|
|
Hlavní nabídka Prohlížení IS/STAG
Nalezené předměty, počet: 1
Stránkování výsledků vyhledávání
Nalezeno 1 záznamů
Export do Xls
Informace o předmětu
KEM / EAPR
:
Popis předmětu
Pracoviště / Zkratka
|
KEM
/
EAPR
|
Akademický rok
|
2023/2024
|
Akademický rok
|
2023/2024
|
Název
|
Ekonomická analýza a prognóza
|
Způsob zakončení
|
Zkouška
|
Způsob zakončení
|
Zkouška
|
Akreditováno / Kredity
|
Ano,
6
Kred.
|
Forma zakončení
|
Ústní
|
Forma zakončení
|
Ústní
|
Rozsah hodin
|
Přednáška
2
[HOD/TYD]
Cvičení
4
[HOD/TYD]
|
Zápočet před zkouškou
|
Ano
|
Zápočet před zkouškou
|
Ano
|
Automatické uznávání zápočtu před zkouškou
|
Ano v případě předchozího hodnocení 4 nebo nic.
|
Počítán do průměru
|
ANO
|
Vyučovací jazyk
|
Čeština
|
Obs/max
|
|
|
|
Automatické uznávání zápočtu před zkouškou
|
Ano v případě předchozího hodnocení 4 nebo nic.
|
Letní semestr
|
0 / -
|
0 / -
|
0 / -
|
Počítán do průměru
|
ANO
|
Zimní semestr
|
46 / -
|
0 / -
|
0 / -
|
Opakovaný zápis
|
NE
|
Opakovaný zápis
|
NE
|
Rozvrh
|
Ano
|
Vyučovaný semestr
|
Zimní semestr
|
Vyučovaný semestr
|
Zimní semestr
|
Minimum (B + C) studentů
|
10
|
Volně zapisovatelný předmět |
Ano
|
Volně zapisovatelný předmět
|
Ano
|
Vyučovací jazyk
|
Čeština
|
Počet dnů praxe
|
0
|
Počet hodin kontaktní výuky |
|
Hodnotící stupnice |
1|2|3|4 |
Periodicita |
každý rok
|
Hodnotící stupnice pro zp. před zk. |
S|N |
Periodicita upřesnění |
|
Základní teoretický předmět |
Ne
|
Profilující předmět |
Ano
|
Základní teoretický předmět |
Ne
|
Hodnotící stupnice |
1|2|3|4 |
Hodnotící stupnice pro zp. před zk. |
S|N |
Nahrazovaný předmět
|
Žádný
|
Vyloučené předměty
|
Nejsou definovány
|
Podmiňující předměty
|
Nejsou definovány
|
Předměty informativně doporučené
|
Nejsou definovány
|
Předměty,které předmět podmiňuje
|
Nejsou definovány
|
Graf četnosti udělených hodnocení studentům napříč roky:
Obrázek PNG
,
XLS
|
Cíle předmětu (anotace):
|
Uvést studenty do problematiky ekonomického a ekonometrického modelování na mikro i makro úrovni, kde důraz je kladen zejména na výběr vhodných modelů a prognózování základních tendencí vývoje mikro i makro veličin, ekonomickou interpretaci a verifikaci výsledků. Vysvětlit možnosti využití ekonomických a ekonometrických modelů k prognostickým účelům.
|
Požadavky na studenta
|
Zápočet: Vypracování a prezentace vlastní ekonomické prognózy zvolené ekonomické proměnné. Zkouška: ústní Specifikace požadavků je v COURSEWARE.
|
Obsah
|
výstavba dynamických strukturních ekonomických prognostických modelů
racionální očekávání, Lucasova kritika, časová nekonzistence hospodářsko-politických opatření
chování domácností, růst populace
chování firem
cenové a mzdové rigidity
exogenní a endogenní technologický pokrok
vláda a fiskální politika
centrální banka a monetární politika
otevřená ekonomika
analýza impulsních odezev
maximální věrohodnostní funkce
Bayesův přístup, Markovské řetězce Monte Carlo (MCMC)
odhady za použití Dynare
|
Aktivity
|
|
Studijní opory
|
|
Garanti a vyučující
|
|
Literatura
|
-
Základní:
Friedman, Milton. Metodologie pozitivní ekonomie. Praha : Grada, 1997. ISBN 80-7169-521-1.
-
Základní:
Monetární makroanalýza
(Kodera, Jan; Van Quang, Tran)
-
Základní:
Costa, Celso José Junior. Understanding DSGE Models: Theory and Applications. Vernon Press, 2016. ISBN 9781622730384.
-
Doporučená:
Hušek, Roman; Pelikán, Jan. Aplikovaná ekonometrie : teorie a praxe. Praha : Professional Publishing, 2003. ISBN 80-86419-29-0.
-
Doporučená:
Obstfeld M., Rogoff K. S. Foundations of International Macroeconomics. The MIT Press, 1996.
-
Doporučená:
Gali, Jordi. Monetary Policy, Inflation, and the Business Cycle: An Introduction to the New Keynesian Framework and Its Applications - Second Edition. Princeton, 2015. ISBN 0691164789.
-
Doporučená:
Walsh, Carl E. Monetary theory and policy. 2nd ed. Cambridge : MIT Press, 2003. ISBN 978-0-262-23231-9.
-
Doporučená:
Holub, T.; Čihák, M. Teorie růstové politiky. Praha: Vysoká škola ekonomická, Národohospodářská fakulta, 2000. ISBN 80-245-0126-0.
-
On-line katalogy knihoven
|
Časová náročnost
|
Všechny formy studia
|
Aktivity
|
Časová náročnost aktivity [h]
|
Příprava na zkoušku [10-60]
|
38
|
Kontaktní výuka
|
78
|
Vypracování seminární práce v magisterském studijním programu [5-100]
|
40
|
Celkem
|
156
|
|
Předpoklady
|
Odborné znalosti - pro úspěšné zvládnutí předmětu se předpokládá, že je student před zahájením výuky schopen: |
dosáhnout znalostí základních kurzů ekonomie, matematiky a statistiky |
Odborné dovednosti - pro úspěšné zvládnutí předmětu se předpokládá, že student před zahájením výuky dokáže: |
rozlišit základní mikro a makroeekonomické přístupy podle jejich předpokladů |
interpretovat hodnoty mikro a makroekonomických veličin |
Obecné způsobilosti - před zahájením studia předmětu je student schopen: |
mgr. studium: srozumitelně a přesvědčivě sdělují odborníkům i laikům informace o povaze odborných problémů a vlastním názoru na jejich řešení, |
mgr. studium: samostatně získávají další odborné znalosti, dovednosti a způsobilosti na základě především praktické zkušenosti a jejího vyhodnocení, ale také samostatným studiem teoretických poznatků oboru., |
|
Výsledky učení
|
Odborné znalosti - po absolvování předmětu prokazuje student znalosti: |
vysvětlit metodologii moderního ekonomického prognózování |
vysvětlit pokročilé ekonomické modely |
Odborné dovednosti - po absolvování předmětu prokazuje student dovednosti: |
analyzovat strukturu ekonomických prognostických modelů
|
formulovat vlastní jednoduché modely
|
aplikovat matematické postupy řešení modelů |
aplikovat statistické postupy estimace modelů |
interpretovat výsledky modelů |
Obecné způsobilosti - po absolvování předmětu je student schopen: |
mgr. studium: srozumitelně a přesvědčivě sdělují odborníkům i širší veřejnosti vlastní odborné názory, |
|
Hodnoticí metody
|
Odborné znalosti - odborné znalosti dosažené studiem předmětu jsou ověřovány hodnoticími metodami: |
Ústní zkouška, |
Seminární práce, |
Odborné dovednosti - odborné dovednosti dosažené studiem předmětu jsou ověřovány hodnoticími metodami: |
Seminární práce, |
Obecné způsobilosti - obecné způsobilosti dosažené studiem předmětu jsou ověřovány hodnoticími metodami: |
Ústní zkouška, |
|
Vyučovací metody
|
Odborné znalosti - pro dosažení odborných znalostí jsou užívány vyučovací metody: |
Přednáška založená na výkladu, |
Cvičení (praktické činnosti), |
Samostatná práce studentů, |
Samostudium, |
Odborné dovednosti - pro dosažení odborných dovedností jsou užívány vyučovací metody: |
Cvičení (praktické činnosti), |
Obecné způsobilosti - pro dosažení obecných způsobilostí jsou užívány vyučovací metody: |
Cvičení (praktické činnosti), |
|
|
|
|