|
|
Hlavní nabídka Prohlížení IS/STAG
Nalezené předměty, počet: 1
Stránkování výsledků vyhledávání
Nalezeno 1 záznamů
Export do Xls
Informace o předmětu
KCH / PPS
:
Popis předmětu
Pracoviště / Zkratka
|
KCH
/
PPS
|
Akademický rok
|
2024/2025
|
Akademický rok
|
2024/2025
|
Název
|
Pedagogická praxe
|
Způsob zakončení
|
Zápočet
|
Způsob zakončení
|
Zápočet
|
Akreditováno / Kredity
|
Ano,
2
Kred.
|
Forma zakončení
|
-
|
Forma zakončení
|
-
|
Rozsah hodin
|
Seminář
10
[HOD/SEM]
|
Zápočet před zkouškou
|
Ne
|
Zápočet před zkouškou
|
Ne
|
Automatické uznávání zápočtu před zkouškou
|
Ano v případě předchozího hodnocení 4 nebo nic.
|
Počítán do průměru
|
NE
|
Vyučovací jazyk
|
Čeština
|
Obs/max
|
|
|
|
Automatické uznávání zápočtu před zkouškou
|
Ano v případě předchozího hodnocení 4 nebo nic.
|
Letní semestr
|
12 / -
|
0 / -
|
0 / -
|
Počítán do průměru
|
NE
|
Zimní semestr
|
0 / -
|
0 / -
|
0 / -
|
Opakovaný zápis
|
NE
|
Opakovaný zápis
|
NE
|
Rozvrh
|
Ano
|
Vyučovaný semestr
|
Letní semestr
|
Vyučovaný semestr
|
Letní semestr
|
Minimum (B + C) studentů
|
10
|
Volně zapisovatelný předmět |
Ano
|
Volně zapisovatelný předmět
|
Ano
|
Vyučovací jazyk
|
Čeština
|
Počet dnů praxe
|
0
|
Počet hodin kontaktní výuky |
|
Hodnotící stupnice |
S|N |
Periodicita |
každý rok
|
Periodicita upřesnění |
|
Základní teoretický předmět |
Ne
|
Profilující předmět |
Ne
|
Základní teoretický předmět |
Ne
|
Hodnotící stupnice |
S|N |
Nahrazovaný předmět
|
Žádný
|
Vyloučené předměty
|
KCH/PP
|
Podmiňující předměty
|
KCH/DI1SŠ nebo KCH/D1SŠ nebo KCH/9D1SS nebo KCH/99D1
|
Splnit všechny podmiňující předměty před zápisem
|
NE
|
Předměty informativně doporučené
|
KCH/D1SŠ
|
Předměty,které předmět podmiňuje
|
Nejsou definovány
|
Graf četnosti udělených hodnocení studentům napříč roky:
Obrázek PNG
,
XLS
|
Cíle předmětu (anotace):
|
Cílem je aplikace poznatků z absolvovaných teoretických disciplin a jejich transformace na výuku chemie na střední škole. Student odučí předepsaný počet hodin chemie na střední škole, při výuce využije poznatky získané studiem didaktiky chemie, pedagogicko-psychologických a odborných chemických disciplín.
|
Požadavky na studenta
|
Student předloží k zápočtu:
Vyplněný tiskopis o průběhu PP s hodnocením uvádějícího učitele
Přípravy na každou vyučovací hodinu
Rozbor nejméně 3 náslechových hodin u jiného praktikujícího studenta chemie (třeba i z jiné školy) popř. některého učitele chemie na škole, kde student praktikuje.
|
Obsah
|
Student odučí 10 vyučovacích hodin. Přípravy na každou hodinu konzultuje předem před výstupem s vedoucím učitelem. Po každé odučené hodině učitel provede se studentem podrobný rozbor jeho výstupu s ohodnocením jednotlivých částí hodiny.
|
Aktivity
|
|
Studijní opory
|
|
Garanti a vyučující
|
|
Literatura
|
-
Základní:
HLAĎO, P. Pedagogická praxe. Brno, Mendelova univerzita. 2010.
-
Základní:
SLAVÍK, J., HAJEROVÁ, MULLEROVÁ, L., SOUKUPOVÁ, P. et al. Reflexe a hodnocení kvality výuky. Plzeň ZČU, 2019.
-
Doporučená:
SLAVÍK, Jan. Hodnocení v současné škole: východiska a nové metody pro praxi. Praha: Portál, 1999. ISBN 80-7178-262-9.
-
Doporučená:
KYRIACOU, CH. Klíčové dovednosti učitele: cesty k lepšímu vyučování. Praha: Portál. 2008.
-
Doporučená:
NELEŠOVSKÁ, A. Pedagogická komunikace v teorii a praxi: význam komunikace, vztah učitele k žákovi, komunikace ve škole, ukázky. Praha: Grada, 2005. ISBN 80-247-0738-1.
-
Doporučená:
KEPKA, J. Pedagogická praxe. Plzeň ZČU, 2007. ISBN 978-80-7043-590-8.
-
Doporučená:
ŠVEC, V., BRADOVÁ, J. Učitel v teorii a praxi. Brno, Masarykova univerzita, 2013. ISBN 978-80-210-6620-5.
-
On-line katalogy knihoven
|
Časová náročnost
|
Všechny formy studia
|
Aktivity
|
Časová náročnost aktivity [h]
|
Projekt individuální [40]
|
30
|
Praktická výuka [vyjádření počtem hodin]
|
10
|
Celkem
|
40
|
|
Předpoklady
|
Odborné znalosti - pro úspěšné zvládnutí předmětu se předpokládá, že je student před zahájením výuky schopen: |
znalost problematiky z předmětů obecná chemie, anorganická chemie, organická chemie a didaktika chemie, z didaktiky, pedagogiky a psychologie |
Odborné dovednosti - pro úspěšné zvládnutí předmětu se předpokládá, že student před zahájením výuky dokáže: |
vybrat přiměřený obsah probírané látky pro danou věkovou kategorii |
vybrat vhodnou formu a metodu pro danou náplň vyučovací hodiny |
vybrat vhodné pomůcky a didaktické prostředky pro probírané téma |
|
Výsledky učení
|
Odborné znalosti - po absolvování předmětu prokazuje student znalosti: |
aplikovat poznatky z odborných předmětů a rovněž z pedagogiky, psychologie a didaktiky |
připravit samostatně náplň práce na jakékoli téma z probírané látky z chemie |
podle písemně zpracované přípravy vést hodinu |
Odborné dovednosti - po absolvování předmětu prokazuje student dovednosti: |
sebekriticky zhodnotit klady a slabiny svého vystoupení a navrhnout, jak slabiny příště nahradit kvalitnějším způsobem |
vybrat pro vyučovací hodinu vhodné typy demonstračních pokusů |
pokud zkouší žáky, uplatňovat na jedné straně rovný přístup k žákům a na druhé straně respektovat případné hendikepy u jednotlivců |
maximálně využívat techniku, obrazové i trojrozměrné pomůcky |
|
Hodnoticí metody
|
Odborné znalosti - odborné znalosti dosažené studiem předmětu jsou ověřovány hodnoticími metodami: |
Demonstrace dovedností (praktická činnost), |
Individuální prezentace, |
|
Vyučovací metody
|
Odborné znalosti - pro dosažení odborných znalostí jsou užívány vyučovací metody: |
Studijní praxe, |
Demonstrace dovedností, |
Samostudium, |
Individuální konzultace, |
|
|
|
|