|
|
Hlavní nabídka Prohlížení IS/STAG
Nalezené předměty, počet: 1
Stránkování výsledků vyhledávání
Nalezeno 1 záznamů
Export do Xls
Informace o předmětu
KCH / NAPX
:
Popis předmětu
Pracoviště / Zkratka
|
KCH
/
NAPX
|
Akademický rok
|
2024/2025
|
Akademický rok
|
2024/2025
|
Název
|
Náslechová praxe - bakalářská
|
Způsob zakončení
|
Zápočet
|
Způsob zakončení
|
Zápočet
|
Název dlouhý
|
Náslechová praxe
|
Akreditováno / Kredity
|
Ano,
2
Kred.
|
Forma zakončení
|
-
|
Forma zakončení
|
-
|
Rozsah hodin
|
Seminář
1
[TYD/SEM]
|
Zápočet před zkouškou
|
Ne
|
Zápočet před zkouškou
|
Ne
|
Automatické uznávání zápočtu před zkouškou
|
Ano v případě předchozího hodnocení 4 nebo nic.
|
Počítán do průměru
|
NE
|
Vyučovací jazyk
|
Čeština
|
Obs/max
|
|
|
|
Automatické uznávání zápočtu před zkouškou
|
Ano v případě předchozího hodnocení 4 nebo nic.
|
Letní semestr
|
6 / -
|
0 / -
|
0 / -
|
Počítán do průměru
|
NE
|
Zimní semestr
|
0 / -
|
0 / -
|
0 / -
|
Opakovaný zápis
|
NE
|
Opakovaný zápis
|
NE
|
Rozvrh
|
Ano
|
Vyučovaný semestr
|
Zimní + Letní
|
Vyučovaný semestr
|
Zimní + Letní
|
Minimum (B + C) studentů
|
nestanoveno
|
Volně zapisovatelný předmět |
Ano
|
Volně zapisovatelný předmět
|
Ano
|
Vyučovací jazyk
|
Čeština
|
Počet dnů praxe
|
0
|
Počet hodin kontaktní výuky |
|
Hodnotící stupnice |
S|N |
Periodicita |
každý rok
|
Periodicita upřesnění |
|
Základní teoretický předmět |
Ne
|
Profilující předmět |
Ano
|
Základní teoretický předmět |
Ne
|
Hodnotící stupnice |
S|N |
Nahrazovaný předmět
|
KOF/NAPX
|
Vyloučené předměty
|
Nejsou definovány
|
Podmiňující předměty
|
Nejsou definovány
|
Předměty informativně doporučené
|
Nejsou definovány
|
Předměty,které předmět podmiňuje
|
Nejsou definovány
|
Graf četnosti udělených hodnocení studentům napříč roky:
Obrázek PNG
,
XLS
|
Cíle předmětu (anotace):
|
Seznámit se s praktickým vedením žáků v hodině chemie s důrazem na detailní rozbor každé hodiny.
|
Požadavky na studenta
|
Student předloží hospitační záznam z každé náslechové hodiny.
|
Obsah
|
Student absolvuje 5 náslechů u učitelů chemie na základní nebo střední škole. Student provádí hospitační zápis z každé náslechové hodiny. Na konci každé hodiny proběhne diskuse s vyučujícím k vlastnímu průběhu hodiny.
|
Aktivity
|
|
Studijní opory
|
|
Garanti a vyučující
|
|
Literatura
|
-
Základní:
HLAĎO, P. Pedagogická praxe. Brno, Mendelova univerzita. 2010.
-
Základní:
SLAVÍK, J., HAJEROVÁ, MULLEROVÁ, L., SOUKUPOVÁ, P. et al. Reflexe a hodnocení kvality výuky. Plzeň ZČU. 2019.
-
Doporučená:
SLAVÍK, Jan. Hodnocení v současné škole: východiska a nové metody pro praxi. Praha: Portál, 1999. ISBN 80-7178-262-9.
-
Doporučená:
KYRIACOU, CH. Klíčové dovednosti učitele. Praha: Portál. 2008.
-
Doporučená:
NELEŠOVSKÁ, A. Pedagogická komunikace v teorii a praxi. Praha: Grada, 2005. ISBN 80-247-0738-1.
-
Doporučená:
KEPKA, J. Pedagogická praxe. Plzeň ZČU. 2007.
-
Doporučená:
ŠVEC, V., BRADOVÁ, J. Učitel v teorii a praxi. Brno, Masarykova univerzita. 2013.
-
On-line katalogy knihoven
|
Časová náročnost
|
Všechny formy studia
|
Aktivity
|
Časová náročnost aktivity [h]
|
Praktická výuka [vyjádření počtem hodin]
|
5
|
Projekt individuální [40]
|
20
|
Celkem
|
25
|
|
Předpoklady
|
Odborné znalosti - pro úspěšné zvládnutí předmětu se předpokládá, že je student před zahájením výuky schopen: |
předvést znalost problematiky ze základních oborových předmětů (obecná chemie, anorganická chemie, organická chemie)
|
prokázat zvládnutí základní problematiky pedagogiky a psychologie |
Odborné dovednosti - pro úspěšné zvládnutí předmětu se předpokládá, že student před zahájením výuky dokáže: |
aplikovat získané znalosti z pedagogiky, psychologie a chemie do probírané problematiky |
|
Výsledky učení
|
Odborné znalosti - po absolvování předmětu prokazuje student znalosti: |
zhodnotit základní pedagogické zásady a postupy
|
charakterizovat základní pedagogicko-psychologické přístupy |
Odborné dovednosti - po absolvování předmětu prokazuje student dovednosti: |
posoudit dodržování základních pedagogicko-psychologických zásad |
zhodnotit pozitivní a negativní fáze sledované vyučovací hodiny |
|
Hodnoticí metody
|
Odborné znalosti - odborné znalosti dosažené studiem předmětu jsou ověřovány hodnoticími metodami: |
Demonstrace dovedností (praktická činnost), |
|
Vyučovací metody
|
Odborné znalosti - pro dosažení odborných znalostí jsou užívány vyučovací metody: |
Studijní praxe, |
Skupinová konzultace, |
|
|
|
|