|
|
Hlavní nabídka Prohlížení IS/STAG
Nalezené předměty, počet: 1
Stránkování výsledků vyhledávání
Nalezeno 1 záznamů
Export do Xls
Informace o předmětu
KEM / ADE
:
Popis předmětu
Pracoviště / Zkratka
|
KEM
/
ADE
|
Akademický rok
|
2024/2025
|
Akademický rok
|
2024/2025
|
Název
|
Dynamická makroekonomie v angličtině
|
Způsob zakončení
|
Zkouška
|
Způsob zakončení
|
Zkouška
|
Akreditováno / Kredity
|
Ano,
5
Kred.
|
Forma zakončení
|
Kombinovaná
|
Forma zakončení
|
Kombinovaná
|
Rozsah hodin
|
Přednáška
2
[HOD/TYD]
Cvičení
1
[HOD/TYD]
|
Zápočet před zkouškou
|
Ano
|
Zápočet před zkouškou
|
Ano
|
Automatické uznávání zápočtu před zkouškou
|
Ano v případě předchozího hodnocení 4 nebo nic.
|
Počítán do průměru
|
ANO
|
Vyučovací jazyk
|
Angličtina
|
Obs/max
|
|
|
|
Automatické uznávání zápočtu před zkouškou
|
Ano v případě předchozího hodnocení 4 nebo nic.
|
Letní semestr
|
0 / -
|
0 / -
|
0 / -
|
Počítán do průměru
|
ANO
|
Zimní semestr
|
0 / -
|
0 / -
|
0 / -
|
Opakovaný zápis
|
NE
|
Opakovaný zápis
|
NE
|
Rozvrh
|
Ano
|
Vyučovaný semestr
|
Letní semestr
|
Vyučovaný semestr
|
Letní semestr
|
Minimum (B + C) studentů
|
10
|
Volně zapisovatelný předmět |
Ano
|
Volně zapisovatelný předmět
|
Ano
|
Vyučovací jazyk
|
Angličtina
|
Počet dnů praxe
|
0
|
Počet hodin kontaktní výuky |
|
Hodnotící stupnice |
1|2|3|4 |
Periodicita |
každý rok
|
Hodnotící stupnice pro zp. před zk. |
S|N |
Periodicita upřesnění |
|
Základní teoretický předmět |
Ne
|
Profilující předmět |
Ne
|
Základní teoretický předmět |
Ne
|
Hodnotící stupnice |
1|2|3|4 |
Hodnotící stupnice pro zp. před zk. |
S|N |
Nahrazovaný předmět
|
Žádný
|
Vyloučené předměty
|
Nejsou definovány
|
Podmiňující předměty
|
Nejsou definovány
|
Předměty informativně doporučené
|
Nejsou definovány
|
Předměty,které předmět podmiňuje
|
Nejsou definovány
|
Graf četnosti udělených hodnocení studentům napříč roky:
Obrázek PNG
,
XLS
|
Cíle předmětu (anotace):
|
Seznámit studenty s teorií dynamické makroekonomie a jejich prismatem vysvětlit reálné ekonomické jevy; vysvětlit jak používat software Dynare k řešení a odhadování dynamických modelů s racionálními očekáváními.
|
Požadavky na studenta
|
Obsah, organizace a podmínky získání zápočtu: - aktivní účast na cvičeních, - vlastní zpracování individuálně přiděleného problémově orientovaného projektu (písemné eseje).
Obsah, organizace a podmínky splnění zkoušky: Zkouška má dvě části: písemný test a ústní zkoušku. 1. písemný test: základní části obsahu přednášek a cvičení. 2. ústní zkouška: odpovídání na otázky z obsahu předmětu. Souhrnné hodnocení zahrnuje písemný test a ústní zkoušku.
|
Obsah
|
Základní Solowův model
Úspory v OLG modelu
Nekonečně žijící agenti
Rekurzivní deterministický model
Rekurzivní stochastický model
Hansenův RBC model
Lineární a kvadratická dynamická optimalizace
Peníze jako zásoba
Peníze v užitkové funkci
Model se strnulými cenami
Model se strnulými mzdami
Finanční trhy a monetární politika
Model malé otevřené ekonomiky
|
Aktivity
|
|
Studijní opory
|
|
Garanti a vyučující
|
|
Literatura
|
-
Základní:
Dynare User Guide
(Griffoli, Tommaso Mancini)
-
Základní:
McCandless, George T. The ABCs of RBCs : an introduction to dynamic macroeconomic models. Cambridge : Harvard University Pres, 2008. ISBN 978-0-674-02814-2.
-
Doporučená:
Galí, Jordi. Monetary policy, inflation, and the business cycle : an introduction to the New Keynesian framework. Princeton : Princeton University Press, 2008. ISBN 978-0-691-13316-4.
-
Doporučená:
Walsh, Carl E. Monetary Theory and Policy, 2 edition. The MIT Press, 2003.
-
Doporučená:
Ljungqvist, Lars; Sargent, Thomas J. Recursive macroeconomic theory. 2nd ed. Cambridge : MIT Press, 2004. ISBN 978-0-262-12274-0.
-
On-line katalogy knihoven
|
Časová náročnost
|
Všechny formy studia
|
Aktivity
|
Časová náročnost aktivity [h]
|
Příprava na zkoušku [10-60]
|
56
|
Vypracování seminární práce v bakalářském studijním programu [5-40]
|
35
|
Kontaktní výuka
|
39
|
Celkem
|
130
|
|
Předpoklady
|
Odborné znalosti - pro úspěšné zvládnutí předmětu se předpokládá, že je student před zahájením výuky schopen: |
rozumět základním kurzům mikroekonomie, makroekonomie, matematiky a statistiky |
popsat principy fungování dílčích trhů |
vysvětlit základní mikroekonomické modely |
vysvětlit základní makroekonomické modely |
vysvětlit základní mikroekonomické veličiny |
vysvětlit základní makroekonomické veličiny |
popsat principy fungování národního hospodářství včetně interakce se zahraničím |
Odborné dovednosti - pro úspěšné zvládnutí předmětu se předpokládá, že student před zahájením výuky dokáže: |
odhadnout chování mikroekonomických subjektů nebo makroekonomického systému při změně jednoho z parametrů modelu |
rozlišit základní mikroekonomické a makroekonomické přístupy podle jejich předpokladů
|
interpretovat hodnoty mikroekonomických a makroekonomických veličin |
Obecné způsobilosti - před zahájením studia předmětu je student schopen: |
bc. studium: své učení a pracovní činnost si sám plánuje a organizuje, |
bc. studium: efektivně využívá dostupné prostředky komunikace, verbální i neverbální, včetně symbolických a grafických vyjádření informací různého typu, |
|
Výsledky učení
|
Odborné znalosti - po absolvování předmětu prokazuje student znalosti: |
vysvětlit základní postuláty dynamické makroekonomie |
rozlišit různé dynamické teorie podle jejich předpokladů |
Odborné dovednosti - po absolvování předmětu prokazuje student dovednosti: |
řešit a odhadovat vybrané dynamické modely v software Dynare |
Obecné způsobilosti - po absolvování předmětu je student schopen: |
bc. studium: srozumitelně a přesvědčivě sdělují odborníkům i laikům informace o povaze odborných problémů a vlastním názoru na jejich řešení, |
bc. studium: samostatně získávají další odborné znalosti, dovednosti a způsobilosti na základě především praktické zkušenosti a jejího vyhodnocení, ale také samostatným studiem teoretických poznatků oboru, |
|
Hodnoticí metody
|
Odborné znalosti - odborné znalosti dosažené studiem předmětu jsou ověřovány hodnoticími metodami: |
Kombinovaná zkouška, |
Odborné dovednosti - odborné dovednosti dosažené studiem předmětu jsou ověřovány hodnoticími metodami: |
Seminární práce, |
Obecné způsobilosti - obecné způsobilosti dosažené studiem předmětu jsou ověřovány hodnoticími metodami: |
Individuální prezentace, |
Seminární práce, |
|
Vyučovací metody
|
Odborné znalosti - pro dosažení odborných znalostí jsou užívány vyučovací metody: |
Přednáška s aktivizací studentů, |
Analyticko-kritická práce s textem, |
Odborné dovednosti - pro dosažení odborných dovedností jsou užívány vyučovací metody: |
Cvičení (praktické činnosti), |
Řešení problémů, |
Obecné způsobilosti - pro dosažení obecných způsobilostí jsou užívány vyučovací metody: |
Přednáška založená na výkladu, |
Skupinová výuka, |
Kooperativní výuka, |
|
|
|
|