Cíle předmětu (anotace):
|
Seznámit se s praktickým vedením žáků v hodině chemie s důrazem na detailní rozbor každé hodiny.
|
Požadavky na studenta
|
Student předloží hospitační záznam z každé náslechové hodiny.
|
Obsah
|
Student absolvuje 5 náslechů u učitelů chemie na základní nebo střední škole. Student provádí hospitační zápis z každé náslechové hodiny. Na konci každé hodiny proběhne diskuse s vyučujícím k vlastnímu průběhu hodiny.
|
Aktivity
|
|
Studijní opory
|
|
Garanti a vyučující
|
|
Literatura
|
|
Časová náročnost
|
Všechny formy studia
|
Aktivity
|
Časová náročnost aktivity [h]
|
Praktická výuka [vyjádření počtem hodin]
|
5
|
Projekt individuální [40]
|
20
|
Celkem
|
25
|
|
Předpoklady
|
Odborné znalosti - pro úspěšné zvládnutí předmětu se předpokládá, že je student před zahájením výuky schopen: |
předvést znalost problematiky ze základních oborových předmětů (obecná chemie, anorganická chemie, organická chemie)
|
prokázat zvládnutí základní problematiky pedagogiky a psychologie |
Odborné dovednosti - pro úspěšné zvládnutí předmětu se předpokládá, že student před zahájením výuky dokáže: |
aplikovat získané znalosti z pedagogiky, psychologie a chemie do probírané problematiky |
|
Výsledky učení
|
Odborné znalosti - po absolvování předmětu prokazuje student znalosti: |
zhodnotit základní pedagogické zásady a postupy
|
charakterizovat základní pedagogicko-psychologické přístupy |
Odborné dovednosti - po absolvování předmětu prokazuje student dovednosti: |
posoudit dodržování základních pedagogicko-psychologických zásad |
zhodnotit pozitivní a negativní fáze sledované vyučovací hodiny |
|
Hodnoticí metody
|
Odborné znalosti - odborné znalosti dosažené studiem předmětu jsou ověřovány hodnoticími metodami: |
Demonstrace dovedností (praktická činnost), |
|
Vyučovací metody
|
Odborné znalosti - pro dosažení odborných znalostí jsou užívány vyučovací metody: |
Studijní praxe, |
Skupinová konzultace, |
|