|
|
Hlavní nabídka Prohlížení IS/STAG
Nalezené předměty, počet: 1
Stránkování výsledků vyhledávání
Nalezeno 1 záznamů
Export do Xls
Informace o předmětu
KCH / CHEHR
:
Popis předmětu
Pracoviště / Zkratka
|
KCH
/
CHEHR
|
Akademický rok
|
2024/2025
|
Akademický rok
|
2024/2025
|
Název
|
Chemie hrou
|
Způsob zakončení
|
Zápočet
|
Způsob zakončení
|
Zápočet
|
Akreditováno / Kredity
|
Ano,
2
Kred.
|
Forma zakončení
|
-
|
Forma zakončení
|
-
|
Rozsah hodin
|
Seminář
1
[HOD/TYD]
|
Zápočet před zkouškou
|
Ne
|
Zápočet před zkouškou
|
Ne
|
Automatické uznávání zápočtu před zkouškou
|
Ano v případě předchozího hodnocení 4 nebo nic.
|
Počítán do průměru
|
NE
|
Vyučovací jazyk
|
-
|
Obs/max
|
|
|
|
Automatické uznávání zápočtu před zkouškou
|
Ano v případě předchozího hodnocení 4 nebo nic.
|
Letní semestr
|
0 / -
|
74 / -
|
15 / -
|
Počítán do průměru
|
NE
|
Zimní semestr
|
0 / -
|
75 / -
|
11 / -
|
Opakovaný zápis
|
NE
|
Opakovaný zápis
|
NE
|
Rozvrh
|
Ano
|
Vyučovaný semestr
|
Zimní + Letní
|
Vyučovaný semestr
|
Zimní + Letní
|
Minimum (B + C) studentů
|
10
|
Volně zapisovatelný předmět |
Ano
|
Volně zapisovatelný předmět
|
Ano
|
Vyučovací jazyk
|
-
|
Počet dnů praxe
|
0
|
Počet hodin kontaktní výuky |
|
Hodnotící stupnice |
S|N |
Periodicita |
každý rok
|
Periodicita upřesnění |
|
Základní teoretický předmět |
Ne
|
Profilující předmět |
Ne
|
Základní teoretický předmět |
Ne
|
Hodnotící stupnice |
S|N |
Nahrazovaný předmět
|
Žádný
|
Vyloučené předměty
|
Nejsou definovány
|
Podmiňující předměty
|
Nejsou definovány
|
Předměty informativně doporučené
|
Nejsou definovány
|
Předměty,které předmět podmiňuje
|
Nejsou definovány
|
Graf četnosti udělených hodnocení studentům napříč roky:
Obrázek PNG
,
XLS
|
Cíle předmětu (anotace):
|
Cílem předmětu je zábavnou formou seznámit studenty s chemickou podstatou vybraných dějů probíhajících v přírodě. Poskytnout studentům základní chemické poznatky z oblasti atraktivních a jinak zajímavých chemických experimentů s možností jejich aplikace do každodenního života.
|
Požadavky na studenta
|
Aktivní účast na seminářích, vypracování seminární práce
|
Obsah
|
Demonstrace atraktivních a jinak zajímavých experimentů z různých oblastí chemie:
- barevný svět (barevné změny v roztocích)
- pH aneb kyselé a zásadité roztoky
- co dokáže plyn (vlastnosti a příprava významných plynů)
- oscilační reakce
- experimenty doprovázené zvukovými a světelnými efekty
Rébusy, hlavolamy a kvízy s chemickou tematikou.
Souvislosti a propojenost chemie s každodenním životem.
Možnost vyzkoušet si některé jednoduché a bezpečné chemické pokusy
|
Aktivity
|
|
Studijní opory
|
Všechny důležité informace a materiály k předmětu jsou studentům k dispozici v Coursewaru.
|
Garanti a vyučující
|
|
Literatura
|
-
Doporučená:
Čtrnáctová H.,Halbych J., Hudeček J., Šímová J. Chemické pokusy pro školu a zájmovou činnost. Praha, 2000. ISBN 80-7175-071-9.
-
Doporučená:
Roesky H.W., Möckel K. Chemische Kabinettstücke. Weinheim, 1994. ISBN 3-527-29220-9.
-
Doporučená:
Holzhauser P., Slavíček P. Klíč k chemii aneb kdy to bouchne?. Praha, 2006. ISBN 80-00-01592-7.
-
Doporučená:
Šulcová R., Böhmová H. Netradiční experimenty z organické a praktické chemie. Praha, 2007. ISBN 978-80-86561-81-3.
-
Doporučená:
Spurná M., Švehlík Z. Praktické cvičení z didaktiky chemie. Olomouc, 1976.
-
Doporučená:
kol. autorů KCH ZČU. Sborníky katedry chemie: Chemie XIV, XV, XVI, XVIII, XXII. Plzeň.
-
Doporučená:
Klimeš I. Tajemství chemie. Praha, 1954.
-
Doporučená:
Malijevská, Ivona; Malijevský, Anatol; Novák, Josef. Záhady, klíče, zajímavosti očima fyzikální chemie. Vyd. 1. Praha : VŠCHT, 2004. ISBN 80-7080-535-8.
-
Doporučená:
Beneš P., Macháčková J. 200 chemických pokusů. Praha, 1977.
-
On-line katalogy knihoven
|
Časová náročnost
|
Všechny formy studia
|
Aktivity
|
Časová náročnost aktivity [h]
|
Kontaktní výuka
|
13
|
Vypracování seminární práce v bakalářském studijním programu [5-40]
|
30
|
Příprava prezentace (referátu) [3-8]
|
10
|
Celkem
|
53
|
|
Předpoklady
|
Odborné znalosti - pro úspěšné zvládnutí předmětu se předpokládá, že je student před zahájením výuky schopen: |
základní znalosti chemie ze základní či střední školy |
|
Výsledky učení
|
Odborné znalosti - po absolvování předmětu prokazuje student znalosti: |
studenti dokáží objasnit podstatu vybraných chemických dějů na základě pozorování demonstračních pokusů a budou schopni samostatně provádět jednoduché chemické experimenty. Dokáží vyřešit jednoduché rébusy a kvízy s chemickou tematikou |
|
Hodnoticí metody
|
Odborné znalosti - odborné znalosti dosažené studiem předmětu jsou ověřovány hodnoticími metodami: |
Demonstrace dovedností (praktická činnost), |
Seminární práce, |
|
Vyučovací metody
|
Odborné znalosti - pro dosažení odborných znalostí jsou užívány vyučovací metody: |
Přednáška s demonstrací, |
Samostatná práce studentů, |
Přednáška s aktivizací studentů, |
Seminární výuka (badatelské metody), |
|
|
|
|