|
|
Hlavní nabídka Prohlížení IS/STAG
Nalezené předměty, počet: 1
Stránkování výsledků vyhledávání
Nalezeno 1 záznamů
Export do Xls
Informace o předmětu
KBS / P5X
:
Popis předmětu
Pracoviště / Zkratka
|
KBS
/
P5X
|
Akademický rok
|
2024/2025
|
Akademický rok
|
2024/2025
|
Název
|
Perština 5
|
Způsob zakončení
|
Zkouška
|
Způsob zakončení
|
Zkouška
|
Akreditováno / Kredity
|
Ano,
5
Kred.
|
Forma zakončení
|
Kombinovaná
|
Forma zakončení
|
Kombinovaná
|
Rozsah hodin
|
Cvičení
3
[HOD/TYD]
|
Zápočet před zkouškou
|
Ne
|
Zápočet před zkouškou
|
Ne
|
Automatické uznávání zápočtu před zkouškou
|
Ano v případě předchozího hodnocení 4 nebo nic.
|
Počítán do průměru
|
ANO
|
Vyučovací jazyk
|
Čeština
|
Obs/max
|
|
|
|
Automatické uznávání zápočtu před zkouškou
|
Ano v případě předchozího hodnocení 4 nebo nic.
|
Letní semestr
|
0 / -
|
0 / -
|
0 / -
|
Počítán do průměru
|
ANO
|
Zimní semestr
|
0 / -
|
0 / -
|
0 / -
|
Opakovaný zápis
|
NE
|
Opakovaný zápis
|
NE
|
Rozvrh
|
Ano
|
Vyučovaný semestr
|
Zimní semestr
|
Vyučovaný semestr
|
Zimní semestr
|
Minimum (B + C) studentů
|
nestanoveno
|
Volně zapisovatelný předmět |
Ano
|
Volně zapisovatelný předmět
|
Ano
|
Vyučovací jazyk
|
Čeština
|
Počet dnů praxe
|
0
|
Počet hodin kontaktní výuky |
0
|
Hodnotící stupnice |
1|2|3|4 |
Periodicita |
každý rok
|
Periodicita upřesnění |
|
Základní teoretický předmět |
Ne
|
Profilující předmět |
Ne
|
Základní teoretický předmět |
Ne
|
Hodnotící stupnice |
1|2|3|4 |
Nahrazovaný předmět
|
Žádný
|
Vyloučené předměty
|
Nejsou definovány
|
Podmiňující předměty
|
Nejsou definovány
|
Předměty informativně doporučené
|
Nejsou definovány
|
Předměty,které předmět podmiňuje
|
Nejsou definovány
|
Graf četnosti udělených hodnocení studentům napříč roky:
Obrázek PNG
,
XLS
|
Cíle předmětu (anotace):
|
Obsah kurzu výrazně rozšiřuje znalosti získané v kurzech Perština 1-4. Slovní zásoba bude obohacována četbou a poslechem autentických publicistických a literárních textů. Kromě toho si studenti blíže osvojí hovorový styl jazyka (zabán-e goftarí). Z gramatického hlediska se studenti naučí vyjadřovat podmínku reálnou a další minulé časy - průběhový minulý čas, předminulý čas (gozašte-je nátamám, gozašte-je dúr). Součástí gramatického nácviku bude osvojení si impersonálních sloves, tedy sloves v neosobním tvaru (choš ámadan, bad ámadan, jád raftan, cháb bordan,...).
Součástí kurzu jsou praktická jazyková a poslechová cvičení. Vedle závěrečného písemného a ústního přezkoušení je součástí celkového hodnocení aktivní účast na výuce, vypracování domácích zadání a průběžné testování znalostí.
|
Požadavky na studenta
|
Aktivní účast na výuce, vypracování domácích zadání, průběžné testování znalostí.
|
Obsah
|
1. Opakovací lekce - obsah kurzu P4X.
2. Minulý průběhový čas. Divadlo, kino, muzeum, galerie.
3. Osobnosti íránské kultury a vědy - Abú Alí Ibn Síná, Omar Chajjám, Ferdousí.
4. Předminulý čas. Průmysl. Hospodářství.
5. Jazyk médií - praktická cvičení.
6. Jazyk médií - praktiká cvičení.
7. Životní prostředí. Vyjádření "je třeba, musí se". Průběžný test.
8. Podmínka reálná.
9. Podmínka nereálná I.
10. Podmínka nereálná II. Oslava íránského Nového roku.
11. Impersonální slovesa. Krizové situace (nehoda, krádež,...).
12. Revize.
13. Test.
|
Aktivity
|
|
Studijní opory
|
|
Garanti a vyučující
|
|
Literatura
|
-
Základní:
Vystrčilová, Darina. Česko-perský slovník. 2017. ISBN 978-80-270-1415-6.
-
Základní:
Mirchi, R. První česko-perský slovník. Praha : Pardis, 1996. ISBN 80-900151-3-1.
-
Doporučená:
Samareh, Yadollah. Ázfá. Amúzaš-e zabán-e fársí. 1-5 díl.. Tehran: Alhoda., 2010.
-
Doporučená:
Pazargadi, Alaeddin. Easy Persian (Fársí ásán).1-5 díl.. Tehran: Rahnamapress.
-
Doporučená:
Mace, John. Persian Grammar. London: Routledge, 2003.
-
Doporučená:
Vystrčilová, D. Příruční slovník persko-česko. Praha, 2002.
-
Doporučená:
Jafari, Fatemeh. Tamrínhá-je dastúr-e kárbordí. Tehran: ICPS., 2009.
-
On-line katalogy knihoven
|
Časová náročnost
|
Prezenční forma studia
|
Aktivity
|
Časová náročnost aktivity [h]
|
Kontaktní výuka
|
39
|
Příprava na dílčí test [2-10]
|
31
|
Příprava na zkoušku [10-60]
|
60
|
Celkem
|
130
|
|
Předpoklady
|
Odborné znalosti - pro úspěšné zvládnutí předmětu se předpokládá, že je student před zahájením výuky schopen: |
- disponovat odbornými znalostmi získanými v požadovaném rozsahu v rámci kurzu Perština 1 (KBS/P1X), Perština 2 (KBS/P2X) Perština 3 (KBS/P3X) a Perština 4 (KBS/P4X) |
Odborné dovednosti - pro úspěšné zvládnutí předmětu se předpokládá, že student před zahájením výuky dokáže: |
- disponovat odbornými dovednostmi získanými v požadovaném rozsahu v rámci kurzu Perština 1 (KBS/P1X), Perština 2 (KBS/P2X), Perština 3 (KBS/P3X) a Perština 4 (KBS/P4X)
- plánovat samostatně vlastní studium a učení
- využívat efektivně moderní informační technologie |
Obecné způsobilosti - před zahájením studia předmětu je student schopen: |
bc. studium: efektivně využívá dostupné prostředky komunikace, verbální i neverbální, včetně symbolických a grafických vyjádření informací různého typu, |
bc. studium: vyjadřuje se v mluvených i psaných projevech jasně, srozumitelně a přiměřeně tomu, komu, co a jak chce sdělit, s jakým záměrem a v jaké situaci komunikuje, |
bc. studium: prezentuje vhodným způsobem svou práci i sám sebe před známým i neznámým publikem, |
|
Výsledky učení
|
Odborné znalosti - po absolvování předmětu prokazuje student znalosti: |
- určit pravidla pro vyjádření podmínky reálné, průběhový minulý čas, předminulý čas, pro používání impersonálních sloves
- rozšířit slovní zásobou v rámci hovorového stylu jazyka |
Odborné dovednosti - po absolvování předmětu prokazuje student dovednosti: |
- používat rozšířenou slovní zásobu v rámci hovorového stylu jazyka (zabán-e goftarí)
- vyjadřovat reálnou podmínku
- používat další minulé časy, průběhový minulý čas, předminulý čas (gozašte-je nátamám, gozašte-je dúr)
- tvořit tvary impersonálních sloves (choš ámadan, bad ámadan, jád raftan, cháb bordan,...) |
Obecné způsobilosti - po absolvování předmětu je student schopen: |
bc. studium: samostatně získávají další odborné znalosti, dovednosti a způsobilosti na základě především praktické zkušenosti a jejího vyhodnocení, ale také samostatným studiem teoretických poznatků oboru, |
|
Hodnoticí metody
|
Odborné znalosti - odborné znalosti dosažené studiem předmětu jsou ověřovány hodnoticími metodami: |
Test, |
Kombinovaná zkouška, |
Průběžné hodnocení, |
Demonstrace dovedností (praktická činnost), |
Odborné dovednosti - odborné dovednosti dosažené studiem předmětu jsou ověřovány hodnoticími metodami: |
Průběžné hodnocení, |
Demonstrace dovedností (praktická činnost), |
Obecné způsobilosti - obecné způsobilosti dosažené studiem předmětu jsou ověřovány hodnoticími metodami: |
Kombinovaná zkouška, |
Demonstrace dovedností (praktická činnost), |
Individuální prezentace, |
|
Vyučovací metody
|
Odborné znalosti - pro dosažení odborných znalostí jsou užívány vyučovací metody: |
Demonstrace dovedností, |
Výuka podporovaná multimédii, |
Samostudium, |
Samostatná práce studentů, |
Cvičení (praktické činnosti), |
Analyticko-kritická práce s textem, |
Individuální konzultace, |
Diskuse, |
Odborné dovednosti - pro dosažení odborných dovedností jsou užívány vyučovací metody: |
Analyticko-kritická práce s textem, |
Demonstrace dovedností, |
Obecné způsobilosti - pro dosažení obecných způsobilostí jsou užívány vyučovací metody: |
Demonstrace dovedností, |
Samostatná práce studentů, |
Prezentace práce studentů, |
|
|
|
|