vyučující
|
|
Literatura
|
-
Základní:
Coffin, Edna Amir. Encounters in modern Hebrew. Level 1. Ann Arbor : University of Michigan Press, 1992. ISBN 0-472-08221-3.
-
Základní:
Rothblum, Lois; Bergman, Bella; Band, Ora. Hebrew : a language course = ['lvrit]. Primer. Springfield : Behrman House, 1987. ISBN 0-87441-463-6.
-
Základní:
Raizen, Esther. Modern Hebrew for beginners : a multimedia program for students at the beginning and intermediate levels. Austin : University of Texas Press, 2000. ISBN 978-0-292-77104-8.
-
Základní:
Edna, Lauden; Weinbach, Liora. Multi dictionary Hebrew-Hebrew-English English-Hebrew : bilingual learners dictionary. Tel Aviv : [AD], 2003. ISBN 965-390-003-X.
-
Základní:
Bolozky, Shmuel. 501 Hebrew verbs : fully conjugated in all tenses in a new, easy-to-learn format, alphabetically arranged by root. Hauppauge : Barron's Educational Series, 2008. ISBN 978-0-7641-3748-8.
-
Doporučená:
Chajat, Šlomit, Jisraeli Sara, Kobliner, Hila. Ivrit min ha-hatchala, chelek alef.. Jerušalajim: Akademon, 2000.
-
Doporučená:
Keidar, Nira. netiot HaPoal + Targilim. Academon, 1994.
-
On-line katalogy knihoven
|
Časová náročnost
|
Prezenční forma studia
|
Aktivity
|
Časová náročnost aktivity [h]
|
Kontaktní výuka
|
39
|
Příprava prezentace (referátu v cizím jazyce) [10-15]
|
15
|
Příprava na dílčí test [2-10]
|
16
|
Příprava na zkoušku [10-60]
|
60
|
Celkem
|
130
|
|
Předpoklady
|
Odborné znalosti - pro úspěšné zvládnutí předmětu se předpokládá, že je student před zahájením výuky schopen: |
- disponovat odbornými znalostmi získanými v požadovaném rozsahu v rámci kurzu Ivrit pro pokročilé 1 (KBS/IP1Y) a Ivrit pro pokročilé 2 (KBS/IP2Y) |
Odborné dovednosti - pro úspěšné zvládnutí předmětu se předpokládá, že student před zahájením výuky dokáže: |
- disponovat odbornými dovednostmi získanými v požadovaném rozsahu v rámci kurzu Ivrit pro pokročilé 1 (KBS/IP1Y) a Ivrit pro pokročilé 2 (KBS/IP2Y)
- plánovat samostatně vlastní studium a učení
- využívat efektivně moderní informační technologie pro každodenní komunikaci nebo plnění pracovních úkolů |
Obecné způsobilosti - před zahájením studia předmětu je student schopen: |
mgr. studium: samostatně získávají další odborné znalosti, dovednosti a způsobilosti na základě především praktické zkušenosti a jejího vyhodnocení, ale také samostatným studiem teoretických poznatků oboru., |
|
Výsledky učení
|
Odborné znalosti - po absolvování předmětu prokazuje student znalosti: |
- určit pravidla pro časování slovesa pasivní konjugace nif'al v přítomném, minulém i budoucím čase
- určit pravidla pro správné čtení a vytváření podstatných jmen s připojenými zájmennými sufixy
- určit pravidla pro tvorbu nereálných podmínkových vět |
Odborné dovednosti - po absolvování předmětu prokazuje student dovednosti: |
- napsat e-mail v jednoduché úřední, studijní, pracovní, nebo osobní záležitosti
- vyhledat v hebrejštině , zpracovat a přednést shrnutí novinové zprávy ze zájmové oblasti svého výzkumu
- vyjádřit v hebrejštině svůj názor a písemném projevu tak učinit i za využití základů literárního stylu. |
Obecné způsobilosti - po absolvování předmětu je student schopen: |
mgr. studium: plánují, podporují a řídí s využitím teoretických poznatků oboru získávání dalších odborných znalostí, dovedností a způsobilostí ostatních členů týmu, |
|
Hodnoticí metody
|
Odborné znalosti - odborné znalosti dosažené studiem předmětu jsou ověřovány hodnoticími metodami: |
Individuální prezentace, |
Kombinovaná zkouška, |
Test, |
Demonstrace dovedností (praktická činnost), |
Odborné dovednosti - odborné dovednosti dosažené studiem předmětu jsou ověřovány hodnoticími metodami: |
Individuální prezentace, |
Obecné způsobilosti - obecné způsobilosti dosažené studiem předmětu jsou ověřovány hodnoticími metodami: |
Kombinovaná zkouška, |
Demonstrace dovedností (praktická činnost), |
Individuální prezentace, |
|
Vyučovací metody
|
Odborné znalosti - pro dosažení odborných znalostí jsou užívány vyučovací metody: |
Samostudium, |
Samostatná práce studentů, |
Seminární výuka (diskusní metody), |
Výuka podporovaná multimédii, |
Analyticko-kritická práce s textem, |
Demonstrace dovedností, |
Seminární výuka (badatelské metody), |
Cvičení (praktické činnosti), |
Odborné dovednosti - pro dosažení odborných dovedností jsou užívány vyučovací metody: |
Seminární výuka (diskusní metody), |
Analyticko-kritická práce s textem, |
Obecné způsobilosti - pro dosažení obecných způsobilostí jsou užívány vyučovací metody: |
Demonstrace dovedností, |
Samostatná práce studentů, |
Prezentace práce studentů, |
|
|
|
|